Någon som kör både custom och sporthoj?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
So, har haft en kromslädehelg med 5 modeller provkörda, mer eller mindre vingligt. Det kräver en viss tillvänjning att i låg fart sitta med fötterna framåt och ett brett styre "i knät" :gnissla Väl upp i fart är det piece of cake -mer eller mindre....

-Honda VTX 1800. Stor och lång men förvånansvärt smidig på rull. Designmässigt klockren. Maffig knuff i motorn.
-Kawa Mean Streak 1500. Väldigt lik Hondan men lättare. Dock inte alls samma mos i motorn. Exet jag testade hade bredare styre, ingen höjdare.
Kawa Vulcan 2000. Riktigt mullig motor men för klumpig både i körbarhet och design (främre strålkastaren var stor som en hink!)
HD V-rod (02): Motormässigt den hoj som ev kan matcha Hondan. Lång och låg, gillade den lite mer framåtlutade körställningen och det raka styret. Rätt trög i reaktionerna dock. Mitt ex hade rullat 5000 mil och kändes lite svampig generellt. Gillar designen
Yamaha 1100 Dragstar: rätt snygg men trött och trög.

Favorit so far Hondan följt av V-roden även om mitt ex inte var supertajt. Svårt att hitta fräscha ex inom budget :gnissla.

Imorgon blir det Rocket 3, V-max gen 1 och en Traja:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...