Någon mer som råkat ut för elaka...

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR 1000 -01
Var ute nu ikväll och körde ca 1½h, under den svängen hamnade jag bakom samma bil två gånger... Båda gånger sprutade han allt vad han kunde med sin uppåt riktade spolarvätse munstyken.

Fick mig en fin liten dusch, såg riktigt hur kan gjorde det med menning, satt och små flina lite då jag körde förbi honom...

Nån som varit med om liknande? =)


(Sen kan jag ju tilläga angående det här faktumet om vilka som hälsar och inte, träffade på ca 15-20 hojar... Bara EN hälsade, Duke förare... kan ju tillläga att resterande hojar var ..... aajuste, ni vet alla vilka jag pratar om ;-P)
 

Jimbo

JA HEJ DU
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
R1 -98
jo

Har hänt mig med, du har väl ett långfinger människa??

kan det ha varit cutsomjappar som inte morsade.



mange86 skrev:
Var ute nu ikväll och körde ca 1½h, under den svängen hamnade jag bakom samma bil två gånger... Båda gånger sprutade han allt vad han kunde med sin uppåt riktade spolarvätse munstyken.

Fick mig en fin liten dusch, såg riktigt hur kan gjorde det med menning, satt och små flina lite då jag körde förbi honom...

Nån som varit med om liknande? =)


(Sen kan jag ju tilläga angående det här faktumet om vilka som hälsar och inte, träffade på ca 15-20 hojar... Bara EN hälsade, Duke förare... kan ju tillläga att resterande hojar var ..... aajuste, ni vet alla vilka jag pratar om ;-P)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Upp med hjälmen sscccchhhhhhhhhh *BLOFF* en fet loska på sidorutan (obs viktigt att det är sidorutan så han får torka bort den själv).

SJälvklart lägger man lakris med hojen så han får tvätta bort gummit också.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
mange86 skrev:
Var ute nu ikväll och körde ca 1½h, under den svängen hamnade jag bakom samma bil två gånger... Båda gånger sprutade han allt vad han kunde med sin uppåt riktade spolarvätse munstyken.

Fick mig en fin liten dusch, såg riktigt hur kan gjorde det med menning, satt och små flina lite då jag körde förbi honom...

Nån som varit med om liknande? =)


(Sen kan jag ju tilläga angående det här faktumet om vilka som hälsar och inte, träffade på ca 15-20 hojar... Bara EN hälsade, Duke förare... kan ju tillläga att resterande hojar var ..... aajuste, ni vet alla vilka jag pratar om ;-P)


Japp det har hänt mig mängder av gånger. Senast i förra veckan händer detta. Jag kör mellan bilarna vid ett rödlyse o ställer mig, först inget märkvärdigt med det. Sen efter några 100m kastar sig en golfjävel in framför mig med vilt sprut på spolarna.
Finns inget man kan göra mer än att andas in o låsas att man är på en spritfest.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
freddexwing skrev:
Upp med hjälmen sscccchhhhhhhhhh *BLOFF* en fet loska på sidorutan (obs viktigt att det är sidorutan så han får torka bort den själv).

SJälvklart lägger man lakris med hojen så han får tvätta bort gummit också.

Ännu bättre är det om han har rutan nere :yoparty
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
mange86 skrev:
(Sen kan jag ju tilläga angående det här faktumet om vilka som hälsar och inte, träffade på ca 15-20 hojar... Bara EN hälsade, Duke förare... kan ju tillläga att resterande hojar var ..... aajuste, ni vet alla vilka jag pratar om ;-P)

Hälsade du men de hälsade inte tillbaka? Eller väntade du på att de skulle hälsa först?

Det senare verkar va rätt vanligt. Många tycker att de gör bort sig om de hälsar och ingen hälsar tillbaka, så de sneglar mot en men man måste själv alltid hälsa först... lite jobbigt i längden.
 

henrik82

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
i diket
Hoj
R6
älskar att spruta vatten på er grabbar brukar till och med hälla i lite t-röd bara för att retas vissa kör ju som de ägde hela vägen
 

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SP1
Tycker faktiskt att det är lite dåligt med hälsandet, speciellt i stan!
Tror också det beror lite på vad man kör... Tyckte det var ännu sämre när jag lånade en cb 750! Lite hoj-rasism kanske :confused:
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Har hänt mig också. Det gjorde mig lite arg.

Det med spolarvätskan då alltså. Inte hälsandet, för jag är en sån där dryg jävel som inte hälsar om dom inte hälsar på mig först.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
En korkskalle slängde ut gamla färjebiljetter genom takluckan när jag och polaren låg bakom.
Polaren fick dem rakt i visiret och man undrar ju hur det hade gått om han haft visiret öppet, vass pappbit i ögat är nog trist..
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vi motorcyklister är faktiskt bäst över lag på att inte ligga och trycka bakom andra fordon. Har full förståelse för de som vinklar bak spolarvätskemunstycket med tanke på hur många klåpare det finns i trafiken som inte håller avstånd. Vägrar att ha bilar i arslet själv; antingen gasar jag på eller så kör jag in till sidan och släpper förbi.
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Jimbo skrev:
kan det ha varit cutsomjappar som inte morsade.


Vad är oddsen på det??


Nej spöstraff är det enda rätta!
Men spotta ur hjälmen? Är det bara jag som kör med
hakremmen spänd eller???
 

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
RGV 250
Fått en stor pris snus i nyllet när jag låg för omkörning på lättviktartiden, testasteronstin som man var på den tiden lätt jag min högra fot få smeka bakspegeln på bilen. 2-3 mil senare vart man pissnödig och nära sopptorsk, stanna till på Rasta för att pissa och tvätta av ansiktet. Gissa vem man mötte på vägen ut från toaletten :huvet

Jag vet inte om han skämdes eller om han inte kände igen mig men han såg mig inte i alla fall :tungan
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Dom enda som inte brukar at halsa på mig ar dom som kjør custom harleys...det verkar så iallafall..men vad vet jag? dom gillar nog inte japanska motorcyklar..
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Veztra skrev:
Fått en stor pris snus i nyllet när jag låg för omkörning på lättviktartiden

Synd om han bara kastat ut den utan att tittat bakåt... :hihi
Tur för han att han fick gratis trim till bilen då i form av viktminskning.

Nej, alla misstag är genomtänkta vansinnesdåd.
För då har man rätt att gasa ifrån alla om polisen frågar.
Fara för sitt eget liv etc etc... Går alltid hem. Typ.......... :gnissla
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Har en taktik som funkar utmärkt och stort sett alla hälsar tillbax,,

När ja kör i stan brukar ja ut med näven långt o tydligt (Som du hälsar på din bästa polare på långt avstånd) Hojföraren kan inte med o låsas missa detta,,,

Har fått de flesta Glidare m.m o vinka tebax :)

Bara löjligt o inte visa att vi hojar måste hålla ihop,,,


De med spolarvätska,,, Kan man inte dra för bi med nyckel på dörr sidorna??? :hihi :hihi Fast då får man nog vara riktigt säker på att han spolade med avsikt,,,
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top