Någon som har varit i Hurghada??

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Tänkte att jag skulle åka till Egypten (Hurghada)
Någon som har varit där och har lite tips på vad som gäller ?
Typ é det bara dykning å snorkling som gäller ?
Vilka öar är bäst,finns det överhuvudtaget några nattklubbar osv...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Lönt o dra dit - du får inte dricka sprit.

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Mor o far var där för 1 årsen, om du vill se mycket och är intresserad av
Historia o byggnader så är det bra men vill du ha lite hålligång så välj
något annat.
Enda spriten dom kunde dricka var på hotellet.
Varför inte ta dina respengar och bränn dom här i stan på
krogen, blir ju garanterat ett par dunderlyx helger. :tungan

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Dennis75 skrev:
Mor o far var där för 1 årsen, om du vill se mycket och är intresserad av
Historia o byggnader så är det bra men vill du ha lite hålligång så välj
något annat.
Enda spriten dom kunde dricka var på hotellet.
Varför inte ta dina respengar och bränn dom här i stan på
krogen, blir ju garanterat ett par dunderlyx helger. :tungan

Ha ha...du,det har redan blivit några mille.. :fyllisar :tuttar

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En jävla massa påträngande egyptier som ska sälja kameler och morsan sin, mysko sjukdomar i maten, 3-4 timmars köande på flygplatsen och risk för terrorister. Välj något annat ställe...

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
TomK skrev:
En jävla massa påträngande egyptier som ska sälja kameler och morsan sin, mysko sjukdomar i maten, 3-4 timmars köande på flygplatsen och risk för terrorister. Välj något annat ställe...

Optimist..... :huvet :huvet :huvet :huvet

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Simp skrev:

Ja, jag glömde ju att alla ( alla ) ska ha mutor och/eller dricks, inklusive tullare, väskbärare och handduksupphängare ;)

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
HAhahaha

TomK skrev:
Ja, jag glömde ju att alla ( alla ) ska ha mutor och/eller dricks, inklusive tullare, väskbärare och handduksupphängare ;)

Stämmer SÅ jävla bra. Ett utbrett västerlänningsförakt, nervösa femtonåriga rekryter med AK47:eek:r, avlivade hundar (skjutna med samma AK47:eek:r) som ligger kvar på gatan nån vecka, getter som äter sopor, soptippar mitt i stan, eller vad man ska kalla skiten, privata stränder som ingen JÄVEL kan gå ner till som inte bor på just DET hotellet, burkaförsedda kvinnor som spottar efter din flickvän som går i shorts och linne...
Jag var där tre veckor -97 och dök och vad dykningen beträffar så är den väl ok förutom att vattnet ibland är fullt av berusade Ryssar, home reef är fullt av bajspapper och vattenflaskor, reven börjar bli slitna av Tyskjävlar som kommer nerdansande genom korallerna som torpeder, trots alla fina policies osv. Hitter du ut en bit eller söker dig längre söderut, så blir det ev bättre. Själv skulle jag nog söka mig ända ner till Sudan om jag skulle dyka där igen.
/T

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mavve skrev:
Lönt o dra dit - du får inte dricka sprit.
Bara en myt. Sprit finns i alla restauranger som är värda att besöka. Dessutom är det ett extremt gästfritt ställe. Var där 2001 och skulle gärna åka dit fler gånger. Bra snorkling, trevligt klimat och ganska billigt att leva. Drick bara inte vattnet eller ät glass, då får du magproblem.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Nr:18 skrev:
Bara en myt. Sprit finns i alla restauranger som är värda att besöka. Dessutom är det ett extremt gästfritt ställe. Var där 2001 och skulle gärna åka dit fler gånger. Bra snorkling, trevligt klimat och ganska billigt att leva. Drick bara inte vattnet eller ät glass, då får du magproblem.

