någon med kunskaper om RD 125cc som kan hjälpa mig?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Skulle faktiskt underlätta om man kunde få en bild på problemet ifråga... men app app för korspost!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle faktiskt underlätta om man kunde få en bild på problemet ifråga... men app app för korspost!

grejen är att kopplingsvajern inte vill sitta riktigt bra... först var fjädern till kopplingsreturen för klen eller vad man ska kalla det så den drog inte tillbaka och när jag väl lyckades fixa det så blev det bara halvbra... och den funkar icke att koppla med. jaså, får man inte göra så?:) ville lägga in trådenden under båda forumen då den ju faktiskt passar lite varstans...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag vet bara hur det ser ut på tzr och den har jag jävlats med 3ggr i sommar så det vet jag hur det ska sitta :)

Så en bild på fästet på motorsidan skulle underlätta (så jag vet om det är liknande, eller kanske rentav likadant). Själv var jag tvungen att ställa på både vajer och själva "pinnen" som går till tryckplattan eftersom all inställning var åt helvete, kanske något liknande?

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Håller med mordecaien att det är lite pilligt det där med vajrar men är det inte bara en arm som ska dras framåt och mede hjälp av en fjäder få den fina returen?? som sagt bild skulle underlätta.. Fick byta min en gång och sen är det de finstilta inställningarna ..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med mordecaien att det är lite pilligt det där med vajrar men är det inte bara en arm som ska dras framåt och mede hjälp av en fjäder få den fina returen?? som sagt bild skulle underlätta.. Fick byta min en gång och sen är det de finstilta inställningarna ..

bild kommer fortast möjligt. jag har nått dit vajern någorlunda nu nu och den frikopplar och sådär, nu är bara problemet att jag inte vet om det är rätt eller fel men det är så innihelvette trögt så man undrar ju...:mad: förresten, ingen som har en friction clip (konstig rund grej med bula, typ distans som ska sitta innanför kicken) till en rd till övers? min gick mitt av...:gråta

Jungbark

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Honda NSR125R -89
bild kommer fortast möjligt. jag har nått dit vajern någorlunda nu nu och den frikopplar och sådär, nu är bara problemet att jag inte vet om det är rätt eller fel men det är så innihelvette trögt så man undrar ju...:mad: förresten, ingen som har en friction clip (konstig rund grej med bula, typ distans som ska sitta innanför kicken) till en rd till övers? min gick mitt av...:gråta

Du kollade väl att wiren gick lätt innan du satte dit den? Den ska ju inte gå så "innihelvette trögt"! Du har växellådsolja och så i motorn? Det ska vara olja som är anpassad för mc, inte nån himla motorolja till bil eller så...

MVH Tobias

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du kollade väl att wiren gick lätt innan du satte dit den? Den ska ju inte gå så "innihelvette trögt"! Du har växellådsolja och så i motorn? Det ska vara olja som är anpassad för mc, inte nån himla motorolja till bil eller så...

MVH Tobias

jadå, allt sånt klart. oljan är köpt på yamahacenter så;) men väl montrat så vill det inte löpa bra... skittrögt att frikoppla och när man väl släpper handtaget så går det bara halvvägs tillbaka...

Jungbark

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Honda NSR125R -89
jadå, allt sånt klart. oljan är köpt på yamahacenter så;) men väl montrat så vill det inte löpa bra... skittrögt att frikoppla och när man väl släpper handtaget så går det bara halvvägs tillbaka...

Det var ju himla konstigt. Gör så här då, koppla av kopplingswiren vid motorn och testa med att ta en tång och ta den förhand asså den där lilla armen...

Funkar det inte då så är det ju wiren... Funkar det så är det ju bara till att börja rota i motorn...

Tobias

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det var ju himla konstigt. Gör så här då, koppla av kopplingswiren vid motorn och testa med att ta en tång och ta den förhand asså den där lilla armen...

Funkar det inte då så är det ju wiren... Funkar det så är det ju bara till att börja rota i motorn...

Tobias

får testa det, tack för tipsen!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll