Någon programmeringskunnig med Java-kompilator?

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Skulle behöva lite hjälp med en sak.

För länge sedan så skrev en kompis ett program till mig som skapade några hundra html-filer till en bildsida (för det är rätt trist att göra manuellt skulle jag tro), alla med varsitt namn (bild001.htm, bild002.htm etc), och innehåll som visar den bild som har samma nummer som filen (DSCF0001.JPG, DSCF0002.JPG etc). I html-filerna fanns det även länkar till nästa och föregående bild. Tror ni förstår konceptet.

Han skickade programmet tillsammans med källkoden, bestående av en .java-fil med halvbegripligt programkod (kan inte programmera Java men förstår ungefär hur det fungerar och vad som görs), samt mindre tydbara .class-filer.

...antar att man med tillgång till en lämplig kompilator och tillgång till koden kan göra om programmet med vissa mindre ändringar...

...nu håller jag nämligen på att knåpa ihop en ny version av bildsidan, och jag skulle behöva ett par hundra html-filer uppbyggda på samma sätt som förut, men med en del ändringar i koden. Det är två HTML-rader som ska kastas om, och eftersom jag har ny digitalkamera skulle jag vilja att HTML-koden refererar till bilder med annat serienamn.

Så jag tänkte om något Java-geni som lätt ser precis var det behövs ändras kan hjälpa mig med det och dessutom kompilera det hela åt mig.
Programmet är på 146 rader och ser prydligt och ordningsamt strukturerat ut :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
tks skrev:

För länge sedan så skrev en kompis ett program till mig som skapade några hundra html-filer till en bildsida (för det är rätt trist att göra manuellt skulle jag tro), alla med varsitt namn (bild001.htm, bild002.htm etc), och innehåll som visar den bild som har samma nummer som filen (DSCF0001.JPG, DSCF0002.JPG etc). I html-filerna fanns det även länkar till nästa och föregående bild. Tror ni förstår konceptet.

Han skickade programmet tillsammans med källkoden, bestående av en .java-fil med halvbegripligt programkod (kan inte programmera Java men förstår ungefär hur det fungerar och vad som görs), samt mindre tydbara .class-filer.

...antar att man med tillgång till en lämplig kompilator och tillgång till koden kan göra om programmet med vissa mindre ändringar...

...nu håller jag nämligen på att knåpa ihop en ny version av bildsidan, och jag skulle behöva ett par hundra html-filer uppbyggda på samma sätt som förut, men med en del ändringar i koden. Det är två HTML-rader som ska kastas om, och eftersom jag har ny digitalkamera skulle jag vilja att HTML-koden refererar till bilder med annat serienamn.

Så jag tänkte om något Java-geni som lätt ser precis var det behövs ändras kan hjälpa mig med det och dessutom kompilera det hela åt mig.
Programmet är på 146 rader och ser prydligt och ordningsamt strukturerat ut :)
Visst, inga problem. Jag tar ut normal konsulttaxa :D. Närå, maila källkoden och en beskrivning på vad som skall ändras till par.svanstrom@se.ibm.com så kan jag ta en titt på det.

Last edited:

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
tks skrev:

För länge sedan så skrev en kompis ett program till mig som skapade några hundra html-filer till en bildsida (för det är rätt trist att göra manuellt skulle jag tro), alla med varsitt namn (bild001.htm, bild002.htm etc), och innehåll som visar den bild som har samma nummer som filen (DSCF0001.JPG, DSCF0002.JPG etc). I html-filerna fanns det även länkar till nästa och föregående bild. Tror ni förstår konceptet....
Efter att ha läst din beskrivning så kom jag att tänka på ett prog som heter cd2html. http://www.cd2html.de/index.en.html
Funkar rätt så bra tycker jag, har gjort denna sida med det progget.
http://www.mce.se/img/smal/index.html

//\//\

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Tänkte bara meddela att jag skaffat lite java-programvara och löst problemet själv.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...