Någon som behöver hjälp av mc-mek.

Status
Ej öppen för fler svar.

Dennis65

Återfall
Gick med
25 May 2006
Hoj
minimoto
Hejsan ! jag undrar om någon behöver hjälp på banorna i sommar ?
Jag är en gamal RR-åkare och har jobbat som mc-mek m.m.
Dennis.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Dennis65 skrev:
2189087 Hejsan ! jag undrar om någon behöver hjälp på banorna i sommar ?
Jag är en gamal RR-åkare och har jobbat som mc-mek m.m.
Dennis.

nej men jag behöver min koppling fixad och förgasaren synkroniserad, kan kakla ditt kök/badrum/hallgolv i gengäld

Dennis65

Återfall
Gick med
25 May 2006
Hoj
minimoto
är själv kakelsättare

Yamaha_Tobbe skrev:
2189103 nej men jag behöver min koppling fixad och förgasaren synkroniserad, kan kakla ditt kök/badrum/hallgolv i gengäld

Fan vilken otur att jag själv har jobbat i många år som kakelsättare :hihi

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
men va fan.. aja jag får går väl ut till garaget o försöker igen då. enda haken är att när jag brukar försöka fixa hojen så är det alltid nåt annat som går sönder :mad:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Yamaha_Tobbe skrev:
2189132 men va fan.. aja jag får går väl ut till garaget o försöker igen då. enda haken är att när jag brukar försöka fixa hojen så är det alltid nåt annat som går sönder :mad:

Jag har samma jävla problem!
Vi är helt enkelt FÖR handy!

Dennis65

Återfall
Gick med
25 May 2006
Hoj
minimoto
Yamaha_Tobbe skrev:
2189132 men va fan.. aja jag får går väl ut till garaget o försöker igen då. enda haken är att när jag brukar försöka fixa hojen så är det alltid nåt annat som går sönder :mad:

Det är ju inga svåra fel du har. När ska du tävla nästa gång och var?
Om du inte får ordning på det så kan vi ses där så hjälper jag dig.

Du finns i Sthlm va?
Jag lite norr om Gbg.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Yamaha_Tobbe skrev:
2189132enda haken är att när jag brukar försöka fixa hojen så är det alltid nåt annat som går sönder :mad:
Så om du försöker fixa kopplingen så går ditt kylskåp och rakar sig?

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Dennis65 skrev:
2189248 Det är ju inga svåra fel du har. När ska du tävla nästa gång och var?
Om du inte får ordning på det så kan vi ses där så hjälper jag dig.

Du finns i Sthlm va?
Jag lite norr om Gbg.

nej nej du missuppfattade, jag tävlar inte. jag försöker bara få ordning på hojen så jag kan börja köra framåt överhuvudtaget, det är fjädringsmekanismen och något slags lager där som verkar trasigt men jag får inte loss skiten för dom två skruvarna som håller fast mekanismen i kåpan vägrar släppa.. snart gängpaj :mad:

Esquire skrev:
2189253 Så om du försöker fixa kopplingen så går ditt kylskåp och rakar sig?

nu hänger jag inte riktigt med. mitt kylskåp har ingen skäggväxt vad jag har sett iaf :va

Dennis65

Återfall
Gick med
25 May 2006
Hoj
minimoto
Yamaha_Tobbe skrev:
2189259 nej nej du missuppfattade, jag tävlar inte. jag försöker bara få ordning på hojen så jag kan börja köra framåt överhuvudtaget, det är fjädringsmekanismen och något slags lager där som verkar trasigt men jag får inte loss skiten för dom två skruvarna som håller fast mekanismen i kåpan vägrar släppa.. snart gängpaj :mad:

nu hänger jag inte riktigt med. mitt kylskåp har ingen skäggväxt vad jag har sett iaf :va

Låter inte bra det med gängorna.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Yamaha_Tobbe skrev:
2189259 nej nej du missuppfattade, jag tävlar inte. jag försöker bara få ordning på hojen så jag kan börja köra framåt överhuvudtaget, det är fjädringsmekanismen och något slags lager där som verkar trasigt men jag får inte loss skiten för dom två skruvarna som håller fast mekanismen i kåpan vägrar släppa.. snart gängpaj :mad:

Jo kolla baktill kylskåpet så sitter det så kallade "dammråttor" som kanske klassas som skäggväxt :va

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Dennis65 skrev:
2189305 Låter inte bra det med gängorna.

fick loss dom nyss. 5-56 :Bugar
iaf nu är det så att alla kulorna i lagret givetvis ramlade ur skiten när jag plockade isär allting. och dom går inte få in igen för när man försöker få in dom överst så ramlar dom på undersidan ur (tyngdlagen). får väl köp nytt allting *suck*

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Yamaha_Tobbe skrev:
2189103 nej men jag behöver min koppling fixad och förgasaren synkroniserad, kan kakla ditt kök/badrum/hallgolv i gengäld

Faan ja behöver massor av kakel å klinkers :D

Synk klockor har jag också :tummenupp

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Yamaha_Tobbe skrev:
2189520 fick loss dom nyss. 5-56 :Bugar
iaf nu är det så att alla kulorna i lagret givetvis ramlade ur skiten när jag plockade isär allting. och dom går inte få in igen för när man försöker få in dom överst så ramlar dom på undersidan ur (tyngdlagen). får väl köp nytt allting *suck*
Lite fett brukar hålla kulorna på plats.
Med stort utrymme för misstolkning :D
Ta det nu som du vill :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.