Någon som handlat på helmetcity.co.uk?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har köpt två krukor på HelmetCity vid två olika tillfällen. Jag har koll på min Shoei-storlek så byte har inte behövts. Jag har bara positiva erfarenheter.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Jag handlade där för över 5 år sen, då var prisdifferensen klart gynnsammare mot att köpa lokalt av nån anledning.

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Köpte en Pious där våren 2014. Allt gick perfekt. 2000kr billigare än i Sverige ink frakt.

shoei-xr1100-pious.jpg

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Liten prisjämförelse mellan HelmetCity, Lelles och spanska Motocard. Hjälmen jag är intresserad av är en Shoei X-Spirit II.
Ordinarie pris: HelmetCity är 71 kr billigare än Lelles. Motocard är 930 kr billigare än HelmetCity.
Rea pris: HelmetCity är 119 kr dyrare än Lelles. Motocard är 501 kr dyrare än HelmetCity.
Inte direkt några enorma prisskillnader.

Lelles rea pris är 3600 kr billigare än ordinarie. Sen gäller det ju att rea hjälmen finns i min storlek...

Bryr man sig inte om hur hjälmen ser ut så är bästa dealen att köpa rea hjälm på Lelles.
Fast jag är ju chey... :tuttar ...så jag bryr mig om hur hjälmen ser ut. :rolleyes:

Lelles har inte den dekor som jag vill ha. De andra har den på rea. Så det blir nog till att shoppa hos HelmetCity. Igen.

Last edited:

Kris_ultraswede

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2020
Hoj
-
Väcker den här tråden till liv lite...

Hur ser det ut idag.. när man bor långt ifrån närmaste mc-butik är det inte så lätt att gå och prova runt krukor och jag har viss aversion emot att lita på att biltemas hjälmar räcker för att hålla skallen hel ... kanske en ren fördom

Hur som helst... ni som har shoppat på helmet city och har behövt returnera en hjälm till England. Hur mycket kostar det?

tack på förhand

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie

Ett märkligt test... borde man inte testa hjälmar i samma prissegment? Ställa en 5000 kronors hjälm mot en för 900, är kanske inte mellan de två man väljer... det som är lite intressant är att några budgetalternativ ändå är hyfsade.
Håller själv på att kolla runt så smått då min
AGV K-5 är inne på 4 året men det lutar åt en AGV igen fast troligen en klass upp, knoppen passar så bra i den...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras