Någon som kan något om webastovärmare på BMW 4.4i (bensinvärmare)?

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Låter hoppfullt! Ska kolla det! :)

Haha, nejdå. Bor I Linköping, så det är nog ett tag kvar får jag hoppas ;) men bilen är rätt ny och jag har aldrig testat värmaren, så jag kom på att det ju nog är bra att göra innan det blir vinter... Och skulle det visa sig strula så ville jag ha lite marginal :D
Ja om inte annat kan du ställa samma fråga där så slipper du typ gissningar. :p
Men som sagt är själva forumet rätt bökigt att nyttja. Skulle tro det är lite bättre om man betalar dock.

Ja men då förstår jag! Inte fel å vara ute i tid.
Klassiker när man jobbat som elektriker är ju att motorvärmarstolpar kommer alla på att man vill ha i november när det är kallt...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom ut till bilen imorse, helt kall, klumpen kall, ingenting igång trots att det gått mindre än 30min från utsatt timer... Hmm... Får nog felsöka vidare... :va

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kom ut till bilen imorse, helt kall, klumpen kall, ingenting igång trots att det gått mindre än 30min från utsatt timer... Hmm... Får nog felsöka vidare... :va
Som sagt, många "smarta" värmare vägrar gå igång om inte utetempen är tillräckligt låg.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Som sagt, många "smarta" värmare vägrar gå igång om inte utetempen är tillräckligt låg.

Fast den startade ju dagen innan, och på morgonen dagen efter var det kallare än det var då... :va Min bil är ju dessutom bara en 2004, var värmarna verkligen såpass smarta på den tiden?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning