Någon som har testat nya Triumph Explorer?

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Ort
borlänge
Hoj
yamaha xtz1200-11
Har du funderingar på det segmentet, måste du ju testa en Guzzi Stelvio också!

Självklart ska man göra det om man har möjlighet.Men den ser i mina ögon klumpigast ut och är ju så tung,och lite tröttare än dom övriga i segmentet.Sedan skall den ju vara törstigast med enl test,vad vet jag,men det är ju stor tank på dom nya:)
 

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Ort
borlänge
Hoj
yamaha xtz1200-11
Bättre.
Polarn som åker trimmad 1198/996:a blev HELT såld efter en provtur. "Ultimata gathojen" sa han..

Min är mappad så den levererar mer effekt än en Ducati 1098 upp till ~9500varv. Kliver lätt upp på bakhjulet på tvåan med bara rullen till hjälp om man slår av DTC´n. 145häst och 120 nm är "okej"
http://www.ducati.ms/gallery/files/8/0/2/6/amullo.jpg

Jag är mer än lite nöjd. Bästa är att den går på offroadförsäkring hos Bilsport&Mc. :banana

Den går ju rätt bra den där,men är ju en landsvägshoj i mina ögon.Det enda som gör att den funkar sådär på ev,grusväg är ju att det är antispinn på den,men det funkar inte riktigt lika bra som på tex xtz1200,an:)
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ingen som funderat på V-Strom?
Blev helt såld på lillstrompan (DL650) efter en provtur :tummenupp
Känns som det är kräm i den trots sin 650 cc.

Skulle man råka välta med den behövs det inga övermänskliga krafter för att resa den igen (eller hålla emot när den vill ner).
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Den går ju rätt bra den där,men är ju en landsvägshoj i mina ögon.Det enda som gör att den funkar sådär på ev,grusväg är ju att det är antispinn på den,men det funkar inte riktigt lika bra som på tex xtz1200,an:)

Det håller jag definitívt med om. Multistradan är lite som en BMW GS utan adventure paketet. Ska man ha grussmiskare så vill man ju också gärna ha ett större framhjul.
Men.. Ett test på grusväg kanske? Jag gillar kommentaren vid 3.37 o framåt!
 
Last edited:
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
För asfalt är Explorer en kanonhoj. På grus är den lite för extrem och dessutom är körställningen bättre anpassad för sittande än stående körning.

Om du väljer mellan 1200GS och Explorer och du vill ha ha en potent asfaltstourer som kan hantera skitvägar och grus då och då - välj Explorer. Vill du däremot ha en hoj som verkligen kan hantera både grus och asfalt, och kanske har ett lite tydligare grusfokus, är BMW ett bättre val.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top