Någon som avråder mig att köpa denna typ av skinställ?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Mattiaz skrev:
Håller med... jag kommer aldrig mer köpa ett 2delat ställ.
sedan ser man ju tuffare ut och som att man kan köra snabbare än man igentligen kan ...... glöm inte att slita knäpuckarna lite mer med vinkelslipen :tummenupp

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
Mr K skrev:
sedan ser man ju tuffare ut och som att man kan köra snabbare än man igentligen kan ...... glöm inte att slita knäpuckarna lite mer med vinkelslipen :tummenupp

shit.. förstår att det var ett skämt med finns det verkligen folk som gör de? :va :hihi

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Mr K skrev:

Fan! Har man gjort fel som slipat ner dom på annat sätt alltså :gnissla

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
jack_pil skrev:
shit.. förstår att det var ett skämt med finns det verkligen folk som gör de? :va :hihi

Det finns det säkert, liksom det finns folk som köper däck som har tävlats med inte för att de är billiga, utan för att de är färdigslitna. Det har också förekommit att folk köper nedslitna knäpuckar av roadracingförare. :rofl

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Det finns det säkert, liksom det finns folk som köper däck som har tävlats med inte för att de är billiga, utan för att de är färdigslitna. Det har också förekommit att folk köper nedslitna knäpuckar av roadracingförare. :rofl
Jag har sålt begagnade puckar. :hihi

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
Att det finns!

jack_pil skrev:
Det finns folk till allt, jag såg tex en gubbe +50 på en rätt ny HD han hade riktigt slitna och skitiga skinnkläder och såg verkligen ut som en riktig biker med hästsvans å allt inget skägg dock, när han stannade och tog av sig hjälmen så följde hästsvansen med hjälmen :va sen hade han kostym ,vitskjorta och slips under stället :rofl

Då bestämde jag mig definitivt för att aldrig någonsin köpa en HD

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Jag har precis ett sådant ställ, är ruskigt nöjd med det.

Det negativa om du ska åka gata med det är att det inte är några fickor förutom innerfickorna och dom saknar dragkedja samt att det är venitllerat i grenen, vader samt insidan av armarna.
På överkroppen går det att ha en jacka utanpå, men du kommer frysa om pungen kan jag lova om du kör när det är lite kallare.

Det positiva är att det sitter ruskigt skönt och skydden känns mycket bra.

Köpte mitt nytt förrra året för 6500kr.
Skulle jag köpa ett ställ för att endast åka gata så skulle jag köpa ett delat.

kraschpuck skrev:
http://www.blocket.se/view/4794134.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0
för de första är de ju grymt snyggt och passar perfekt till hojjen :tummenupp Kör endast på väg, ingen bana, så blir klumpigt med ett odelbart kanske ? tack för svar :Bugar

Last edited:

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tack för alla svaren !! :banana nu ska man bara sälja av lite saker, ingen som vill köpa ett baryton? en stor sak man blåser i o så kommer de massa ljud ur andra hålet :tungan

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Har oxå samma ställ! Kan bara hålla med.

//Peppe

norrlansguld skrev:
Jag har precis ett sådant ställ, är ruskigt nöjd med det.

Det negativa om du ska åka gata med det är att det inte är några fickor förutom innerfickorna och dom saknar dragkedja samt att det är venitllerat i grenen, vader samt insidan av armarna.
På överkroppen går det att ha en jacka utanpå, men du kommer frysa om pungen kan jag lova om du kör när det är lite kallare.

Det positiva är att det sitter ruskigt skönt och skydden känns mycket bra.

Köpte mitt nytt förrra året för 6500kr.
Skulle jag köpa ett ställ för att endast åka gata så skulle jag köpa ett delat.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
norrlansguld skrev:
Det negativa om du ska åka gata med det är att det inte är några fickor förutom innerfickorna och dom saknar dragkedja
Det är att betrakta som en säkerhetsfeature, inte en bugg. :D Det är farligt att ha massa prylar i fickor om man vurpar. Jag har telefon m m i kutsen i stället.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Ninjaboy skrev:
Det är att betrakta som en säkerhetsfeature, inte en bugg. :D Det är farligt att ha massa prylar i fickor om man vurpar. Jag har telefon m m i kutsen i stället.

Om jag ska ta hojen till jobbet så kan det ändå vara ganska skönt att ha en ficka att stoppa hemnyckeln i.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
kraschpuck skrev:
Tack för alla svaren !! :banana nu ska man bara sälja av lite saker, ingen som vill köpa ett baryton? en stor sak man blåser i o så kommer de massa ljud ur andra hålet :tungan

Jag köper ! 2000:- om den är i ett bra skick :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...