Någon mer som redan har gått omkull i år?

Dr. Adrenalin

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
Ktm 660
Avskyr NUMERA?, rullgrus. :va Har man ju alltid hatat! Synd om dig, hur länge tills du kan börja köra igen? Krya på dig!

Den tid det tar tills jag kan koppla igen :tungan men ja e sjukskriven i sex veckor... Rätt tacksamt ben att bryta ändå tror ja, förhållandevis kort läketid :)

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Aha, jag trodde du smällt det... :)

Har du inte problem med motarden då eller du har inte ont i knät normalt? Jag tycker jag blir stel i knäna om jag kör... Kanske är när man kör på bakhjulet och slår ner hårt. :va

Nja, har haft en liknande skada sen hockeytiden för 10-12 år sen som man bättrade på nu, men har inte problem normalt.. fast nu lär man akta sig för att sätta ner foten vid bakhjulsläpp :huvet

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag hann med 6 st första halvtimmen jag körde nya Aprilian. Var dock på is med slicks (me lite skruvar i) så jag vet inte om det räknas :)

Två rejäla tillbud har jag hunnit med dock:

1. Vi var ute och körde småvägar, kom till en återvändsgränd och körde på tillbaka. Körde på trean eller fyran då vi kom upp över ett krön, på andra sidan krönet vek vägen av 90 grader och gick runt en ravin som var ca 10 meter djup. Lycka till att bromsa från ~90 med slicks... Det var bara slå på och hoppas att man kom över. Och det gjorde jag, nästan. Fälgen blev dock rätt fyrkantig. Då fick man en tankeställare....

2. På rejset i fortuna. Gick ut från gruset på asfalten på sladd, hoppade till på sista knulan och fick världens styrslag, tre gånger mot styrstoppen och sedan bar det av in i väggen. Straffet blev skadade revben på vänster sida.

Johan var så snäll att fotografera händelsen:
_sf_5912_std.jpg

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
En har jag lyckats med dock i skogen.. Skulle aldrig kört på bakhjulet på lera med sm fälger... :gnissla

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
kört min KTM i 1,5 timme och vurpat den 3ggr och det har kostat mig 2 skinnstäl och en hjälm.... och ändå kör man som en kärring..

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Krashade lite snyggt när jag för andra gången körde hoj(2 veckor sen). Fick för mig att jag inte skulle svänga samtidigt som vägen utan tänkte ta mig genom ett dike istället. Min plan fungerade en liten bit, men sen fick inte fotpinnarna riktigt plats och det blev tvärstopp som resulterade i en liten flygtur för både mig och hojen. Inte en skråma på pärlan som tur var, men jag fick lite skäll och sen fick jag bara sitta och träna inbromsningar och små cirklar:rolleyes:

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Var nära att det blev 2 ytterligare vurpor idag. Crossdäck på asfalt är läskigt, gasade på lite extra en kurva. Så släpper bakhjulet.. :näsblod Hade jag inte slagit av då hade jag gjort en fiiin highsider. Och på hemvägen gick gasvajern av när jag åkte bakhjul, så fastnade den i något knepigt läge så jag fick hänggas.

Tror jag tar det lugnt ett tag. :rolleyes:

Apriliorna ser ut att bli använda ordentligt iaf. :yoparty

Miss me and I

jag är synsk det känner jag på mig!
Gick med
22 Dec 2006
Hoj
KTM 200 exc-07
ha!!! jag har legat och tuggat sand min 20 gånger,då jag körde min pärla för första gången..jajävla vad jag e såld..ME LOVE..moahahah

fast det kanske inte räknas när man kör på sand...??
det gör ju iaf inge ont...

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jäklar, vilken smäll! :näsblod

Det var kul när jag steg upp, det kom springande en spanjor och sa "*spanska* *spanska* SPECTACULAR *spanska*" :tummenupp

Supermoto handlar om show va? :rolleyes:

Miss me and I: Starkt gjort att börja köra i sand och dessutom tycka att det är kul. Sand är typ det mest besvärliga att köra i bortsett från snö då. Jag vurpar JÄMT på sandbanor.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!