Magproblemen motverkar man med det som finns i alla resturanges värda att besöka

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Nr:18 skrev:
Då får man huvudvärksproblem istället... :huvet

He he då föredrar jag huvudvärksproblem,dé kan man ju hantera:öl

Tack för alla tipsen boys...nu vet jag fan ingenting :pangihuve

Men det lutar åt att jag åker dit iallafall...gratis dykcert väntar...
...å de é ju alltid kul att se nåt nytt..även om det är skit...eller..nåt.

arrto

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM DUKE 2
Var där för 4-5 år sen och då var det en stor byggarbetsplats.
Hade dock inge magproblem, men många som drog i en när man gick på stan (som poå alla andra charter orter...)

tovesson

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
kör mest en "4h briggs&stratton"...*asg*... ;-)
Hurgan skrev:
Tänkte att jag skulle åka till Egypten (Hurghada)
Någon som har varit där och har lite tips på vad som gäller ?
Typ é det bara dykning å snorkling som gäller ?
Vilka öar är bäst,finns det överhuvudtaget några nattklubbar osv...

nja, hurghada är inget bra resmål...en enda soptipp, åsså måste man pruta å diskutera i en halvtimme för att få köpa nått!

... men vill man åka till en semesterort och bara se hotellet å bada i poolen kan de vara en bra ide att åka till "elgona" ist... ett par mil norr eller söder om hurghada...minns inte vilket...några rika knösar som byggt upp en liten låtsasby...

Vi bodde i elgona, och fritidsresor som vi åkte med tipsade om att man ville äta på en vanlig resturang och inte hotellens så skulle man åka till ett ställe i hurghada som heter "Joker", å det säger ju allt!! vi borde ha förstått... :va
Jag har aldrig ätit på ett sånt sunkigt ställe i hela mitt liv!

De var en fiskresturang, vilket jag inte var så förtjust i. Servitören sprang helt enkelt in till grannresturangen och fixa en konstig liten köttbit. Sen så ville vi alla ha öl. Icke sa nicke, vi var ju i egypten. Så vi fick gå ner till grannbutiken å köpa en kasse öl å ta med oss till bords. Som det stod "non alcoholic" på!

alla som inte hade tagit någon form av magvaccin innan resan åkte på div magproblem. De var lite jobbigt för dem på flyget hem, särskillt i luftgroparna... :tungan

/tovesson

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
äää, alla som klagar har för höga krav helt enkelt!

Jag o tjejen var där i Oktober, i gamla delen av hurghada.
Ingen flott hotell alls, Sea Horse. Men det fanns sängar, dusch, toa AC, och trevlig personal, som dessutom alla egypter verkade vara.

Riktigt trevlig snorklingsvatten!!

Visst pruta måste man göra, minst 50%, men gärna mer där till.

Dricks, -Japp, se till att alltid ha 5punds sedlar löst! =)

Mitt råd?!
-Åk dit! Men som sagt det är en upplevelsesemester, ingen party semester!

//Niklas

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag var i hurghada för några år sedan

man bodde i ett hotell mitt i öknen. fanns några hotell till där och nån affär. fanns absolut ingenting att göra. jag låg på en solstol flera dagar i sträck bara. sen åkte jag på en snorklingsresa. vi åkte till ett ställe som låg typ en halvtimmes bussfärd utanför hurghada. att snorkla där var nästan det häftigaste jag gjort i hela mitt liv. det var helt jävla insane. jag tror att jag såg kanske 150 olika fisksorter. det var som att man simmade i ett akvarium. ibland kunde jag inte se mina kompisar för att dom hade så mycket fiskar runt sig. jag såg tex fiskar som var knallblå och såg ut som ålar, pappegojfiskar, ja fan allt man kan föreställa sig. hade även en skitstor barracuda bara några meter ifrån mig vid ett tillfälle. sen var det så fruktansvärt läckert att vattnet var så klart där. jag upplevde det som att man kanske såg 30-40 meter neråt, för det blev tokdjupt direkt. när man simmade där på ytan och hade korallrev som bara försvann ner i djupet på sidorna så fick man värsta höjdkänslan. det kändes som att man flög helt enkelt. jag kommer absolut att åka till hurghada igen men då kommer jag inte att göra något annat är snorkla hela dagarna. stället jag snorklade på är tydligen rankat som det tredje bästa dykplatsen i hela världen. kommer tyvärr inte ihåg det exakta namnet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln