Fy fan vad gött!!!!
ÄNTLIGEN! Premiären avklarad och nu sitter man uppkrupen i soffan med en stor mugg kaffe och en varm brandy.
Tog mig i kragen och drog ut klockan två. Det blev en tur "söder om landsvägen" på mer eller mindre känd mark. Många tittade lite konstigt men jag själv hade ett stort leende på läpparna. Stannade och poserade lite på ett normalt sett rätt befolkat ställe, idag var det absolut helt öde. Det ser nog rätt annorlunda ut där om 4 månader.
Helt ny (för mig) hoj med helt andra egenskaper än Viffern samt inte helt fräscha däck och kall asfalt med risk för rullgrus dämpade tempot något. Men man fick ändå chansen att sträcka ut. 200+ är inte alls så kallt som man kan tro.
Dock är 35-40 minuter i aktivt tempo allt mina fingrar klarar och då hade jag ändå fingervantar + skidhandskar. I övrigt så räcker lager1 underställ, lager2 polo, skidstrumpor, skinnställ, collegetröja och regnställsjacka mer än väl. Man fryser inte alls, inte ens när man ligger 120 - 140 hela tiden på småvägarna.
Jag kan bara konstatera en sak... Idag återvände livet!
Nu kan jag slänga på mina kolfiberburkar!
P.S. En sak bara... bilisterna är inte förberedda på att vi dyker upp än. Höll på att avsluta dagen strax utanför mitt eget hus i bakdörren på en S60. Undkom med blotta förskräckelsen, så ta det lite piano där det är trafikerat. D.S.