Någon me några bra svar kanske??

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Har fått ett erbjudande att byta min cross mot en CRF 450 03:a motard. Har hört att ventilerna är väldigt känsliga på dom.

Är de bara rykte eller?

Gärna lite snabba å bra svar tack:yoparty
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Har haft en crf 450 cross -03 och jag hade då alldrig några prob med ventilerna. dock så är det ganska hård service, men det är jhu en riktig race motard så det får man räkna med.

Ska du köra mycke typ varje dag så ska du nog sattsa på nått annat.
 

Hoopsan_84

Dra kuken i Gruset
Gick med
31 Mar 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 525 EXC
en bekant hade rätt mycket problem med sin. men det påstår jag berode på okunskap och dålig service.
 

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Okej. Den ska inte användas som åka till jobbet. Den ska användas som lek hoj. Så intervallerna är jag van vid från crossen men jag hörde att avgas ventilerna ofta gick för att de vart för varmt där. Å att avgasröret låg för nära så de inte blev riktigt bra kylning.

Men som sagt med regelbunden srvice så går de nog vägen.

Någon kanske vet när de senast gjorde någon uppdatering på motorn?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Insugsventilerna går ofta ner sig på crf250/450. Hænt redan efter 20h på vissa

Går att byta mot stålventiler som håller rætt mkt længre
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
Det är ingen fara, bara du har koll på ventilspelena, så att dom ligger inom marginalerna,
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
03an är bättre än 02an.

Insugsventilerna är i titan och dessa har en beläggning, när den beläggningen försvinner så nöts dom ner väldigt fort. Du märker detta med att ventilspelet ändras.

Min 04a har gått 400 timmar, inget ras hittills, dock har jag bytt insugarna tre gånger, sista gången satte jag in stål och dom håller typ förevigt. Utsugsventilerna är standard, dvs aldrig bytta.

Går väl på runt 3000kr om du ska byta insugarna, oavsett om du väljer titan eller stål.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top