Någon som provat Restform (uppblåsbar säng/madrass)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Halloj på er!

Har kollat på Teveshop där dom kör reklamen för Restform, som är en uppblåsbar säng/madrass. Någon här som har erfarenhet av denna produkt?
Jag har sökt på nätet för kommentarer, men hittar tyvärr inga. Funderar att ha madrassen i min rejsbuss, måste ju vara klart bättre än en vanlig madrass, och så tar den ju ingen större plats i ouppblåstformat.
Alternativet är ju att bygga något s k sovarrangemang i bussen, men en madrass verkar ju betydligt enklare.

Någon som har kommentarer att delge mig?

Åsa :hej
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Något liknande har jag o min sambo sovit på i några veckor nere i Australien, helt ok..
Läcker ut lite luft då o då!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
bissmark skrev:
2140021 Den är ganska bred, kanske till och med för bred för att få plats i en buss.
På deras hemsida står det att den är 137 cm bred, och så bred borde väl bussen vara minst (har den på verkstad just nu, så kan tyvärr inte gå ut och mäta).
Lr är den modellen du har bredare kanske?
 
Last edited:

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
En kompis hade en sådan ett tag men vart väl sådär nöjd. Tror den va helt OK att sova ensam i men alldeles för trång å instabil att sova två i. Inge bra umgänges-säng med andra ord :hihi
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Åsa skrev:
2140030 På deras hemsida står det att den är 137 cm bred, och så bred borde väl bussen vara minst (har den på verkstad just nu, så kan tyvärr inte gå ut och mäta).
Lr är den modellen du har bredare kanske?
Nope, det är den modellen vi har hemma.
137cm är nog mätt när det inte ligger någon i den.
Men det måttet kan nog stämma ganska bra.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Hur mkt "umgänge" finns det i en RR depå tror du :hihi

Men tänk på vilka alternativen är, om man inte har en stor flådig husbil eller husvagn. Jag tror att denna typ av madrass kan vara ett bra alternativ till liggunderlag eller en vanlig madrass.
Ymmot skrev:
2140043 En kompis hade en sådan ett tag men vart väl sådär nöjd. Tror den va helt OK att sova ensam i men alldeles för trång å instabil att sova två i. Inge bra umgänges-säng med andra ord :hihi
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Åsa skrev:
2139984 Halloj på er!

Har kollat på Teveshop där dom kör reklamen för Restform, som är en uppblåsbar säng/madrass. Någon här som har erfarenhet av denna produkt?
Jag har sökt på nätet för kommentarer, men hittar tyvärr inga. Funderar att ha madrassen i min rejsbuss, måste ju vara klart bättre än en vanlig madrass, och så tar den ju ingen större plats i ouppblåstformat.
Alternativet är ju att bygga något s k sovarrangemang i bussen, men en madrass verkar ju betydligt enklare.

Någon som har kommentarer att delge mig?

Åsa :hej

På interspar (typ coop forum) här i ungern finns något liknande, 160cm bred och 65cm hög luftmadrass som blåses upp med en inbyggd elpump, tryck på knappen och så är det uppblåst på 2 min. Läcker lite luft kan vara bra att köra pumpen några sek varje kväll innan man går och lägger sig.
Utmärkt sovkomfort och fungerar att sova två i om man inte avskyr varandra allt för mycket. Kostnad 350 SEK

Tyvärr väger den 15 kg så jag kan inte direkt ta den som extra handbagage när jag flyger hem, borde dock gå att hitta på typ Rusta i sverige.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jysk har en med inbygd pump som funkar kanonbra. Tar 3 min att fylla

500 spänn. Funkar att sova två på

jula har en liknande men den funkar inget bra
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Tack för omtanken, men tror det löser sig här hemma :)

Vi ses och hörs :hej
Boris JR skrev:
2140106 På interspar (typ coop forum) här i ungern finns något liknande, 160cm bred och 65cm hög luftmadrass som blåses upp med en inbyggd elpump, tryck på knappen och så är det uppblåst på 2 min. Läcker lite luft kan vara bra att köra pumpen några sek varje kväll innan man går och lägger sig.
Utmärkt sovkomfort och fungerar att sova två i om man inte avskyr varandra allt för mycket. Kostnad 350 SEK

