Någon på Sh som köpt nya rsv4:an

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Hej undrar om det finns någon här som köpt den nya RSV4:an från Aprilia, skulle gärna vilja höra lite personliga åsikter om den, tex vad ni har haft för hoj innan, för/nackdelar, om ni kört bana med den mm, gärna lite bilder om ni har.
Är grymt sugen på en sådan. Kör i dagsläget en GSXR1000 K6 som jag är väldigt nöjd med, det enda som jag kan gnälla på är väll att chassit inte är lika lättstyrt som hos t ex R1, Men motorkaraktären är det ju definitivt inget fel på!
//BJÖRN:tummenupp

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
en kompis har en men jag är nog lite skeptisk till om de som fått i första sändningen haft tid att köra dem på bana, han fick sin (1 av 4 som levererades först tror jag) för 3-4 veckor sedan och innan man pinar ur den på bana så kanske man vill köra in den och få första servicen avklarad. Men han verkar skiiiitnöjd det lilla han kört och han hade en mille innan.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har sett en sån aprilia på båda Falkenberg och Knutstorp.

Min första reaktion var att den lät rätt mycket för att ha orginal ljuddämpare på.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
På Suturp raceway brukar en kille köra bana med den på sydskanes körningar. Hans kompis heter ViktorW. här på forumet, vad han själv heter vet jag inte. Men maila Viktor så hjälper han dig säkert.

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Hade en RSV4 brevid mig på Kinnekulle för nån månad sen och han var väldigt nöjd med den såklart. Frågade inte så uttömmande och jag kommer inte ihåg vad han hade kört innan. Sen såg jag honom på Anderstorp också men då pratade jag aldrig med honom.

Men den ser sjukt smidig ut och frontarean på den är inte så stor. Detaljarbetet är inte dåligt heller om man värdesätter sånt. Lät hyfsat mycket gjorde den också trots originalsystem...

Men det var många som glodde på den på Kinnekulle och hans stackars polare med en hyfsat ny R1 tyckte det var tråkigt att ingen tittade på hans hoj! :D

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Använder du sökfunktionen så hittar du två ev. tre... Kom ju bara 4 st RSV4 till Sverige.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Här va det dåligt med RSV4-ägare:va

Är väl inte så konstigt? Relativt ny hoj som kostar en hel del. Marknaden på sporthojar som kostar upp emot 200000kr (och mer) är inte speciellt stor i lilla Sverige.

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Använder du sökfunktionen så hittar du två ev. tre... Kom ju bara 4 st RSV4 till Sverige.

Kom garanterat mer än 4st till sverige, om du kollar blocket så finns det ett antal handlare som har hojen hemma, samt att det redan finns ett par antal hojar sålda!!!!!!

FreddeH

Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Kom garanterat mer än 4st till sverige, om du kollar blocket så finns det ett antal handlare som har hojen hemma, samt att det redan finns ett par antal hojar sålda!!!!!!

Ring på dem så ska du se att de inte finns kvar. Det kom bara 4 st. :fakta
Handlarna låter annonserna ligga kvar för att skapa intresse, eller lägger upp en annons utan att ha nån hoj så att du ska bli sugen och boka en till när nästa lev. kommer.

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Inte för att vara pettimeter, men... Kom först 4 (varav chefen styr en nu, han är mkt nöjd, åkte MV agusta förra året, ZX10 i år, har höga krav). Sedan kom det i alla fall minst en till, som står i vår butik nu. Så minst fem iaf...

FreddeH

Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Inte för att vara pettimeter, men... Kom först 4 (varav chefen styr en nu, han är mkt nöjd, åkte MV agusta förra året, ZX10 i år, har höga krav). Sedan kom det i alla fall minst en till, som står i vår butik nu. Så minst fem iaf...

Å fan, då har de släppt till fler då. :tummenupp Hörde att det bara skulle tilldelas 4 st till Sverige i år.

RSVRemil

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2008
Hoj
RSV4 -09
Här va det dåligt med RSV4-ägare:va

Har kört ca 100mil på min rsv4 och är hitils mycket nöjd. Körde mille r -01 tidigare och trivdes bra på den men rsv4:an är riktigt lätt styrd och otroligt lätt körd. Har inte velat köra på bana ännu vill helst köra in först man har lite svårt för att hålla sig till låga varvtal på bana. På gatan käns rsv4 lite mindre bekväm än vad millen var men det beror nog mest på att fjädringen är lite stötigare så det är nog bara att ställa om. För övrigt så kom 4 st i första sändningen men det ska ha kommit 10 st till. Så det är bara att köpa en jag kan varmt rekomendera det:yoparty.

Hudik

Guest
Titta vad som dök upp på min gård idag, jävlar va gott den låter..:tummenupp

Bifogat

• DSC_0117.JPG
    DSC_0117.JPG
    193.1 KB · Visningar: 106
  • DSC_0035.JPG
    DSC_0035.JPG
    220.4 KB · Visningar: 155
Nyheter
EICMA 2024: Ducati