Någon som handlat av sharkspeed.se???

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
Jag testade den hjälm jag ville köpa, i detta fall en AGV S-4, i en lokal mc-butik som tar ut överpriser och sedan budade jag på Ebay. Hjälmen skickades från USA till en adress i samma land och jag var där i två veckor och kunde ta med den hem utan att riskera tullavgifter. För övrigt fick jag hjälmen för under halva priset inkl. frakt.

Kan man inte göra så finns det möjlighet att hitta grejjer på Ebay som levereras från Frankrike, Italien, England eller Tyskland och då slipper man automatiskt dessa tullavgifter. Köpte även ett par Spidi-handskar från Italien för 80 EUR på Ebay, inga problem.

Citat/"en lokal mc-butik som tar ut överpriser"/Slut citat
Vad grundar du den anklagelsen på?
Kan ju vara så att du hackar på fel länk i säljkedjan!
Kan ju vara så att du hackar på någon liten handlare som kämpar med små marginaler men ändå gör vad de kan för att hålla god service med bra utbud! Eller!
Det passade bra att utnyttja deras lager och service, men sedan dög de tydligen inte! Eller!

sanna_84

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Hoj
Honda hornet 900 -02
tack för alla svar.... jag gjorde som några av er sa och gick till min lokala handlare och köpte på mig allt man behöver för att starta min mc åkning....:)
vart inte så billigt men fick mycket snygga grejer och riktigt bra service....:tummenupp
så nu är det bara att vänta på lite plus grader......:yoparty

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Citat/"en lokal mc-butik som tar ut överpriser"/Slut citat
Vad grundar du den anklagelsen på?
Kan ju vara så att du hackar på fel länk i säljkedjan!
Kan ju vara så att du hackar på någon liten handlare som kämpar med små marginaler men ändå gör vad de kan för att hålla god service med bra utbud! Eller!
Det passade bra att utnyttja deras lager och service, men sedan dög de tydligen inte! Eller!

Så kan det också vara men det är inget jag kan göra nått åt eftersom jag är slutkund och tänker ekonomiskt rationellt och väljer därmed att eliminera mellanhänder och/eller hitta varor på andra ställen för bättre pris.

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Jag har haft den i somras och small passar bra till mig. 178 cm och 74 kg. Beställde medium först men skickade tillbaka den och fick nya leveransen kort efter. Inga problem, grejerna har hållt 700 mil i sommar så jag har bara positivt från den sidan. Har byxorna från bilden med btw =)

Låter bra det. Beställde en jacka. Storlekstabellen var åt helvete så väntar på en mindre jacka nu. I övrigt såg den schysst ut och har den hållt 700mil för dig så lär den hålla bra många år för mig då den bara blir en komplettering till skinnstället.

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
XT660R-11
Kan inte rekommendera dem alls. :ajjabajja

Beställde en jacka där för länge sedan, fick bekräftelse via mail som sig bör men ingen jacka dök upp. Efter 4 veckor både mailade och ringde jag ett tiotal gånger (aldrig något svar) och försökte annullerade ordern.

När över 2 månader hade gått så fick jag en lapp i brevlådan som talade om att jag hade ett paket att hämta från företaget i fråga. Jag lät det ligga och tänkte inte så mycket mer på det innan jag fick ett telefonsamtal på bruten svenska som svor och fräste över varför jag inte hämtat ut paketet.

Jag berättade om mina upprepade försök att kontakta dem samt att jag hade allt dokumenterat ifall de ville se.

Samtalet avslutades från min sida när jag blev kallad "jävla hora".

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Kan inte rekommendera dem alls. :ajjabajja

Beställde en jacka där för länge sedan, fick bekräftelse via mail som sig bör men ingen jacka dök upp. Efter 4 veckor både mailade och ringde jag ett tiotal gånger (aldrig något svar) och försökte annullerade ordern.

När över 2 månader hade gått så fick jag en lapp i brevlådan som talade om att jag hade ett paket att hämta från företaget i fråga. Jag lät det ligga och tänkte inte så mycket mer på det innan jag fick ett telefonsamtal på bruten svenska som svor och fräste över varför jag inte hämtat ut paketet.

Jag berättade om mina upprepade försök att kontakta dem samt att jag hade allt dokumenterat ifall de ville se.

Samtalet avslutades från min sida när jag blev kallad "jävla hora".

En del är så djävla pantade att man häpnar, undra om tanken ens flashade förbi i lillhjärnan att sånt sprider sig väldigt snabbt, han kanske inte har internet.

Klump

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Suzuki GSR 600 ABS -08
Har beställt därifrån ett par gånger. Aldrig varit några problem, inte med returer, leveranstider eller kvalité. Hur trevliga som helst när man pratar med dem, dock lite svåra att få tag på.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Har handlat cross stövlar där värdelösa stod att spännet var utvecklat nånstans gick sönder första sommaren sen gick det inte att få ett nytt, samt att dom var så hala att man halkade av fotpinnen,köpte sen ett par på 24mx dom funkade kanon dubbelt så dyra men dubbelt så bra.

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Har beställt två gånger, en hjälm och en rånarluva. Vad gäller leveranstiden har det varit bra.

Hjälmen jag köpte var jättebra, inget ont om den.

Däremot:

Rånarluvan jag köpte som skulle vara one size fits all var otroligt obekväm, gjord i något hårt tygmaterial som inte var elastiskt alls, fick skavsår på ansiktet efter en 40 mils färd med det.

Tiv

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har beställt mina handskar och mc-stövlar därifrån och är riktigt nöjd. De första stövlarna råkade jag i min iver slita sönder dragkedjan på och kontaktade dom och fick en returetikett. Fick de nya inom ett par dagar och dom har hållt klockrent.

