Någon som beställde en minimoto förmycket?

Therudeboy

Guest
elmgren skrev:
Vadå överpris?!?
Om det är en LY-CIG 14E kostar den ju inte ens 2000 pix i svenska kronor.

Men är man inte med från början så får man ju betala. Se bara vad dem kostar i sverige, men folket som beställt här kommer väl vara så osmarta och begära 3000:- när dem väl säljer dem. Nä sporthojare hålla priset högt så vi alla kan gå med rejäl vinst när vi säljer dem senare.

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
"Nä sporthojare hålla priset högt så vi alla kan gå med rejäl vinst när vi säljer dem senare."
He he, någon är orolig för sin business. :)

Jag kan garantera dig att det kommer finnas folk som kränger dem för en spottstyver framöver, finns alltid folk som köper dyrt (inte i detta fall) och säljer billigt.
Det varierar nog mellan dumhet och lathet.

Therudeboy

Guest
Hallen skrev:
"Nä sporthojare hålla priset högt så vi alla kan gå med rejäl vinst när vi säljer dem senare."
He he, någon är orolig för sin business. :)

Jag kan garantera dig att det kommer finnas folk som kränger dem för en spottstyver framöver, finns alltid folk som köper dyrt (inte i detta fall) och säljer billigt.
Det varierar nog mellan dumhet och lathet.

Så klart jag är rädd, detta var min affärsidé till förra veckan då jag var utomlands och fixade kontakter gällande detta. sätter mig och läser sporthoj på hotellet och ser att det redan är en som tagit min ide :( Allt detta har spridit sig som en löpeld runt om sverige nu, ser på många forum om detta.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Jag och några kompisar har ganska många motos på väg hem till sverige.
Vi kommer för att bli av med som snabbt bara lägga på 500kr ungefär per hoj.
Bara för att få vara egna till minimotoparken "gratis" och tjäna några få kronor dessutom. Vi har inte plockat in dom via denna siten men erbjudande kommer komma även här när allt är fixat. Att lägga på mer än 500kr lär ändå vara lönlöst då svenska marknaden defenitivt kommer vara mättad om några månader eftersom STORA beställningar gjorts på fleral siter liknande denna och dessutom av massor av privata näringsidkare som inte synts på nätet.
Den som ännu inte handlat hoj till ursprungspriset kommer få sin chans helt klart. Bara att avvakta.

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Nästa sommar vimlar det av minomotos i Svedala!! Då köper jag den av någon stackare som behöver få loss kulor för en sissådär 1500:- till 1800:- :tummenupp

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Jas-95 skrev:
Nästa sommar vimlar det av minomotos i Svedala!! Då köper jag den av någon stackare som behöver få loss kulor för en sissådär 1500:- till 1800:- :tummenupp

max 1000:- med tanke på vilket skräp det är..

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
"Håll priserna högt..."
Det var det roligaste jag läst på länge :)
Lycka till med det när det vällt in dryga tusen såna i landet. När nyhetens behag har lagt sig och folk har insett dess begränsade användningsområde så kommer de att utannonseras billigt, var så säker.

Fast det kommer ju alltid att finnas de med mer pengar än affärssinne så det går säkert att kränga en och annan för dyra pengar

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
RWD skrev:
"Håll priserna högt..."
Det var det roligaste jag läst på länge :)
Lycka till med det när det vällt in dryga tusen såna i landet. När nyhetens behag har lagt sig och folk har insett dess begränsade användningsområde så kommer de att utannonseras billigt, var så säker.

Fast det kommer ju alltid att finnas de med mer pengar än affärssinne så det går säkert att kränga en och annan för dyra pengar

Det kommer att komma in betydligt mer än 1000st innan detta året är slut.
Dom stora beställningarna kommer inte från internetforumen och syns därmed inte här förrän allt är klart.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award