någon som kan fixa 1 växellåda??

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
yamaha r6
tjena undrar om det finns någon som kan fixa min växellåda antagligen växlingsgafflarna som är krökta.
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Det var aldrig kedjan som var dåligt spänd bara då?
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Man har ju skruvat en del, men ta först reda på (genom forumet här) vilket som är generalfelet på R6/R1. Jag har läst om det någon gång och jag vet att det var ett enkelt fel (billigt) och jag tror att man skulle passa på att undercuta lådan samtidigt... Rätt gjort så skulle lådan bli skottsäker...

Men mitt minne är bra men kort så jag kan ha blandat ihop ärtor och morötter. Leta och fråga på forumet så kommer du att få svar.

Lycka till.

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165599

Edit2: Denna var nog bättre. http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=2350
 
Last edited:

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
nope men den länlen jag fick av faster stämmer in på min hojj så det är väl det som är felet :mad:

Kolla lite med dem här guru killarna AndersBrink och AnderssonTurbo om dem har någon lite billigare lösning åt dig.

Jag har ju ett av världshistoriens sämsta minnen (vilket det kommer att forskas i långt efter min död) men jag tror att du KAN klara dig bara genom att undercutta lådan, vilket borde vara betydligt billigare än att köpa nya drev.

Dock är väl problemet bara på 2:an eller?

Hoppa över 2:a när du kör så kan du ju hänga på imorgon :tummenupp
 

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
yamaha r6
Kolla lite med dem här guru killarna AndersBrink och AnderssonTurbo om dem har någon lite billigare lösning åt dig.

Jag har ju ett av världshistoriens sämsta minnen (vilket det kommer att forskas i långt efter min död) men jag tror att du KAN klara dig bara genom att undercutta lådan, vilket borde vara betydligt billigare än att köpa nya drev.

Dock är väl problemet bara på 2:an eller?

Hoppa över 2:a när du kör så kan du ju hänga på imorgon :tummenupp

fan vad nice av dig att kolla upp är dålig som fan på sånt själv vet ej vad och var man ska söka. men stort tack :tummenupp tänkte jag skulle plocka av motorn så är det lättare att greja med den kan ju bara slänga in den i bilen typ. men skulle dom kolla på den om jag plockar loss den från hojjen??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top