Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

S4power

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Bör man ha...
Det är alltid lika roligt när det pratas mc vs bil.. Många hojåkare föstår inte att det finns potenta bilar och tror att det räcker att kugga ner en kugge och vrida på för att steka bilen lätt.. så är inte alltid fallet ;)

Att en modern tusenkubikare är grymt snabba när dom används rätt är helt klart, dock klarar inte alla av att använda dom fullt ut och det ger oss bilister en chans till att vinna.. För det är inte vad som står på pappret som avgör rejsen utan vem som kommer först på gatan som gör det :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Det är alltid lika roligt när det pratas mc vs bil.. Många hojåkare föstår inte att det finns potenta bilar och tror att det räcker att kugga ner en kugge och vrida på för att steka bilen lätt.. så är inte alltid fallet ;)

Att en modern tusenkubikare är grymt snabba när dom används rätt är helt klart, dock klarar inte alla av att använda dom fullt ut och det ger oss bilister en chans till att vinna.. För det är inte vad som står på pappret som avgör rejsen utan vem som kommer först på gatan som gör det :)

Haaahaaa... skitroligt!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hm mer än dubbla kubiken... finns vis risk att man får feting spöööö haha

Ja det borde ju vara så, trots stötstänger och 2-ventilstoppar, enkelförgasare och tyngre hoj. Men din hoj gick ngt sjukt bra för att vara en 600 redan förra sommaren! :yoparty Skulle vara kul om det var du som fick dra mot BMW:n :hihi

Nu ska jag kvista till garaget.

/J

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Ja det borde ju vara så, trots stötstänger och 2-ventilstoppar, enkelförgasare och tyngre hoj. Men din hoj gick ngt sjukt bra för att vara en 600 redan förra sommaren! :yoparty Skulle vara kul om det var du som fick dra mot BMW:n :hihi

/J

Hehe va kanske lite nerdrevad... :D

Ja har ju inget direkt för mig och hojen är påställd på gatan så om nån har lust att PM:a tid och plats så ska jag försöka pallra mig dit!....

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Sunkan: skickar PM nu! =)

Detta är inget allvarligt (som oljekyld skrev) Endast en kul grej för att se hur mkt som skiljer osv! Vet redan att jag kommer åka på tokspö av en gixxer 1000, men det skiter jag i :D Kul att gasa ändå!

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Tjaadu, det där ska bli intressant att höra om senare om det blev av.

Visst, det går att få ut hurmycketsomhelst-hästar ur en turbo BMW, och ju mer man trimmar och tar ut ju smalare band har man som faktiskt fungerar och ju smalare band som fungerar ju svårare blir det att kontrollera och än svårare att få ner effekten i backen utan att stalla motorn eller skapa hjulspinn sällan skådat av moder jord...
Delad bakvagn lär hjälpa bmw'n förga.
Jag tror det kan bli riktigt jämnt så hojjen förmodligen kommer iväg ungefär lika dåligt som beemern om den inte har breddade hjulhus, stelaxel och 4-link.
Vad det gäller rent fartmässigt så kan jag bara instämma med det någon annan sa, -Det är inte så enkelt att gasa ifrån en bil med hoj!
Det finns gott om ljusskygga bilar som presterar 10sekunders repor på gatan idag och hur tuff sporthoj man än har kan det vara en tuff nöt att knäcka!

Jag hoppas dock hojjen vinner:tungan

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Spinner 1an, 2an och 3an för mig :p

Det jobbiga med min bil är att den för tillfället bara gör 250km/h pga utväxlingen, lösning är på gång men jag hinner inte byta låda tills ikväll ha:gnissla ha

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Hur står sig en speedtriple-06 mot en gixxer eller liknande?

Mot en gsxr 1000, inte alls. Mot en 600 bör den vara ganska jämn. Avsaknad av allt vad aerodynamiska hjälpmedel heter, 20-30kg högre vikt och runt 40hk mindre så är triple hjälplöst efter från 0.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Sunkan: skickar PM nu! =)

Detta är inget allvarligt (som oljekyld skrev) Endast en kul grej för att se hur mkt som skiljer osv! Vet redan att jag kommer åka på tokspö av en gixxer 1000, men det skiter jag i :D Kul att gasa ändå!

Jag tar inte ut någon vinst i förskott, det visar sig vem som är snabbast, det komemr också skilja beroende på vilka intervaller vi kör i. Som sagt, ingen av oss har torskfrossa utan vi vill bara bidra till upplysningen på Zatzy ;)

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06

/J
Har du och Sunkan rejsat tidigare? I want the story!

Hur många hästar hade du då, och hur många har du nu?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024