Någon som kör Assassin'sCcreed 4 Black Flag?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur faen fungerar det?:va:mad:

Jag är en bra bit in i spelet nu men jag har fortfarande ingen aning om hur man gör t.ex. när man slåss...

Trycker helt random på alla knappar och i bland hugger han till, i bland inte, ibland kan man lönnmörda någon när man sitter i en buske , i bland kommer det alternativet inte upp, i bland betyder o-knappen en sak, i bland en helt annan och sedan även en tredje sak, i bland sitter han på huk på en tunna och det är HELT omöjligt att hoppa ner från den, det är helt omöjligt att ta sig någonstans utan att han hoppar upp och sätter sig på huk på precis allt som finns tillgängligt...

Sjukt trist för spelet kunde vara ett av de bättre om inte kontrollerna var så magiskt värdelösa.

Och varför finns inget stealth/smyg-mode på ett spel vars huvudsyfte är just att smyga sig på folk och ha ihjäl råm? :mad

Är det jag eller har min handkontroll gett upp?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det är du.
Körde du igenom första momenten i spelet så brukar det vara så att man får lära sig vilka knappar som gör vad och när. Så börja om eller googla?
Ja, du kan smyga.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det är du.
Körde du igenom första momenten i spelet så brukar det vara så att man får lära sig vilka knappar som gör vad och när. Så börja om eller googla?
Ja, du kan smyga.

Vilken knapp smyger man på eller är det bara att sitta i en buske? Har googlat men fanimej inte hittat något. Kommer upp en massa beskrivningar när man slått men följer man dessa händer inte ett skit.

- - - Updated - - -

Du är för gammal

Indeed. Jag får hålla mig vid rodret i stället, långt bort från några konflikter... :gnissla

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Eftersom det här kommer att utvecklas till en tråd där vi gnäller på Teo:s oförmåga att spela ett tv-spel som 8-åringar klarar av så tänker jag inte lägga någon större vikt vid att jag hade fel och man smyger hela tiden utom när man springer.

Här har du knapparna och vad dom gör. Som av en händelse så hittade jag dom när jag googlade... :glömdet
http://guides.gamepressure.com/assassinscreed/guide.asp?ID=4238

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ös på bara det är jag värd.

Kan fortfarande inte förstå varför det ska vara så svårt att hoppa ner från en tunna man inte ville sitta på dock. Framåt? Nej, Framåt och hoppa?, nej. Då får man klicka på O så han hålar ner som en badande tant. :mad:

Är en var Bethesdalirare där alla kontroller är självklara OCH det finns ett stealthmode medelst tryckande av knapp. Dessutom så skryter de själva om just denna funktion som äntligen kommit till AC-5 så HELT ute och cyklar är jag inte. Bara en del...

Btw "X-legs-blend"... Vad innebär det?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Blend kör du om du går i en folksamling och inte vill springa omkull folk. Då kliver du runt dom istället.
Har för mig att det är den funktionen. Jag har inte kört AC på bra länge.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Var tyvärr längesen jag lirade det så jag kommer inte ihåg hur allt sitter.

Men generellt är det väl att somliga knappar dyker bara upp vid vissa tillfällen, och vissa rörelser kan man bara göra när man trycker på en till knapp, då byts ikonerna uppe i hörnet ut.

Sen beror det kanske på vilken plattform man spelar på också. Själv körde jag på PS3.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Blend kör du om du går i en folksamling och inte vill springa omkull folk. Då kliver du runt dom istället.
Har för mig att det är den funktionen. Jag har inte kört AC på bra länge.

Var som fan. Är ändå lite grinig på kontrollerna. Varför är O varierande saker t.ex. När man ska ställa sig vid ratten måste man vänta tills "grabba tag i ratten"-alternativet lyser upp annars hoppar han upp och sätter sig på huk på den i sedvanlig anda. Låter enkelt men när man börjar få flyt i spelet orkar jag i alla fall inte med sånt. Varför skulle någon vilja sitta på huk där? Bättre att bara ha en action knapp och i sådana sammanhang utför den handlingen då ingen annan någonsin kommer vara aktuell. Jag menar loss kan man inte göra så länge man inte har med en fiende att göra jallafall.

Ser ju på tuben hur folk som kör igenom spelet har samma problem och hoppar upp i huk hela tiden för att sedan behöva ingripa aktivt för att fanskapet ska hoppa ner från ratten och suga tag i rodret.

En sur detalj bara på ett annars tvärhärligt spel som med tiden bara blir bättre...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Var tyvärr längesen jag lirade det så jag kommer inte ihåg hur allt sitter.

Men generellt är det väl att somliga knappar dyker bara upp vid vissa tillfällen, och vissa rörelser kan man bara göra när man trycker på en till knapp, då byts ikonerna uppe i hörnet ut.

Sen beror det kanske på vilken plattform man spelar på också. Själv körde jag på PS3.

Det är precis det jag tycker är jobbigt. Om "slåss" bara är ett alternativ när man har en fiende på g så kan den knappen lika gärna betyda "ta rodret" när det är nära. Då är det bara att trycka och köra i stället för att sitta och vänta på att en symbol ska dyka upp i högra hörnet samtidigt som man ska försöka manövrera en rabiat figur som hoppar upp och håller sig fast i allt han kan komma åt. Kör också på ps3.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
...och vad gör man med alla juveler, smycken, kompasser och annat skit man hittar på folk? Finns ju inget inventarie för dessa och man verkar inte kunna sälja heller byta...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA