Någon som avråder mig att köpa denna typ av skinställ?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Ninjaboy skrev:
Mitt ställ har en innerficka, det räcker för sånt. :)

Jag ger upp, klart det är enklare att stoppa sin hemnyckel i innerfickan där den trillar ur så fort du tar av dig överdelen på stället än att ha den i en ficka med dragkedja i där nyckeln och kontokort mm ligger säkert. :va

Missförstå mig inte jag är mycket nöjd med mitt ställ, jag bara nämner nackdelarna, själv har jag ett trådelat Axo till landsvägskörning.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ninjaboy skrev:
Det är att betrakta som en säkerhetsfeature, inte en bugg. :D Det är farligt att ha massa prylar i fickor om man vurpar. Jag har telefon m m i kutsen i stället.
Om är någonting du ska ha i innerfickan så är det mobilen, resten kan du ha i kutsen i en påse. När jag kraschade låg jag där i diket och kollade på mitt trippelbrutna ben som pekade åt alla håll, och försökte intala mig att bäckenet inte var krossat, även om det kändes så. Hojen låg i diket 5-10 meter bort, påsen med mobilen i låg 30 meter bort på vägen. "Det är alltså nu som jag ska släpa mig bort till mobilen", tänkte jag. Som tur var fanns folk på plats nästan direkt, men det kan man knappast räkna med.

sandstream

Guest
norrlansguld skrev:
På överkroppen går det att ha en jacka utanpå, men du kommer frysa om pungen kan jag lova om du kör när det är lite kallare.
Mitt ställ är också ventilerat eller nåt sånt i grenen och efter en tidig vårtur tar det ett par timmar innan Bamse tittar fram igen :)

sandstream

Guest
valmers skrev:
Om är någonting du ska ha i innerfickan så är det mobilen, resten kan du ha i kutsen i en påse. När jag kraschade låg jag där i diket och kollade på mitt trippelbrutna ben som pekade åt alla håll, och försökte intala mig att bäckenet inte var krossat, även om det kändes så. Hojen låg i diket 5-10 meter bort, påsen med mobilen i låg 30 meter bort på vägen. "Det är alltså nu som jag ska släpa mig bort till mobilen", tänkte jag. Som tur var fanns folk på plats nästan direkt, men det kan man knappast räkna med.
Fy fan, låter inte som något man vill uppleva :(
Jag har alltid mobilen med mig i innerfickan (och en massa annat skräp). :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Intressant aspekt på det hela, har alltid bara tänkt att om någon ringer hör jag det ändå inte och har jag vibratorsignal så hinner jag inte stanna innan de lagt på, har inte tänkt på att man kan vara väldigt intresserad av att ringa själv också. Kör man själv på gata bör man kanske ha mobilen i fickan ändå och på bana tomt då. Men med min tur så vurpar jag väl där Vodafåne inte har täckning. :död

Såg i någon annan tråd att du var tillbaka på hoj i alla fall. Bra det. :tummenupp

Last edited:

Josefsson

Nu med Akra rykrör...
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag köpte en begagnat odelat raceställ för 4-5 år sedan och största nackdelen tycker jag är att det är så jävla jobbigt när man inte åker och vill ta av sig jackan då den hänger ner vid fötterna om man inte håller i den hela tiden. Sen har jag inte en enda jävla ficka och det stör mig lite också, men men det är grym passform iaf.
MJK är märket.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...