Visst deras hemsida är väl inte den bästa eftersom vissa varor kan vara slut som man beställer men vill man ha billiga grejer att börja med så är det fan så mycket bättre än att köra i tennisskor som jag gjorde ett tag innan. :D

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
köpte ett skinnställ därifrån.. sömmar o foder sprack efter en månads användning....
Så var inte speciellt nöjd.. köpte nytt Lindstrans ställ nu.. se om det håller bättre..

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Har köpt allvädersbyxor/jacka, stövlar samt skyddsjacka där. Precis ALLT har gått sönder inom ett halvår. Vid lugn asfalstskörning. Stor varning för deras grejor mao...
Kan bara instämma, allt går sönder.
Stället ef 3 veckor.
Stövlarna ef 5 dagar.
Handskarna ef 1 månad. ( Men dom behöll jag och fixade själv )

Kan inte utan att ljuga rekomendera produkterna därifrån, för inte kan jag tro att jag skulle ha sådan otur och få måndagsexemplar av allt :va.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
För två somrar sedan åkte jag och några kompisar på en hojsemester under en vecka. Tre av dem hade köpt div utrustning på Sharkspeed innan de åkte. När de kom hem hade sömmarna spruckit i byxor, jackor och handskar. En av mina polare blev så irriterad på att stövlarna han hade köpt var så usla att han slängde dem när vi kommit halvvägs och köpte ett par "riktiga" istället.

Det enda som verkade vara hyfsat ok var ryggskyddet om jag inte minns fel.

Om inte Sharkspeed har gjort om sitt sortiment i grunden skulle jag akta mig för att beställa saker därifrån. Med den låga euro- och pundkursen är det nog i princip ofta lika billigt att köpa riktig utrustning från t.ex. FC-moto.

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Jag har köpt skinställ, allvädersställ, stövlar och handskar vid olika tillfällen och har inte haft det minsta problem. Snabb levereans, bra kvalite, just passform mm. Skulle iförsig inte köpa hjälm via nätet alls med tanke på passform.

Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Tänkte väcka liv i den här bra rekomenderande tråden:) satt o kika på nätet efter måttsydda ställ o kom in på sharkspeeds sida. Bra priser:) ja.. O inte bara de dom finns i trollhättan. Min gammla hemstad o jag brukar va därfrån och till. Då till min fråga finns de nån som har bra erfarenheter av detta företag.. De jag e ute efter är helställ. Med tanke på att sömmar mm går upp som jag läst mig till i denna tråden:( jag kör ju bara bana o de händer ju att man synar asfalten ibland o då vill man ju helst behålla skinnet på kroppen!

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Jag beställde och betalade via bankkort, ett par gula sportiga skinnhandskar av märket ALIVE från deras sida förra året.

Det stod att det fanns i lager och hade en leveranstid på 1-2 dagar. Efter 4 dagar fick jag ett väldigt dåligt formulerat och icke gramatiskt korrekt mail att det skulle ta 8 veckor att få hem dem gula handskarna från leverantören, och hans följdfråga var om jag ville ha dem svarta istället, "nejtack" svarade jag och skrev att jag ville vänta på dem gula (detta va i Oktober så det fanns igen stress)
8 veckor kom och gick. Brevlådan gapade tom... Bara en hel drös med vanliga räkningar i sedvanlig ordning..
Mailade igen och frågade hur det låg till med min order?
Fick inget svar..
9e veckan kom och gick, mailade yttligare igen, klart mer irriterad än innan samt mailade deras kund-support och försökte ringa upprepade gånger, inget svar alls..
I slutet av 9e veckan fick jag ett mail där det stod att det kommer dröja 2 veckor till dem fick hem handskarna och dem kommer skickas snarast.
I slutet på vecka 11 (torsdagen) fick jag hem dom och då var dom dessutom repiga på knogskydden samt smutsiga...
"2 stycken i lager" enligt deras sida i min korrekta storlek blev 8, sedermera 11 veckor då deras påstådda 1-2 dagar leveranstid... Förmodligen nån retur jag fått för jag sa ifrån som kund... Kommer aldrig köpa från dom igen och kommer sprida ryktet hur otroooligt nästan omänskligt jävla dålig kundservice dom sysslar med!! Att det tog tid hade varit mer okej om dom mailat mig och förklarat situationen! Att tiga ihjäl problemet får mig att låta som en te-kanna från tidigt 90-tal.... jävla amatörer!:huvet

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
05 Ducati Monster 620
Köpt en skinjacka, ett par goretexbyxor och ett par skinnbrallor för typ 4 år sedan. Allt har hållit väldigt bra. Inget trasigt någonstans än så länge :)

Dem har säkert varierande kvalitet men kan verkligen inte påstå att jag är missnöjd än så länge!

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
hmm kan de va så att de i skälva värket inte är dom som produserar alla kläder. Tror mig veta vilka de e som äger detta företag nu o va jag vet så importerar dessa personer mycket från kina.. låter som de kan va så.. i vilket fall kommer jag avstå o köpa på mc mässan i januari. finns bra erbjudanden och tror nog helt klart att de e värt pengarna. om jag inte hittar något i min storlek givetvis. som jag förmodligen inte kommer göra:huvet

Yugge_66

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2018
Hoj
Yamaha xj6 Diversion F
Att inte starta ett ny tråd upplivar jag den rätt så gamla tråden.
Har läst mer negativt om sharkspeed än positivt, men jag hittade lite snygga skinn kläder med svensk flaga på.
Så min fråga är vart någonstans tillverkas dom och av vem? Googel som brukar kunna allt, tyvärr gav inget svar, så jag vänder mig till er. ATA heter deras kollektion och är rätt snygga, men efter att läst på, är jag tveksam på kvalité, men kanske har dom blivit bättre?! ;-)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024