Sover du aldrig?!IronMike skrev:2170089Fifan... där brukar man ju whela (om det är helt tomt i båda riktningarna). Tur att de gick ok för killen på hoj.
SWE 1 skrev:2170070Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...
En taxi svängde vänster utan förvarning från höger körfält (tvåfiligt där), vet inte om det var början på en U-sväng. Killen på K5:an träffade vänster framflygel och fick en rejäl flygtur men klarade sig hyfsat, hojen blev mos. Vad är oddsen att det är tomt i mötande körbana på St Eriksgatan vid den tiden? Änglavakt?
Knappast, min vänstersvängare gick fri då dom inte kunde avgöra om han blinkat eller inte. Inne i stan har dessutom "omköraren" större ansvar.BigPhil skrev:2170243Undrar vad taxi chauffören kommer att få för straff?
Vårdslöshet i trafiken?
P
SWE 1 skrev:2170070Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...
En taxi svängde vänster utan förvarning från höger körfält (tvåfiligt där), vet inte om det var början på en U-sväng. Killen på K5:an träffade vänster framflygel och fick en rejäl flygtur men klarade sig hyfsat, hojen blev mos. Vad är oddsen att det är tomt i mötande körbana på St Eriksgatan vid den tiden? Änglavakt?
DunderDan skrev:2170338Tja man, pratade med mange igår han sa att taxibilen skulle göra en U-sväng. Vat att the man är glad i att gasa men den här gången hade han inte kört så snabbt. Taxin skulle dra över heldraget och hela skiten så han kommer ju åka på det. The man sa oxå att alla hade varit sjukt hjälpsamma...Big up till svenska folket!
MaScoot skrev:2170366Hur klarade han kropp och knopp då?? Bra hoppas jag!!!
SWE 1 skrev:2171405Inga frakturer, höger axel, höger knä, vänster vrist och handlederna har fått lite stryk. Hojen fick mest stryk, framfälgen bucklig, repig frontkåpa, backspegel, bromshantag, fotpinnar, kuts, ram, hela sidokåpan saknas, startmotorhuset sprucket, osv... Frågan är om fbolaget löser den eller reparerar...
Det var tydligen någon med sporthoj som var först på olycksplatsen och hjälpte till, vore bra att få tag i honom!
HanneZ skrev:2170294Därför det bara är nötter som vill ha skitjobb?
elwe skrev:2170275Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...
Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför
elwe skrev:2170275Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...
Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför
Fürstenhoff skrev:2172230Är det "Magnus-Sthlm" här på forumet du pratar om!!
Hur som så är det bra att det gick hyffsat bra med han!!
/Fürstenhoff.
MestHemlig skrev:2173619utvisning ur landet?
Magnus-Sthlm skrev:2173688Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.
Magnus-Sthlm skrev:2173688Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.
Phasma skrev:2173709Skador på dig? full utrustning?.........../Phasma
Skönt att du dyker upp på forumet så snabbt........
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|