Någon på SH som såg MC-olyckan?

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Var det någon som såg MC olyckan på St Eriksgatan vid 18.30 tiden?

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...
En taxi svängde vänster utan förvarning från höger körfält (tvåfiligt där), vet inte om det var början på en U-sväng. Killen på K5:an träffade vänster framflygel och fick en rejäl flygtur men klarade sig hyfsat, hojen blev mos. Vad är oddsen att det är tomt i mötande körbana på St Eriksgatan vid den tiden? Änglavakt?

Last edited by a moderator:

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
SWE 1 skrev:
2170070 Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...
En taxi svängde vänster utan förvarning från höger körfält (tvåfiligt där), vet inte om det var början på en U-sväng. Killen på K5:an träffade vänster framflygel och fick en rejäl flygtur men klarade sig hyfsat, hojen blev mos. Vad är oddsen att det är tomt i mötande körbana på St Eriksgatan vid den tiden? Änglavakt?

Undrar vad taxi chauffören kommer att få för straff?

Vårdslöshet i trafiken?

P

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
BigPhil skrev:
2170243 Undrar vad taxi chauffören kommer att få för straff?

Vårdslöshet i trafiken?

P
Knappast, min vänstersvängare gick fri då dom inte kunde avgöra om han blinkat eller inte. Inne i stan har dessutom "omköraren" större ansvar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag var sjuuukt nära att smälla likadant i vestberga för ett par veckor sen. Jävla taxibilar! Den stod bara still i högerfältet utan blinkers, sev svänger den ut 90 graderr, Hade Jag kört 1 kmh didigare någonstans ett par sekunder hade Jag suttit i bilen :4skrika

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...

Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför :confused:

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
SWE 1 skrev:
2170070 Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...

Tja man, pratade med mange igår han sa att taxibilen skulle göra en U-sväng. Vat att the man är glad i att gasa men den här gången hade han inte kört så snabbt. Taxin skulle dra över heldraget och hela skiten så han kommer ju åka på det. The man sa oxå att alla hade varit sjukt hjälpsamma...Big up till svenska folket! :pannkyss

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
DunderDan skrev:
2170338 Tja man, pratade med mange igår han sa att taxibilen skulle göra en U-sväng. Vat att the man är glad i att gasa men den här gången hade han inte kört så snabbt. Taxin skulle dra över heldraget och hela skiten så han kommer ju åka på det. The man sa oxå att alla hade varit sjukt hjälpsamma...Big up till svenska folket! :pannkyss

Hur klarade han kropp och knopp då?? Bra hoppas jag!!!

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
MaScoot skrev:
2170366 Hur klarade han kropp och knopp då?? Bra hoppas jag!!!

Inga frakturer, höger axel, höger knä, vänster vrist och handlederna har fått lite stryk. Hojen fick mest stryk, framfälgen bucklig, repig frontkåpa, backspegel, bromshantag, fotpinnar, kuts, ram, hela sidokåpan saknas, startmotorhuset sprucket, osv... Frågan är om fbolaget löser den eller reparerar...

Det var tydligen någon med sporthoj som var först på olycksplatsen och hjälpte till, vore bra att få tag i honom!

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
SWE 1 skrev:
2171405 Inga frakturer, höger axel, höger knä, vänster vrist och handlederna har fått lite stryk. Hojen fick mest stryk, framfälgen bucklig, repig frontkåpa, backspegel, bromshantag, fotpinnar, kuts, ram, hela sidokåpan saknas, startmotorhuset sprucket, osv... Frågan är om fbolaget löser den eller reparerar...

Det var tydligen någon med sporthoj som var först på olycksplatsen och hjälpte till, vore bra att få tag i honom!

Det låter som att det blir inlösen.

Godin

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
R1 -04
elwe skrev:
2170275 Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...

Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför :confused:

Jag har inte kört i diket på 100,000 mil jag hittar dit ja ska, har inte vart vållande till olycka... Som yrkeschaufför vet jag att det är svårt att hålla koll på alla hojar, ni vet att det "oftas" går väldigt fort och då är det fan inte lätt att se hojarna alla gånger... Sen självklart finns det många taxi puckon som kör som jävla pajaser, men finns det inte fler svenssons som gör det???

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
elwe skrev:
2170275 Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.

Ja, alla kör som idioter nu.

Annars kunde jag gissat på att yrkestrafiken ökat rättså rejält och därmed också antalet rötägg som man dessvärre finner lite överallt.

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Fürstenhoff skrev:
2172230 Är det "Magnus-Sthlm" här på forumet du pratar om!! :va

Hur som så är det bra att det gick hyffsat bra med han!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Japp, det var jag som synade St:Eriksgatan lite ovanifrån i onsdags. Så tyvärr är det nog inte aktuellt med fotpinnarna nu, sorry :)

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
MestHemlig skrev:
2173619 utvisning ur landet?

Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
Flera....
Annars då....

Magnus-Sthlm skrev:
2173688 Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

Skador på dig? full utrustning?.........../Phasma
Skönt att du dyker upp på forumet så snabbt........ :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Magnus-Sthlm skrev:
2173688 Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

:tummenupp
/Jörgen

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Phasma skrev:
2173709 Skador på dig? full utrustning?.........../Phasma
Skönt att du dyker upp på forumet så snabbt........ :)

Tack för det :)

Är allmänt blåslagen men klarade mig undan frakturer. Har svårt att röra höger axel och att stödja på höger knä som slog in och bucklade tanken men i övrigt mår jag efter omständigheterna oförskämt bra.

Hade full skyddsutrustning inklusive ryggskydd och det är jag oerhört tacksam över, annars hade det aldrig gått så bra som det gjorde.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring