Någon med koll på R1:or ?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
M:et skrev:
Håll i dig för nu ska jag berätta för dig grabben. :rolleyes:
Jag tror jag aldrig i mitt liv haft roligare på en hoj än på motarden!
Jag tog hojen till jobbet idag och även en sväng ner på stan vid lunch.
Det hela resulterade i att jag gick runt med ett flin hela dagen, var t o m tvungen att åka hem 1 timme tidigare bara för att få komma ut till hojen :)

Det går på 1 hjul mest hela tiden.
Rödljus, iväg på bakhjulet i låg hastighet, omkörning på bakhjulet.
Rödljus, stoppie...
Gathörn, braaapp i väg på bakhjulet och omkörning på bakhjulet!

Och efter att ha hört hur kul Puffy hade på Rörken i måndags så är jag helt såld! Nu ska Gixxern säljas!!!
Nej roligare per krona går det knappt att ha :banana

Sa ju att det va kul med motard :D Imorgon blir premiärsvängen för mig o Ronny, vi är lediga hela dan båda två :banana

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
MackeNo1 skrev:
Sa ju att det va kul med motard :D Imorgon blir premiärsvängen för mig o Ronny, vi är lediga hela dan båda två :banana

Så länge försäkringen på motard är låg så är det som M:et sa. Mycket skoj per krona. :tummenupp
Men motard är kul tills man vill ut på en längre tur med polarna på sporthoj :död

Behåll fightern säger jag. Det bästa av två världar. :banana

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nalken skrev:

Såg inte så pjåkigt ut! :tummenupp Ska först se om jag får tag i den nu tilltänkta 99:an, annars blir det att kolla runt efter andra hojar.

Som M:et säger angående motard - det är svårt att ha lika roligt på någon annan hoj i stan (och på grusväg, ridstig, kartingbana m.m.). Det insåg jag för många år sedan :tungan Men för landsvägsköra och när det ska gå undan lite, under längre sträckor, så funkar det inte så bra. Där behövs plastraketerna. Två helt olika typer av fordon helt enkelt (gissa varför jag ofta haft tre-fyra maskiner i garaget ? :D ).

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nursen skrev:
Jo, men Tom angav 30+, trafik och bor på landet... Jag är 25+ och bor i stan så det blir nog billigare än jag skrev... :tummenupp

!
nja det beror ju på, för mig tex jag är 30 och det kostar det dubbla för mig och jag bor inte heller i staden, det är ett lotteri det där.
c:a 18 papp hel och 8 halv skulle jag få på en 99a iaf, och då har jag haft kort i 12 år. Fanns inga billigare alternativ mer än enbart trafik då som var några hundra billigare per månad, man kan aldrig begripa sig på hur de räknar på premierna.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...