LagerAngelica
Ny medlem
Hej! Jag har en snabb fråga..
Min man fyllde på vatten/Glykol i vattenbehållaren, sedan åkte han ca. 2-3 mil med Motorcyklen, sedan sprutade det över lite vatten ifrån vattenbehållaren, efter några meter började temperaturmätaren stiga och cylindern blev glödhet.
Och vi förstår inte vad som blev fel? Vad som eventuellt kan ha gått sönder.
Efter att vi ställt Motorcyklen i garaget och låtit den vila, och man startar den så blir cylindern återigen överhettad och vattnet slutade cirkulera.
Vi har tittat på följande " eventuella " problem:
- Tog bort termostaten och provade köra utan.
- spolade ur kylaren, samt åt andra hållet också och det cirkulerade fint men när vi startade den och körde ett varv så var cylindern överhettad igen.
- Har också kollat igenom vattenpumpen och det är inga fel på den.
Och det kommer inget varmvatten till kylet utan det är kallt. Så vad är problemet?!
Detta är en Honda NSR 125 ( 2 takt ))!Motorcykel.
Är det någon som har haft samma problem? El någon som kan/vill komma förbi ovh titta på det? Jag/vi finns i Anneberg som ligger mellan Nässjö och Eksjö.
Skriv gärna här eller slå en pling / skicka ett sms till 0738796511.
Mvh Angelica Lager
Min man fyllde på vatten/Glykol i vattenbehållaren, sedan åkte han ca. 2-3 mil med Motorcyklen, sedan sprutade det över lite vatten ifrån vattenbehållaren, efter några meter började temperaturmätaren stiga och cylindern blev glödhet.
Och vi förstår inte vad som blev fel? Vad som eventuellt kan ha gått sönder.
Efter att vi ställt Motorcyklen i garaget och låtit den vila, och man startar den så blir cylindern återigen överhettad och vattnet slutade cirkulera.
Vi har tittat på följande " eventuella " problem:
- Tog bort termostaten och provade köra utan.
- spolade ur kylaren, samt åt andra hållet också och det cirkulerade fint men när vi startade den och körde ett varv så var cylindern överhettad igen.
- Har också kollat igenom vattenpumpen och det är inga fel på den.
Och det kommer inget varmvatten till kylet utan det är kallt. Så vad är problemet?!
Detta är en Honda NSR 125 ( 2 takt ))!Motorcykel.
Är det någon som har haft samma problem? El någon som kan/vill komma förbi ovh titta på det? Jag/vi finns i Anneberg som ligger mellan Nässjö och Eksjö.
Skriv gärna här eller slå en pling / skicka ett sms till 0738796511.
Mvh Angelica Lager