Har spanat in en 740 GLT 16v från 89 som ser trevlig ut.
Varningssignaler är:
Sänkt (kapade fjädrar) 2 varv runtom (2½ bak?)
Börjat läcka avgaser. Mitt på röret. Skall ordnas med "några svetsloppor"
Bilen har gått en bit över 30.000 mil. Killen som säljer säger att en gubbe haft den tills för två månader sen och att anledningen att han säljer är att han har för många bilar.
Han låter reko och ärlig. Bilen är snygg och jag är väldigt intresserad men kapade fjädrar och läckande avgasrör med besiktning i november klingar dåligt i mina öron.
Hur göra? Åka upp och chansa på att killen är reko och att bilen går igenom besiktningen i november utan problem?
Någon som är bra på Volvo 740 får gärna skriva lite. Tråkigt att tjöpa en bil för 17k som sen inte går igenom besiktningen menar jag på. (och sen därför i princip blir omöjlig att sälja?)
Varningssignaler är:
Sänkt (kapade fjädrar) 2 varv runtom (2½ bak?)
Börjat läcka avgaser. Mitt på röret. Skall ordnas med "några svetsloppor"
Bilen har gått en bit över 30.000 mil. Killen som säljer säger att en gubbe haft den tills för två månader sen och att anledningen att han säljer är att han har för många bilar.
Han låter reko och ärlig. Bilen är snygg och jag är väldigt intresserad men kapade fjädrar och läckande avgasrör med besiktning i november klingar dåligt i mina öron.
Hur göra? Åka upp och chansa på att killen är reko och att bilen går igenom besiktningen i november utan problem?
Någon som är bra på Volvo 740 får gärna skriva lite. Tråkigt att tjöpa en bil för 17k som sen inte går igenom besiktningen menar jag på. (och sen därför i princip blir omöjlig att sälja?)