Någon som har testat Draggin K-shirt?

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Lite utanför ämnet, men den finns i sverige hos Handelsboden. Intressant tips, visar den sig vara bra kommer jag nog köpa den.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Eftersom jag har vurpat i Icons så kallade kevlar jeans i låg hastighet och kan inte efter den händelsen riktigt motivera mig att ha kevlar jeans som skydd längre...så skulle jag aldrig i liver ha en sån där tröja på mig och tro att det skyddar.

Skulle jag komprimisa...så skulle jag köra kevlar jeans i nödfall men sen ha ryggskydd + mc skinjacka + hjälm + handskar + mc stövlar även om det blir varmt.

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Eftersom jag har vurpat i Icons så kallade kevlar jeans i låg hastighet och kan inte efter den händelsen riktigt motivera mig att ha kevlar jeans som skydd längre...så skulle jag aldrig i liver ha en sån där tröja på mig och tro att det skyddar.

Skulle jag komprimisa...så skulle jag köra kevlar jeans i nödfall men sen ha ryggskydd + mc skinjacka + hjälm + handskar + mc stövlar även om det blir varmt.
Menar du att de inte höll eller slog du dig pga avsaknad av hårda skydd?

Fast jag tänker nog åka med ryggskydd som har armar och magplatta under tröjan och sen jeans, hjälm, handskar och stövlar. Och bara när jag kör inom stan, skulle aldrig sticka iväg på en tur utan stället.

Last edited:

mojja83

Guest
Jag kör naken jämnt och vurpar hela tiden!

Inget fel på mig trots att jag på vissa delar av min kropp slipat bort allt skinn och kött mot asfalten så att benen syns!
Men wtf jag slapp ju dra på mig stället när jag skulle ner till butiken för det händer ju aldrig något på den lilla sträckan!
:tungan:krama

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad är syftet med tröjan? Vara som ett extra skydd på överkroppen?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Fast jag tänker nog åka med ryggskydd som har armar och magplatta under tröjan och sen jeans, hjälm, handskar och stövlar. Och bara när jag kör inom stan, skulle aldrig sticka iväg på en tur utan stället.

Om du nu ändå skall dra på dig allt det där kan du väl lika gärna köra i riktig utrustning?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Om du nu ändå skall dra på dig allt det där kan du väl lika gärna köra i riktig utrustning?

Var lite inne på samma spår. Jag fick en duktig åktur efter asfalten för 1½ vecka sen och enda stället mitt ställ pajjade nämnvärt på var en söm vid vänster knä som gjorde att det rev upp ett hål. Annars ser stället / utrustningen ut som ny, bortsett från hjälmen.'

För att ge ett kort och enkelt svar: Det är en tunn tygtröja du tar på dig. Oavsett vad den är gjort i för mirakelmaterial och hur många patent Draggin' än har på eländet så kommer en riktig skinnjacka med hårda skydd + vanlig t-shirt eller underställ skydda dig bättre än den där undertröjan + vanlig jacka.

Tro mig, asfalt är väldigt hårt och det skrapar utav bara helvete.

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Skiten håller inte.....räddningen va att jag hade extra plastskydd under jeansen vid knäna, rumpan som jag även hade kevlar shorts under kevlar jeansen den vart bränskadad...gick rakt igenom kevlar jeansen + kevlar shortsen.

Jag skulle nog föredra skinjacka med skydd + ryggskydd före cross skydd + något annat som glider omkring.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
I vilken verklighet är en skyddsjacka för cross och en såndär tröja smidigare o svalare än en skinnjacka?

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Skiten håller inte.....räddningen va att jag hade extra plastskydd under jeansen vid knäna, rumpan som jag även hade kevlar shorts under kevlar jeansen den vart bränskadad...gick rakt igenom kevlar jeansen + kevlar shortsen.

Jag skulle nog föredra skinjacka med skydd + ryggskydd före cross skydd + något annat som glider omkring.

Tack det var detta svar jag ville ha, alltså av någon som har erfarenhet av en krasch. Då är det avgjort, det blir inget...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Finns olika sorters kevlar också så man ska inte dra för stora växlar av att någon gått igenom med ett märke av kevlarkläder.

Trots allt är ju militärens kevlarvästar gjorda för att stoppa granatsplitter.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Finns olika sorters kevlar också så man ska inte dra för stora växlar av att någon gått igenom med ett märke av kevlarkläder.

Trots allt är ju militärens kevlarvästar gjorda för att stoppa granatsplitter.

Och det är skillnad på tålighet för "penetrerande våld" och nötningstålighet. Också.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati