någon som längtar till våren?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
ska ut och lufta hojen jag med idag. starta den och klappa på den ;)

Här i Köping är vi några som skall sammastråla vid "Donken" idag som det ser ut nu, kommer väl ta lite kort o ladda upp! Jag hade 15 grader i skuggan på alltan, nog för söderläge, men skönt o varmt, de större lederna i stan är SNUSTORRA!!:yoparty :tummenupp
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Var ute i garaget idag och stökade som vanligt med en massa mekande. Jag skulle bara flytta ut hojarna för att få mer plats och upptäckte att det var kanonväder, så det blev först en tur med KTM:en & sen med Hondan:banana
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Äntligen...

... kan man sluta längta efter våren, nu är den här!!!

Blev en runda på 75 km småvägar idag, mellen Lillhärad och Skultuna var det iofs fortfarande snösträng mellen hjulspåren men vad f-n... Handtagsvärmen gjorde sitt till idag vill jag lova...
 

Bifogat

  • Bild4.jpg
    Bild4.jpg
    181.2 KB · Visningar: 42

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
ska ut och lufta hojen jag med idag. starta den och klappa på den ;)

Hehe gött :tummenupp

Hojta till om du vill brumma runt lite nån kommande dag, gäller alla andra också förstås
Fast det kanske inte är så jätte kul att åka plast raket förens det blivit ännu varmare och mindre grus ute.

Maca

Vilket lyxx :D
En annan fick nöja sig med 2 stora väl använda värmare bakpå cykeln, inte lika praktiskt kanske :huvet
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Fan den här tråden fick man vårkänslor av :yoparty ..

Själv klarade man av premiären i onsdags (18:e) var riktigt najs, 2,5 timmar blev det, med en fikapaus emellan..

Hoppas detta fina väder håller i sig och att det blir lite varmare framöver, så man får se lite fler hojar på vägarna, för nu har säsong -09 börjat!

Ses på vägarna alla!! :fyllisar

/Robban
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sportis och jag planerar en kort liten tur i maklig takt kan det vara något ?

Har en kollega (i Vås) som klurar på att åka lite med, kanske kunde sammanstråla - kanske lite trist att transportera sig längre sträckor om det är lite snålt med värmen bara (pip-pip, nya stället ser kallt ut... :D ).

Jag PM:ar mitt nya mobilnr - så kan vi höras av imorgon? :)

/J - sugen som fan
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Har tagit hojen till skolan några gånger den senaste månaden i brist på andra körkort:kalltish
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har en kollega (i Vås) som klurar på att åka lite med, kanske kunde sammanstråla - kanske lite trist att transportera sig längre sträckor om det är lite snålt med värmen bara (pip-pip, nya stället ser kallt ut... :D ).

Jag PM:ar mitt nya mobilnr - så kan vi höras av imorgon? :)

/J - sugen som fan

Vi är 3 som är på härifrån Köping! Om inte fler kanske dyker upp..vi tänkte samlas vid 12:00, frågan är skall vi sammanstråla? Kanske vid Markan kl 12:30 eller dylikt?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vi är 3 som är på härifrån Köping! Om inte fler kanske dyker upp..vi tänkte samlas vid 12:00, frågan är skall vi sammanstråla? Kanske vid Markan kl 12:30 eller dylikt?

Jag åker till markan 12:30 - lurar med mig kollegan från V:ås på en Viffer (han har lite "skall bara", batteri skall i bågen, etc). :D

Note-to-self, den där tvätten som inte blev av när det italienska undret sköt startrelät...flugor blir inte lättare att få bort efter en vinter i garaget. :gnissla

Det värsta avvaskat, se-cool-ut-visiret rengjort, stövlarna städade och nytt, svinkallt helperforerat ställ - check! :D
Bara tankning, ta ut lite fikapengar och kolla lufttrycket kvar.

Ses där!

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag åker till markan 12:30 - lurar med mig kollegan från V:ås på en Viffer (han har lite "skall bara", batteri skall i bågen, etc). :D

Note-to-self, den där tvätten som inte blev av när det italienska undret sköt startrelät...flugor blir inte lättare att få bort efter en vinter i garaget. :gnissla

Det värsta avvaskat, se-cool-ut-visiret rengjort, stövlarna städade och nytt, svinkallt helperforerat ställ - check! :D
Bara tankning, ta ut lite fikapengar och kolla lufttrycket kvar.

Ses där!

/J

Trevlig fikastund! Blev lite halvspännande när man kom i lite för hög fart mot poliskontrollen på suraåsen, tror garanterat att de hörde mig innan kurvan rätt bra med..Var nog skönast att ta Industrileden, även att "bomba ur" lite sot ur motorn, och gamla västeråsvägen hem, annars hade trafikinspetören garanterat synat oss i sömmarna..

Tur att de hade fullt upp, tror inte lasern han beta av på mig..eller så riktade han hellre den på sporthojen:D

12 mil idag:tummenupp , lite kallt dock är frusen ännu....
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Precis hemkommen, blev lite över 12 mil här - frusen och fylld av glädje, man har saknat det här!
Trevligt gäng som slöt upp, hoppas det fortsätter och vi blir fler. :)

Tomas - Jadu, den konstapeln såg mest ut att njuta, även om han gjorde sitt bästa för att ha på sin finaste bister-konstapel-min, vinkade tillbaka gjorde han med, med sänkt laserpicka, all heder. :)

Jag frös rätt friskt i mitt helventilerade ställ, men tror att man är slagen ändå, Gabors bättre hälft får troligtvis leka på egen hand ett par dagar efter det här. :D

Nu blir det lite tvätt på pärlan innan den åker in i garaget, salt...brrrr...

/J
 
Last edited:

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
12 mil?! Det var inte dåligt! Jag fick ihop 5 mil idag, och då kände jag mig mer som en frusen fiskpinne än människa. Men fan så kul! Vart åkte ni ifrån, och var åkte ni sen? Kanske hinner med nästa gång.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
12 mil?! Det var inte dåligt! Jag fick ihop 5 mil idag, och då kände jag mig mer som en frusen fiskpinne än människa. Men fan så kul! Vart åkte ni ifrån, och var åkte ni sen? Kanske hinner med nästa gång.

Vi möttes vid Markan i Strömsholm...så var och en hade väl en 2-3 mil dit, sedan blev det 252:an till Sura, och pga uppvaktning av kling&klang med fordonskontroll dagen till ära, så tog vi 66:an tillbaka mot stan, där vi delade på oss, jag och polarn' på Viffern snurrade ut till en kompis i Tillberga, som inte var hemma - så det blev till att värma upp sig med ett par cheesburgare på Donkan istället, och hem på det. :)

Solen dök upp när vi kom till Sura, direkt kände man hur det började värma - det här blir nog bra bara våren får dyka upp på allvar, var lite kallt stundtals idag.

/J
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Lät trevligt. Kollade SMHI nyss. Kommande 5 dagarna ser ju inte allt för roliga ut. Får hoppas på nästa helg.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Precis hemkommen, blev lite över 12 mil här - frusen och fylld av glädje, man har saknat det här!
Trevligt gäng som slöt upp, hoppas det fortsätter och vi blir fler. :)

Tomas - Jadu, den konstapeln såg mest ut att njuta, även om han gjorde sitt bästa för att ha på sin finaste bister-konstapel-min, vinkade tillbaka gjorde han med, med sänkt laserpicka, all heder. :)

Jag frös rätt friskt i mitt helventilerade ställ, men tror att man är slagen ändå, Gabors bättre hälft får troligtvis leka på egen hand ett par dagar efter det här. :D

Nu blir det lite tvätt på pärlan innan den åker in i garaget, salt...brrrr...

/J

Jeans kändes coolt när jag valde pilot kläder för turen och jag blev inte besviken! Mina lår var lätt lila när jag kom hem och känseln väntar jag fortfarande på :hihi och tusen kronorsfrågan lyder....var det värt det?.... absofakinglutlie på ren svängelska. Tempot blev iofs sönderslaget på väg 252 men det togs igen på väg 66 ist:D De menar visst allvar med förstärkt trafikövervakning där :) Bara de blir klara innan värmen i backen
infinner sig:mad: Åsen är ju en klassiker numera :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top