Någon mer än jag som har svårt att nå kicken? (KTM)

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
(använder den tekink som bilden vissar) Når inte riktig ända upp när kicken är högst up = att jag inte får någon kraft i kickarna. Måste alltid stå på någon trotoar eller något sånt. Någon som har något tips på hur man kan lösa detta?



inte jag på bilden
 

Bifogat

  • DSCN0212.jpg
    DSCN0212.jpg
    141.5 KB · Visningar: 130

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
kan du inte kicka med stödet nerfällt och du står på fotpinnarna..

Får helt enkelt lära dig att vänster kicka.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har aldrig problem, vill du veta varför ? :)
Man sitter på hojen och kickar med vänster fot. Med högre komp så får man hoppa upp och låta kroppstyngden göra sitt. Det är mycket lättare än att stå på vänster sida och försöka nå kicken och så riskerar man inte att tappa hojen åt höger.
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
henrikkrueger skrev:
Varför inte sitta på hojen :7peta
Det gör jag och har inga som helst problem med att få igång min husa

går inte att kicka med stödet nere. Sitta och kicka har jag försökt men jag klarar fan inte av det, tror jag är lite för klen för det

gillar att kicka som jag gör, ända jag kan komma på är att köpa platå dojor eller något sånt :hihi
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag är 163 lång å lite över 50kg tung, jag ställer mig mot en vägg med höger axel när jag kickar kall och ställer mig på stödet när jag kickar varm (tyvärr tar stödfjädern mycke stryk av detta, nu har jag inte hunne ha hojjen så länge men fjädern kommer måsta bytas/byta teknik).

Tur att man tar igen det på rakorna :hihi
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
RGV Nisse skrev:
går inte att kicka med stödet nere. Sitta och kicka har jag försökt men jag klarar fan inte av det, tror jag är lite för klen för det

gillar att kicka som jag gör, ända jag kan komma på är att köpa platå dojor eller något sånt :hihi

Sälj den till mig då för fan!!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag tycker det är lättare att kicka vänsterkicks hojar istället för högerkicks.
:va kanske för att man nästan har haft 3 ktm på raken. Nej för fan stå inte som du gör på bilden! Sitt hellre på hojen eller stå upp och luta den mot nån vägg. Ktm Kickplacering är rena drömmen mot vad husaberg har sina :D
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
RGV Nisse skrev:
(använder den tekink som bilden vissar) Når inte riktig ända upp när kicken är högst up = att jag inte får någon kraft i kickarna. Måste alltid stå på någon trotoar eller något sånt. Någon som har något tips på hur man kan lösa detta?



inte jag på bilden

Jag sänkte gaffeln 20mm i styrkronan, + cykeln svängde bättre och lättare efter detta.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ja måste alltid stå på någon trotoar eller något annat lämpligt.. när ja väl gör det så är det inga probs å kicka i gång min husa med vänster dojan... :)
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
RGV Nisse skrev:
går inte att kicka med stödet nere. Sitta och kicka har jag försökt men jag klarar fan inte av det, tror jag är lite för klen för det

gillar att kicka som jag gör, ända jag kan komma på är att köpa platå dojor eller något sånt :hihi

Jag sitter på hojen och kickar. Jag hittar "rätt" compläge och trycker ner kicken en liten bit. Sen hoppar jag upp i luften och trycket till. Startar hur lätt som helst! Handlar inte alls om styrka, bara teknik!
:tummenupp
Å JAG E JU TJEJ!!!!!!!!!! :tuttar :rolleyes: :D
 

haze74

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det är ju jag som är på bilden! Sjysst att få vara modell :banana

Är nybörjare på att kicka igång hojar men börjar få upp tekniken. Tycker det är lättast att stå som jag gör på bilden men det går bra att kicka igång den sittande också. Enda problemet är att det är större risk att slå i fotpinnen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top