Någon som minns var ni åkte på uppkörningen?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Snart dags så tänkte höra om någon av er minns ungefär hur ni fick köra (malmö). Att det utgår från bulltofta vet jag men var tvingade dom er att åka sedan, minns ni? :) Mot köpenhamn, mot helsingborg, fick ni in i stan och rota o.s.v. :gnissla

Man vill ju vara lite förberedd och malmö är dessvärre ingen stad jag kan speciellt bra :(

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Närliggande landsväg och villaområden. Inget inne i stan vad jag minns. Det var en ganska kort tur. Har för mig att gubben sa att han inte skulle lura in en i "fällor". Lycka till med kortet!

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Som Ringo sa närliggande landsvägar, lite på inre ringvägen, lite på agnesfridsvägen / amiralsgatan.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
vi körde från bulltofta.. lite småvägar, motorväg, större landsväg, en kort sväng i arlöv, tillbaka till bulltofta

dvs inget inne i centrala malmö, så det kvittar mer eller mindre om du kan vägarna

Renå

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Hoj
Superseven
Körde ut mot Staffanstorp. Vände av in i en liten by innan Staffanstorp. Mest landsväg. Avslutade med lite "stadskörning" i Arlöv.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Ut mot Staffanstorp, massa 90 och 70 väg, sen in tillbaks mot Bulltofta genom Arlöv.

Samma runda som Renå låter det som.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
herge skrev:
2161191 Snart dags så tänkte höra om någon av er minns ungefär hur ni fick köra (malmö). Att det utgår från bulltofta vet jag men var tvingade dom er att åka sedan, minns ni? :) Mot köpenhamn, mot helsingborg, fick ni in i stan och rota o.s.v. :gnissla

Man vill ju vara lite förberedd och malmö är dessvärre ingen stad jag kan speciellt bra :(
Höger ut från Bulltofta. Kommer till Y-kors där du tar vänster, förlj tills du kommer in i Arlöv. Följ gamla vägen mot Malmö genom rondell m.m. Du kommer ut vi Kirseberg (ganska skarp höger under motorvägen bron)

Mitt i den kurvan tar du vänster mot bulltofta området igen och tar höger in bland husen på höger sida, sedan vänster där inne. Du kör där innen tills vägen tar slut och svänger vänster så du kommer ut på samma väg som leder till bulltofta. Sväng höger så kommer du till korset som är uppe på en bro (Höger leder till Kirseberg, rakt leder till Bulltofta industriområde och vänster till uppkörningsbanan/Bilprovningen)
Kör tillbaka till bilprovningen. Klart Detta är den normala rundan nu för tiden enligt en körlärare jag känner.. Vissa vill se motorvägskörning och vissa vill ha mer stadskörning så det beror på handledaren lite oxå, men den e den de flesta kör iår.

Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
hmm minns att jag körde vid Kirseberg, Jägersro och Värnhem..
men där mellan vet jag inte hehehe..

Barre

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CB 125N, CBR 125RR, CB 350S, DR 650 RSE
På min första uppkörning på 125:a fick jag köra minst 20 min i centrala Malmö mitt under Malmöfestivalen. Körde nog mest där inne faktiskt, inte så mycket på landet, så det beror nog mycket på vad för humör din handledare är på för stunden...

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Tror det är skillnad om man har bilkort innan eller ej. De som körde för 125a fick köra i stan, de som hade bilkort (tex) fick köra landsväg.

Körde bulltofta, höger ut mot staffanstorp, höger igen på en småväg, lite motorväg mot jägersro, inom ett villaområde på jägersro på smågator med högerregel, sen inre ringvägen tillbax till bulltofta.

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Barre skrev:
2167751 ...det beror nog mycket på vad för humör din handledare är på för stunden...
Och vem handledaren har haft innan dig :D

Killen som körde upp före mig kunde knappt svenska och handledaren hade helskotta att komma tillbaka till Bulltofta. Killen kunde inte vänster och höger utan svängde lite som han själv ville. Efter nästan en timme fick handledaren köra om honom och vinka att han skulle följa efter bilen istället. :D Vid det laget var handledaren både irriterad och trött så jag fick i stort sätt bara köra ut till Bjärshög och tillbaka igen.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Ducatista skrev:
2168352 Och vem handledaren har haft innan dig :D

Killen som körde upp före mig kunde knappt svenska och handledaren hade helskotta att komma tillbaka till Bulltofta. Killen kunde inte vänster och höger utan svängde lite som han själv ville. Efter nästan en timme fick handledaren köra om honom och vinka att han skulle följa efter bilen istället. :D Vid det laget var handledaren både irriterad och trött så jag fick i stort sätt bara köra ut till Bjärshög och tillbaka igen.

Körde handledaren efter i bil eller är det bara jag som är trött och missuppfattat? :rolleyes:

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Förbi där hornbach ligger nu, därifrån ut mot yttre ringvägen och sen svänga av mot jägersro. Ett litet villakvarter med högerregel och liknande, mycket uppsikt med andra ord och därefter en kort runda inom centrala malmö och sen tillbaka. Det var uppkörningen till 125a.. kommer inte ihåg till mellan kortet även om det var mer nyligen :näsblod
men lycka till iallafall :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...