Någon som kör med Wings på sin KTM?

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har wingspå min med, kanon kvalité !
Perfekt passform på min 690 och du får med 2 dB killers.

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag kan garantera att du kan vara lugn med att sätta in pengar! Har dessa 016.jpg på min 990 smt haft ett år super nöjd, samt även till Husan 015.jpg kan varmt rekomendera gav 5800?:- ca för båda till smt,n med frakt. och 2656:- till husan,, Dee e jävligt svårslaget.. Lycka till.

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Mejlade Gorazd idag:

Hello xxxx,
thank you for your interest in WINGS exhausts.Yes they fit to 690-2013.
You will find the prices and the payment methods attached to this e-mail.
Large (louder) dB-killer is installed in the muffler and the small (quieter) dB-killer you will get gratis in the box.
Best regards,
Gorazd Marovic

Gratis :banana han försöker charma på svenska hehe (heter samma på MÅNGA språk dock).

Nå...priset är lite högre nu (317€) men ändå bara 2650 SEK + 140 SEK i fraktkostnad.

Bara å tjööp..

f-a-c

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
KTM 525 EXC -04
Blir lite sugen på skaffa en sån här till min ktm 525 ! Om ja köper en sånhär måste jag byta ut andra saker på hojjen med?

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Blir lite sugen på skaffa en sån här till min ktm 525 ! Om ja köper en sånhär måste jag byta ut andra saker på hojjen med?

Vill du ha mer effekt bör du byta ut avgassystemet och justera om förgasare, vill du bara ha nått snyggare som låter (mycket) trevligare räcker det med dämparen.
Ska besiktiga hojen idag vid halv två med db killer, återkommer med resultatet :)

f-a-c

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
KTM 525 EXC -04
Måste väll säga att de är väll ljudet som lockar mig ! Men mer effekt hade juh inte skadat! Tror att förra ägaren sa att hojjen var strypt te mellan MC iaf på pappret! Tror inte den är de annars men vart skulle den strypningen sitta? Har juh tungt mc kort så vill juh inte glida med onödigt lite effekt !

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Väldigt många KTM är strypta vid registrering, men återförsäljarna brukar plocka bort den. Min 525 är reggad som 12 kw, gränsen till lätt MC går vid 11...
Så det är inget att bry sig om.

Inga problem att besikta med minsta insatsen, besiktningstanten reagerade inte ens på ljudet. Kan verkligen rekommendera dämparen, en kanon-produkt

Last edited:

f-a-c

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
KTM 525 EXC -04
Vad ligger priset om man bara skall ha en dämpare då för att få lite fräckare ljud? :)

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Fick köpt mig ett par Wingspipor tillslut. Meckade på dom på hojen ikväll. Sjukt nöjd ;) Fick bränt mig en sista gång på orginaldämparna när jag var lite väl ivrig att få av dom. Ska bli skönt att slippa i fortsättningen. Man kan ju laga mat på orginalen en halvtimma efter man stängt av. Wingsen kunde jag ta på utan handskar direkt efter jag stannat.

En sak jag funderar på. Ska man verkligen behöva åka runt på halvgas i 30mil som dom säger på hemsidan?

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag ska köpa mig ett par Wings till min SMT i vinter/vår! Om man ska mappa, ska man lämna in eller kan man fixa det själv med någon färdig mapp?

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Acra map!! Åk förbi någon Ktm verkstad eller någon som har mappen+ (tune Ecu kabel), Tanka in Köööör :tummenupp

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Hultqvist och några till tipsade om Wings så beställde ett, tog ca 2 veckor att få det och 30min att montera för mig som är helt rutten på mycket mekaniskt.
Ä skitnöjd med både utseende (Mindre och 3kg lättare än original) och framförallt ljudet. Har en 690 smc-r 13 och den lät som åkgräsklipparen hemma, men nu låter den helt fantastiskt. Kör med den stora dB-killern och det räcker gått och väl.
smc wings.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...