Finns en firma i USA som du hittar länk till i min undertext. Den firman har bl a ett 800 cc bigborekit som pressar ur 91 hk/67 Nm (!) ur motorn och sedan har du även yakahosu.com som säljer monteringsfärdiga turbosatser för 35 K. (Dahlbäck racing)
76 turbohästar lämnar deras kit med garanti, resten är upp till dig...
Trimma är inte gratis men det kan bli riktigt, riktigt kul!!!
BTW!
Det finns många som hävdar att denna hoj är trött men antingen så har de aldrig ägt den, jämför den med en Retta eller så har de aldrig pillrat med ECU´n...
Hojen är löjligt snålt ställd original och det känns utan vidare som om den har typ 25 trötta kusar fram tills dess att man ökar på soppan via ECU´n och slänger på ett 14 drev (en kugg ner).
SEN DJÄVLAR! VILKET VRID!
När man rejsar med sporthojarna så släpper man gasen innan kurvan UTAN att bromsa, glider igenom kurvan och vrider sedan på rullen igen och har allt bottenvrid med sig ifrån scratch. Vrider du för mycket snurrar bakhjulet för fort så man får se till att inte gasa för tidigt! Sporthojarna får se sig FETT frånåkta när det svänger mycket och de inte kan utnyttja sina pållar! Nerläggsfaktorn är markering fyra ut på en femgradig skala på Metzeler M5 som är det enda däcket som håller hyfsat till hojen.(ca 600 mil) 200 mil på original Pirelli Dragon MT blablabla med konstant släpp talar sitt tydliga språk. (Visst man lärde sig våga på skiten...)
Summan:
Man kan aldrig, aldrig, aldrig jämföra en stånka med en radfyra då stånkan är så mycket bättre trots att den suger på pappret. Jag körde sporthoj sedan jag var 16 och sedan 3 år tillbaka är det stånka som gäller, möjligen parallelltwin eller V2 men radfyran är totalt ointressant numera...