Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Axl45: Vet inte och vill inte räkna :D

Ric: Tror bilen gick som den skulle, dock är kylaren i minsta laget så det är precis att den lyckas hålla nere tempen. Blir sjukt varmt under huven efter några repor! Vet inte om det påverkar så mkt dock? Vi körde betydligt mer än vad som syns på filmen :)

Problemet är ju också min utväxling, ny låda är på G så vi får köra om i vår! :) Nu går den ca 250 mätarfart på varvstoppet (som jag slår i varje repa haha)

"Visste" att jag skulle åka på däng av gixxern, men trodde ändå det skulle gå lite bättre mot R6an! Den gick fint! :D
Ska förhoppningsvis även testa mot en original R6 -00 i helgen, så får vi se hur stor skillnaden är.

Körde mot Jörgens balla HD igår, den filmen kommer upp under eftermiddagen :)

Sunkan och oljekyld: Tack för en kul kväll! Saknade ni några klipp? Tog dom med bäst skärpa och med lite variation :)

Bilen går fett men som du säger så sätter lådan stopp,annan låda så lär det bli annan utgång säkert.

Så upp med fler filmer!! kan inte få för mycke. Speciellt när tunga gynekelogsoffor få rå pisk,och bli total förnedrande he he

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Tack för jobbet du och tjejen lade ned på filmen. Inte kul att se sig själv sladda bort sig på ettan, men jag får skylla på kylan. Skulle vara nice att få åka med en repa i din bil ngn gång. Jag har bara åkt v8 i den där effektklassen. Din kärra verkar ju ngt ettrigare! :hihi :tummenupp

Det här skulle kunna bli en kul tradition mellan SH och Zatzy. Små dueller utan publik på säkra ställen som filmas från bilen

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tack för jobbet du och tjejen lade ned på filmen. Inte kul att se sig själv sladda bort sig på ettan, men jag får skylla på kylan. Skulle vara nice att få åka med en repa i din bil ngn gång. Jag har bara åkt v8 i den där effektklassen. Din kärra verkar ju ngt ettrigare! :hihi :tummenupp

Det här skulle kunna bli en kul tradition mellan SH och Zatzy. Små dueller utan publik på säkra ställen som filmas från bilen

Inga problem, bara skoj ju! :) Sen är det lite knepigt att få perfekt kvalité på filmen pga mörker och rätt svårt att hålla kameran still hehe.

Ja man ser rätt tydligt hur du sladdar till, kul att sånt kommer med på film också:tummenupp
Hojjta till när du är i närheten så får du gärna åka med en sväng!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kanske 5 evenemang med SH vz Zz (Eller vad skall man ha för kort bokstavskombination för www.zatzy.com ??) som man kan köra under nästa sommar.

Gärna dagtid/kvällstid med gott ljus. Det finns flertal bra ställen att hålla till på.
Man kanske till och med kan fixa fram en laglig raka. Tänker på Lunda/Tierp...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kanske 5 evenemang med SH vz Zz (Eller vad skall man ha för kort bokstavskombination för www.zatzy.com ??) som man kan köra under nästa sommar.

Gärna dagtid/kvällstid med gott ljus. Det finns flertal bra ställen att hålla till på.
Man kanske till och med kan fixa fram en laglig raka. Tänker på Lunda/Tierp...

Lagligt vore ju roligast, men i brist på en strip i Sthlm (som jag har väntat på i 22 år) kan man ju köra såhär. Det är ju så lätt att fixa iom att man kan filma från bilen eller från en vägslänt vid stående start. Vet fler än dom som ska köra om vart det är så tappar man snart kontrollen, publiken drar dit polisen osv. Men visst, en strip i Stockholm innan jag dör vore ju en dröm.
Men det har jag slutat tro på.

Ser jävligt bra ut. Synd på mörker och kyla =(

Jörgen: Hojen låter bra ballt! :tummenupp

Tack! Ja det var fin sexasång i Nisses kruppstål också kan jag säga! Det här är första gången jag ser en film på min hoj där man inte hör HD:n över allt annat hela tiden, Bayerishen skränade rätt bra den med! :hihi

Det var nog första gången jag kört 240 på en sportster :näsblod

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lagligt vore ju roligast, men i brist på en strip i Sthlm (som jag har väntat på i 22 år) kan man ju köra såhär. Det är ju så lätt att fixa iom att man kan filma från bilen eller från en vägslänt vid stående start. Vet fler än dom som ska köra om vart det är så tappar man snart kontrollen, publiken drar dit polisen osv. Men visst, en strip i Stockholm innan jag dör vore ju en dröm.
Men det har jag slutat tro på.

