utbudet i Sverige är oftast dåligt, kanske inte så konstigt då det oftast är dyrare här och folk väljer att köpa billigare, typ på eBay.
jag är en snål jävel, kollade runt efter en Haynes Manual fanns hos en firma i Sverige som jag skulle beställa ifrån, men köpte den billigare från England istället.
sen skulle jag ha ett BMC filter (även det fanns hos denna firma som jag skulle beställa ifrån), hittade det typ 50-100kr billigare i USA och chansade på att klara tullen som jag gjort så många gånger tidigare, nu sket det sig så det blev dyrare... jag hade ju hellre gett den svenska firman pina pengar än Postens 100kr avgift för deras "service" att debitera mig moms...
Och nu i veckan så skulle jag ha nya däck, tog bakdäcket ifrån XLmoto, men framdäcket var 50-75kr billigare i Tyskland, även detta ångrar jag nu (redan 5 minuter efter beställning faktiskt) Det hade varit värt dom kronorna extra att slippa få en extra leverans som troligtvis blir till dörren (defekt dörrklocka bla) så det blir väl jidder med Posten (förra gången från Tyskland så sket sig leveransen och jag fick en avi, väl på det utlämningsstället som låg långt bort så sa dom att den inte fanns där och postens kundtjänst visste inte heller var mina däck var...)
men annars så har jag bara haft bra erfarenheter dom gånger som jag har beställt, MCweb beställde jag ganska så mycket av och då saker som inte var i deras lager, fick allt på en vecka i alla fall.
XLmoto skickade samma dag som beställning och jag hade allt på 2 dagar.
enda att anmärka på var att dom packade i onödigt stor kartong och att dom är onödigt generösa med returer, har aldrig någonsin varit med om att en firma skickar med returfraktsedel med beställda varor