Någon med erfarenhet av Berik "raceställ"?

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Tja

Håller på att införskaffa ett nytt skinnställ och undrar ifall det finns (borde finnas några) någon med erfarenhet av Berik ställen?

Någon som har synat marken lite närmare som kan dela med sig känslan av kvalitén?

Hur mycket töjer sig stället?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fanns ett test i Bike för inte allt för länge sen där dom testade en jäkla massa ställ. Du kan ju se om du kan snoka rätt på ett nummer :tummenupp

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
En god vän till mig gick omkull i närmare 160 på motorvägen i sitt berik ställ, lite skrap och skit på textil märkena men inga hål eller revor.. ;)

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono
Har ingen erfarenhet, men Berik har tidigare fått kritik för dåliga sömmar. Testade själv deras "top of the line"-modell och blev klart besviken över kvaliteten. Knäkonstruktionen kändes som något en treåring skulle koka ihop.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Har ingen erfarenhet, men Berik har tidigare fått kritik för dåliga sömmar. Testade själv deras "top of the line"-modell och blev klart besviken över kvaliteten. Knäkonstruktionen kändes som något en treåring skulle koka ihop.

jävligt skicklig 3åring i sånna fall.

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Jag har både ett helställ och ett 2-delat. Har inget att anmärka på.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
På fastbikes.se finns det en recension av ett Berik-ställ som de kraschade.

Gick med
9 Sep 2006
Hoj
CBR 600 streetfighter + min första hoj: Yamaha TZR 125 -90
Tja, har ett beggat Berik ställ och var gang jag kör med hela stället pa sa far jag fruktansvart ont i knäna efterat. Jag evt inte om stället ar for litet, men det kanns som om det ar vasst i knäna, sa det kanske var den där trearingen som var framme när mitt ställ syddes ihop. Eller sa har förre ägaren misshandlat sömmarna i knäna.

Annars inget att klaga pa. Har dock inte marksynat, inte med det stället i alla fall...

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag har tagit en tur i ett "BERIK Laguna Seca 3213" (tror jag det hette) och det gjorde jobbet bra för mig. Dock så var det inga längre sträckor assfalt inblandat. Men stället höll ihop bra tills det klipptes av ambulanspersonalen :gnissla

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Hade stället, höll för asfaltsyning, dock är det riktigt oskönt innerstället blir man galen på så sen säljer man skiten,.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hade stället, höll för asfaltsyning, dock är det riktigt oskönt innerstället blir man galen på så sen säljer man skiten,.
Har synat asfalten två gånger med mitt Berik 3214 (på bana) och det är bara skrapat.
Håller dock med changco, konstruktionen till fodret måste vara uppfunnen av en retard. Man fastnar med tummar och tår när man ska ha på sig det och drar skiten med sig när man ska ha det av sig. Fullständigt hål i huvudet. :mad:
Knäpuckarna är inte heller av nån högre kvalitet.

Bifogat

• Berik 3214.jpg
    Berik 3214.jpg
    13.8 KB · Visningar: 57
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...