Någon som kör Yamaha MT-03?

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Den är sinnessjukt trött.
10-20 hästar extra för ett par tusen? Jo hejsan.

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Schmiedekolben-XT-660-R-X-Z.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/Zylinderkopfbearbeitung-XT-660.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Nockenwelle-XT-660.html

dom 3 grejerna skal ge i runda slängar 10-14 Hk enligt uppgift..
Dessa i kombination med rör & powercommander ger i runda slängar 20hk
-Vill du va riktigt fräsig så borrar du upp den till 700cc
(hittade inte länken nu men dom har gjort en race 660x å den landa strax under 80hk)

så ja ... :huvet
 

S_von_G

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Vadstena
Hoj
Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
fin hoj med fin försäkringspremie. hade jag inte varit i behov av pengar så hade jag behållit min. man är ju ganska ensam om den med, är ju inte precis en dussin hoj.
 

manneman

Guest
Finns en firma i USA som du hittar länk till i min undertext. Den firman har bl a ett 800 cc bigborekit som pressar ur 91 hk/67 Nm (!) ur motorn och sedan har du även yakahosu.com som säljer monteringsfärdiga turbosatser för 35 K. (Dahlbäck racing)
76 turbohästar lämnar deras kit med garanti, resten är upp till dig...

Trimma är inte gratis men det kan bli riktigt, riktigt kul!!! :D

BTW!

Det finns många som hävdar att denna hoj är trött men antingen så har de aldrig ägt den, jämför den med en Retta eller så har de aldrig pillrat med ECU´n...

Hojen är löjligt snålt ställd original och det känns utan vidare som om den har typ 25 trötta kusar fram tills dess att man ökar på soppan via ECU´n och slänger på ett 14 drev (en kugg ner).

SEN DJÄVLAR! VILKET VRID!:3freak

När man rejsar med sporthojarna så släpper man gasen innan kurvan UTAN att bromsa, glider igenom kurvan och vrider sedan på rullen igen och har allt bottenvrid med sig ifrån scratch. Vrider du för mycket snurrar bakhjulet för fort så man får se till att inte gasa för tidigt! Sporthojarna får se sig FETT frånåkta när det svänger mycket och de inte kan utnyttja sina pållar! Nerläggsfaktorn är markering fyra ut på en femgradig skala på Metzeler M5 som är det enda däcket som håller hyfsat till hojen.(ca 600 mil) 200 mil på original Pirelli Dragon MT blablabla med konstant släpp talar sitt tydliga språk. (Visst man lärde sig våga på skiten...)

Summan:
Man kan aldrig, aldrig, aldrig jämföra en stånka med en radfyra då stånkan är så mycket bättre trots att den suger på pappret. Jag körde sporthoj sedan jag var 16 och sedan 3 år tillbaka är det stånka som gäller, möjligen parallelltwin eller V2 men radfyran är totalt ointressant numera...
 
Last edited:

manneman

Guest
Undrar vad man får ge för ett sånt kit!

37 K plus vad det kostar i frakt att skicka motorn T/R.
(Jag har frågat)
Kan låta mycket men sen å andra sidan så är det ett ganska omfattande jobb och inget bonntrim.
Jag tycker att det är värt det iaf!
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Schmiedekolben-XT-660-R-X-Z.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/Zylinderkopfbearbeitung-XT-660.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Nockenwelle-XT-660.html

dom 3 grejerna skal ge i runda slängar 10-14 Hk enligt uppgift..
Dessa i kombination med rör & powercommander ger i runda slängar 20hk
-Vill du va riktigt fräsig så borrar du upp den till 700cc
(hittade inte länken nu men dom har gjort en race 660x å den landa strax under 80hk)

så ja ... :huvet

Ah, fast nu får du ge dig. Ett par tusen..
Vi pratar 8 papp enbart för de där och plus rör och commander och bänk.. 13000?
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Ah, fast nu får du ge dig. Ett par tusen..
Vi pratar 8 papp enbart för de där och plus rör och commander och bänk.. 13000?
Been there, done that. Hade också en xtx. Gpr dämpare, K&N, och pc3 och då fick man runt 48 friska kusar, på bakhjulet. 48 original i motorn är inte 48 på bakhjulet. När man monterat på grejorna, så har man kanske 48-50. Tycker inte det e värt ca 12-13 tusen. Min åsikt. Annars en härlig hoj att leka på.
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Ah, fast nu får du ge dig. Ett par tusen..
Vi pratar 8 papp enbart för de där och plus rör och commander och bänk.. 13000?

vi menar olika med "ett par tusen" tror jag..
jag menar typ 8-15 som ett "par tusen" i just den här situationen.

ber om ursäkt för oklart inlägg! :huvet
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
vi menar olika med "ett par tusen" tror jag..
jag menar typ 8-15 som ett "par tusen" i just den här situationen.

ber om ursäkt för oklart inlägg! :huvet

Jo det gör vi nog =)
Dessutom ett ganska stort jobb. Inte "bara" att byta pipa liksom..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
När man rejsar med sporthojarna så släpper man gasen innan kurvan UTAN att bromsa, glider igenom kurvan och vrider sedan på rullen igen och har allt bottenvrid med sig ifrån scratch. Vrider du för mycket snurrar bakhjulet för fort så man får se till att inte gasa för tidigt!

...ummm...jag vet inte var jag skall börja riktigt. :D

Vi kan ta det från grunden. Gaskontrollen. Har du någonsin reagerat på att en kurva helt plötsligt kändes sådär klockren, det sög iväg kontrollerat och stabilt?

Varför blev det nu så, för att du rullade utan gas genom kurvan, och inte vred för mycket så bakhjulet snurrade för fort - eller för att du gav lite gas hela vägen genom böjen...?

Din belöning för den där juvelen får bli en dag med SMC på en knixkörning a' ett par hundringar. :D
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Jo det gör vi nog =)
Dessutom ett ganska stort jobb. Inte "bara" att byta pipa liksom..

Poängen med de hela var att du med denna motor kan få upp hästantalet betydligt billigare än dem flesta andra motorer..
Även med en "stor" trimning så blir inte motorn söndertrimmad.. som om du slänger in 14 hästar till i en YZF 450 ..
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top