Stripp i Sthlm får vi nog vänta på flertal år till. Tror inte jag får se det under min livstid.

Eventuellt evenemang skall givetvis anordnas utan publik. Dom får kolla på filmen istället.
Publik = uppmärksamhet från blåkläda herrar.

MikkE

Guest
Tack! Ja det var fin sexasång i Nisses kruppstål också kan jag säga! Det här är första gången jag ser en film på min hoj där man inte hör HD:n över allt annat hela tiden, Bayerishen skränade rätt bra den med! :hihi

Det var nog första gången jag kört 240 på en sportster :näsblod
Ja, jag har gjort filmer med Nisses beemer förut och då tyckte man att den lät coolt. Ingenting med hur den låter nu HAHA!
Det såg ut som att du fick hålla i dig en del för att inte blåsa bort. 240 helt öppet ÄR inte kul... t.o.m. jag vet det =)

Pizzabagarn

Guest
Visserligen är Sthlm ett stort mörker. :)

Nääää, nu blir jag skitarg.
Först visar det sig att du inte gillar fiskar och när man precis accepterat det faktumet så skall du ge dig på Stockholmarna också

Fy skäms!

Tack! Ja det var fin sex i Nisses stål också kan jag säga!
Det var nog första gången

You dirty dog :D

Att ta saker ur sitt sammanhang.....kanske ska börja knega på Aftonbladet

Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Tack för filmen! H-D:n går ju riktigt bra. Avsaknaden av kåpa märks dock tydligt i högre farter, men det var ju väntat.

Nisse: Du körde tre race mot R6:an på filmen. Vilka hastigheter startade ni från då? Bara så att man kan jämföra mot H-D:n.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Finns få motorljud som låter så brutalt som en BMW-turbo. Så jävla häftigt.

Har haft förmånen att åka i en liknande bil som gått 10.8 på strippen (klistrat), det var helt bizarrt.

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Daytona 955i
Kul filmer!!
Vicken jefla bil!:yoparty

Repris i sommar när det är lite bättre ljus.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tack för filmen! H-D:n går ju riktigt bra. Avsaknaden av kåpa märks dock tydligt i högre farter, men det var ju väntat.

Nisse: Du körde tre race mot R6:an på filmen. Vilka hastigheter startade ni från då? Bara så att man kan jämföra mot H-D:n.
Kommer inte ihåg exakt, men dom gånger jag startar på 3an så var det 100 har jag för mig, och på 4an runt 140. 5an bör varit runt 170 kanske :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Skulle vara grymt kul om de båda fortåkar kulturerna kunde träffas och riktigt reta upp alla svenssons:yoparty :yoparty

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Härlig bil och härlig hoj. Lite udda och se en HD i dom farterna bara. Närmaste jag kommer på är en galen Dansk som körde på Aros open med aphängarstyre och långgaffel.:näsblod Synd att det ska vara vinter snart. Hmmmm, har ju en gammal 740 16V ståendes utanför garaget. Såg en volvosnurra på blocket häromdagen med en massa hundra hästar. Hmmmmm 73 papp, Va, va sa du tanten? Va det en Polo du ville ha?
Lite OT, men appropå strip, På Söndag körs en uppvisningstävling i Örebro med allt från SAAB 9-3 T Till Hot Rod -32:a med dubbelturbo. Målsättningen är att ni Stockholmare ska kunna komma hit om några år och köra på en permanent bana.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Skulle vara grymt kul om de båda fortåkar kulturerna kunde träffas och riktigt reta upp alla svenssons:yoparty :yoparty

Nej nej nej din hetssporre.;) I brist på motorbana ska man köra på säkra ställen där så få som möjligt störs. Lite som ett taktfullt brödraskap som är påtvingade olagligheten. Som mekarkille tycker iaf jag att det är coolare.

På 80-talet fanns ju inte internet, då körde bilar och hojar på Kistarakan mfl ställen, så att alla kunde se. Och följdaktligen kom polisen pga av åskådarmassorna och hundrataks parkerade bilar och hojar. Men idag, med internet och videokameror, går det ju att sköta det mycket snyggare när man ska mäta krafterna.

Tack, ja det vart rätt mjällfritt :näsblod

Det såg ut som att du fick hålla i dig en del för att inte blåsa bort. 240 helt öppet ÄR inte kul... t.o.m. jag vet det =)

Ja min pingelsoppakran hade ställt sig rakt bak av fartvinden istället för tvärs åt höger som är ON, och den pinnen är bara 2cm lång. Som tur är så är reserv-läget rakt bak. :hihi

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...