Någon som haft uppkörning i BORÅS 2005???

Y2K Duke

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda VTR 1000 F
Är anmäld till körprov A**** i Borås nu på Tisdag morgon. Någon som kört upp där i år som är interesserad av att ge lite tips till mig vart ni fick köra samt hur hårda de var i bedömningen på manöverbanorna?? :Bugar

Hade uppkörning i förra veckan i Gbg men det gick inte så bra. Körde på manöverbanan för att jag gav " ett osäkert intryck" pga att jag fick stötta med lite gas i vändningen på lågfartsbana nr:2 (den med 4 koner!).

Sedan så lyckades jag låsa upp på 70 o 90 bromsningen, fick göra om dessa med godkänt resultat men gubben hade redan bestämt sig!!!! Tog inte någon hänsyn till att det regnade som f-n innan, så det var snorblöt asfalt.

BMW- gubbarna med ABS bromsar klarade sig dock galant på bromsproven. :huvet

Så det blev inte ens trafikkörning för mig och över hälften av de andra som oxå blev kuggade!!!!

Så dela med Er nu av era uppkörningserfarenheter, jag vill hemst gärna ha mitt kort på Tisdag!!!! :Bugar

//Mattias

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Hornet -07
Lite OT men men:
De har väll uppkörning i Alingsås fr o m iår? Det har min körskola sagt iaf (Lasses).. Ganska mycket lättare att köra upp i områden man känner till...

Y2K Duke

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda VTR 1000 F
Marhabba skrev:
Lite OT men men:
De har väll uppkörning i Alingsås fr o m iår? Det har min körskola sagt iaf (Lasses).. Ganska mycket lättare att köra upp i områden man känner till...
Inte vad jag känner till. Grannen har gått på lasses och de åkte bil till borås och gjorde uppkörningen där. Det var visserligen inte i år men ändå. Annars så är det gbg, säve som är det andra alternativet. Har du läst artikeln i G-P så väljer man inte uppkörning i gbg. Tro mig de är inte snälla där iallafall!!

Men jag håller med dig till 100%, det hade varit bättre att köra upp i Alingsås!!

//Mattias

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Hornet -07
Mm, såg artikeln i GP....inte så mysigt kanske...

Förra året vet jag också att det var Borås som gällde.

Men jag är 99.9999% på att man kan köra upp i Asås. Har sett flera MC elever åka runt med MC instruktörer. Kommer ihåg att jag blev så himla glad när läraren sade att iår får du köra upp i Alingsås! Vi får väll se om en månad när det är dags för mig! :p

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Det går INTE att köra upp i A-sås. Försökte boka där nu men det finns ingen uppkörning där, det är Borås eller GBG som gäller... Skall köra upp 24/5 och jag är redan hypernervig...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024