någon som längtar till våren?

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
jag håller på och avlider av längtan just nu.
känner mig helt deprimerad när jag ser pärlan i garaget, helt dammig och ledsen.
att jag har börjat jobba på yamaha store gör ju inte saker lättare heller.:(
 

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Ort
strängnäs
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
sjukt mycket längtan....
Det värker i gas handtaget.
Men som det ser ut nu får vi nog längta ett tag till.
Vi får bita ihop, ha de bäst.
Ludde
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
det kan man nog lätt säga
ska ut till garaget nu o mecka vidare så den blir klar innan mars
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
En tröst är ju att vädersiarna tror på en varmare vår än vanligt...men de har haft fel förr:(
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
lugn lugn, dagen kommer då du kan rulla ut din pärla:tummenupp Bryr mig inte nämvärt, trots att jag har en oprovad hoj i garaget...vet att våren kommer, 25 mars har man kunnat kört ialla fall(ofta en kort sväng före det datumet)men några bakslag i vädret får man räkna med.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
:) I väntan på våren roar jag mig med att låna lite hojar för isåka :tummenupp tack till alla kompisar som vågar låna ut sina hojar
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har haft suget att få åka ganska länge nu, och all den här jävla snön gör ju inte saken bättre. Har varit ner i garaget ett par ggr och startat upp hojen, men jag blir bara sne för att jag inte får åka, så jag blir inte kvar så länge i garaget... Hade väll tänkt att gå ner ida, om jag orkar och montera nya baklyset. Väntar oxå på nya blinkers, och nya backspeglar... Hatar vintern...
 

maximums

nattkörning
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Frösunda
Hoj
2008, Honda cbr1000rr
själv så har jag ett ganska stort garage så jag kan köra runt i cirklar för att bli av med min abstinens :)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Har haft skiftade abstinens, men ouf idag när jag drog på mig hjälmen trodde jag skulle få hjärtattack!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag ser då ingen utväg, här har de dimpt ner 50cm snö under 2 dagar nu :huvet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...jävla lappmögel, ett h-vete att ta sig av gården på väg till endurotävling igår, än värre att skotta av 2 decimeter av eländet på uppfarten (god för 6 bilar...) när man kommer hem på sista orken och mer ren vilja.
Inte var det mer lättkört pga snön heller på tävlingen. :3freak

Njä, nu får det vara nog - men solen värmde gott idag - snart är vi i april... :yoparty

/J
 
Last edited:

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Usch.. Vår och sommar är ju bara skit. :gnissla
Orka mygg och sånt.
Nej, tacka vet jag vinter! :tummenupp
Mörker, kyla, slask, färglöst, grus och sand överallt, skitig bil efter två kilometer, skrapa rutorna, huttra i en kall bil på morgonen, imma på insidan av rutorna, massa kläder på sig jämt, trött jämt, skotta snö och så vidare. :rolleyes:

Kan det bli bättre än så? :va
 
Last edited by a moderator:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Usch.. Vår och sommar är ju bara skit. :gnissla
Orka mygg och sånt.
Nej, tacka vet jag vinter! :tummenupp
Mörker, kyla, slask, färglöst, grus och sand överallt, skitig bil efter två kilometer, skrapa rutorna, huttra i en kall bil på morgonen, imma på insidan av rutorna, massa kläder på sig jämt, trött jämt, skotta snö och så vidare. :rolleyes:

Kan det bli bättre än så? :va


Ändå finns det stunder på sommaren då man funderar, en fin ljummen sommarkväll: -Ska jag ta mig en sväng på hojen? Njaeejj, sitter hemma på altan, kokar kaffe, kansket tar en öl, går in på sporthoj o massor av användare online, sommarens bästa åkarkväll:huvet NEJ man skall nog carpe diem mer på sommaren, varför åkte man inte? Orkade inte rulla ut hojen, orkade inte sätta på sig kläderna med risk för att bli svettig då man nyss duschat eller någon annan tokigt förklaring:hihi
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Längtar som fan :/

Kollat på en massa mc filmer och det gör ju inte saken bättre.

Har passat på att fixa lite med hojjen, fått på fatbar styre och farsan gjorde distanser till dämparna fram så den ska bli lite hårdare.
Skulle vilja trycka på ett par slipon också innan det är dags att börja köra.

Vill ju ut och prova nuuuu :D
Hade jag haft en annan cyckel med andra däck hade jag nog varit ute och brumma i snön hehe

Btw, LisaLP
Vet du vad prislappen på xj6:an är? Tycker den va lite småtuff och tänkte kika lite mera på en sån i sommar.
Tyckte jag såg en sån i butiken när jag va förbi sist
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ändå finns det stunder på sommaren då man funderar, en fin ljummen sommarkväll: -Ska jag ta mig en sväng på hojen? Njaeejj, sitter hemma på altan, kokar kaffe, kansket tar en öl, går in på sporthoj o massor av användare online, sommarens bästa åkarkväll:huvet NEJ man skall nog carpe diem mer på sommaren, varför åkte man inte? Orkade inte rulla ut hojen, orkade inte sätta på sig kläderna med risk för att bli svettig då man nyss duschat eller någon annan tokigt förklaring:hihi

Det låter som om du skulle behöva begära en " do over " på förra året:hihi
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
Btw, LisaLP
Vet du vad prislappen på xj6:an är? Tycker den va lite småtuff och tänkte kika lite mera på en sån i sommar.
Tyckte jag såg en sån i butiken när jag va förbi sist[/QUOTE]


ska kolla upp det hurru =)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top