Tyvärr väger den 15 kg så jag kan inte direkt ta den som extra handbagage när jag flyger hem, borde dock gå att hitta på typ Rusta i sverige.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ljunghusen skrev:
2140122 Jysk har en med inbygd pump som funkar kanonbra. Tar 3 min att fylla

500 spänn. Funkar att sova två på

jula har en liknande men den funkar inget bra


Fantastiskt!
Har Jysk något som funkar bra?! Måste va första gången...

Har sovit på något liknande från Klas i Sjön. Funkar ok. Låter tröskverk när man blåser upp den och kan tappa lite luft under natten, men funkar klockrent som något emellanåt. Har för mig den kosta 300.- eller så.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Hängmatta kostar 100kr, tar ingen plats ihoprullar, kräver ingen golvyta och väger inget. Köp en och kolla om du kan sova ordentligt i den.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Bra tips, kanske kan vara ett bra alternativ.
Och bra för rejskassan :tummenupp
General E skrev:
2156462 Hängmatta kostar 100kr, tar ingen plats ihoprullar, kräver ingen golvyta och väger inget. Köp en och kolla om du kan sova ordentligt i den.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad är ni för ena bortskämda slynglar egentligen? "Kan läcka lite luft..."

Har ni aldrig varit på festival och tältat och sovit på en gammal hederlig luftmadrass? En sån som tappar ALL luft under natten. Varje morgon vaknar man med områdets största grästuva mitt i ryggen och tänker att man ska flytta madrassen lite så man slipper det nästa morgon. Men så börjar man öla igen och när man mitt i natten återvänder till tältet full som ett ägg så tänker man bara på att blåsa upp madrassen igen så man får sova ett par timmar. Sedan vaknar man med samma grästuva i ryggen igen... :fyllisar
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Esquire skrev:
2157202 Vad är ni för ena bortskämda slynglar egentligen? "Kan läcka lite luft..."

Har ni aldrig varit på festival och tältat och sovit på en gammal hederlig luftmadrass? En sån som tappar ALL luft under natten. Varje morgon vaknar man med områdets största grästuva mitt i ryggen och tänker att man ska flytta madrassen lite så man slipper det nästa morgon. Men så börjar man öla igen och när man mitt i natten återvänder till tältet full som ett ägg så tänker man bara på att blåsa upp madrassen igen så man får sova ett par timmar. Sedan vaknar man med samma grästuva i ryggen igen... :fyllisar
Hehehe... :tummenupp

Så allt man behöver göra är att supa sig full som ett ägg på RR-tävlingarna då ? :hihi

Det låter skitbra det. Skål på dig. :fyllisar
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
War-psycho skrev:
2157221Så allt man behöver göra är att supa sig full som ett ägg på RR-tävlingarna då ? :hihi
Nja, det var ju liksom inte riktigt det jag försökte säga. Snarare att man inte ska gnälla för att madrassen tappar "lite" luft under natten. Så länge man inte ligger direkt på backen när man vaknar tycker jag att det är bra. :tungan
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Esquire skrev:
2157228 Nja, det var ju liksom inte riktigt det jag försökte säga. Snarare att man inte ska gnälla för att madrassen tappar "lite" luft under natten. Så länge man inte ligger direkt på backen när man vaknar rycker jag att det är bra. :tungan
När du är full som ett ägg ja. :hihi

(Skojar bara, håller med dig.)

Själv använder jag aldrig luftmadrass.
Kronans liggunderlag och/eller granris duger gott. :tummenupp
Även nykter. :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
War-psycho skrev:
2157236Själv använder jag aldrig luftmadrass.
Kronans liggunderlag och/eller granris duger gott. :tummenupp
Även nykter. :D
Granris luktar gott. :)
Själv så har jag nu skaffat ett "självuppblåsande" liggunderlag och har även ett vanligt liggunderlag under det om jag måste tälta. Funkar finfint.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top