Någon som provat Starlane ATHON GPS-R Chrono?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Någon som har provat denna ?
http://www.starlane.com/en_Athon_GPSR_chrono_GPS_tachometer_shiftlight.htm

Jag har proval lite själv med en Garmin GPS löparklocka som jag la under kutsen och det fungerade hyffsat men denna bör ha bättre mottagning.

Tar även gärna emot tips på var man kan köpa denna eller liknande till bra pris, eftersom jag inte kan köra tillräckligt bra så vill jag ha lite coola prylar att koppla till datorn :D

Den verkar ha det mesta man kan önska sig i form av loggning via GPS :)

Säljs i Sverige via dessa distributörer:
MOTORSHEJKEN
Danagatan, 11
28932 Knislinge - Sweden (Se)
Tel. +46.0734050251 - Fax +46.4460714

NISSES MC-SHOP
Bjoerkgatan, 4
75328 Uppsala – Sweden (Se)
Tel. +46.18143434 Fax +46.18126756

Finns även att köpa här tex:
http://store.eastcoastwheels.com/athongpsr.html
http://www.yoyodyneti.com/ProductInfo.aspx?productid=CCATHG3R
http://www.everything-but-the-bike.com/shop/store.php?crn=381&rn=662&action=show_detail

Danish Road Racing Team körde med laptimers från Starlane. Vet inte vilka modeller dom hade. Men vet att Daniel Persson, som bla körde för dom, alltid gick runt dom olika banorna innan han skulle köra för att han hade sin laptimer med sig och tryckte in på den vart den skulle ta olika mellantider. Tror det teamet kunde fixa sånna laptimers att sälja med då dom var mycket i Italien då dom körde nån rr-serie där nere.

Alltså... Om man sätter dit en sån där stor "Laptimer-GPS-thingy" så måste man väl nästan ersätta/sätta över orginal instrumenteringen? Eller?

Tappar man inte en massa viktig info då? Typ temp, oljelampa, FI varningar osv?

Jag är lite sugen på en Mychon MXL Pista. Typ samma funktion (om man lägger till gyrot). Passar på kabelhärvan direkt, plus att det finns massor med igångar att ta in hojens sensorer på. Sen kan man även lägga till egna sensorer, och programmera om displayen så man får allt som man vill ha det...

Alltså... Om man sätter dit en sån där stor "Laptimer-GPS-thingy" så måste man väl nästan ersätta/sätta över orginal instrumenteringen? Eller?

De är tänkta att ersätta originalinstrumenten, ja. Det är bara att kolla vilka funktioner de har inbyggda. Temp och oljelampa sitter normalt på lite dyrare grejer. Tempmätaren kräver ofta en extern givare, som ansluts på kylvattenslangen mellan kylaren och motorn. Varv, fart, oljetryck och sånt kopplar man bara in originalgivarna för.

Felkoderna tappar du däremot, de här instrumenten skall ju passa alla hojar.

Jag är lite sugen på en Mychon MXL Pista. Typ samma funktion (om man lägger till gyrot). Passar på kabelhärvan direkt, plus att det finns massor med igångar att ta in hojens sensorer på. Sen kan man även lägga till egna sensorer, och programmera om displayen så man får allt som man vill ha det...

Släng (lätta) bort allting som sitter där redan, väljer du rätt logger/instrument kommer du få betydligt bättre varning för lågt oljetryck, för hög oljetemp etc än du har idag.
Och möjlighet att tex efter ett träningspass se att oljenivån börjar bli lite låg, fylla på till nästa...

Släng (lätta) bort allting som sitter där redan, väljer du rätt logger/instrument kommer du få betydligt bättre varning för lågt oljetryck, för hög oljetemp etc än du har idag.
Och möjlighet att tex efter ett träningspass se att oljenivån börjar bli lite låg, fylla på till nästa...

Det var ju det jag menade... Att den som det pratades om här i tråden saknade just dom funktionerna... Men att det finns andra (kanske dyrare, vet inte) som har det...

Nej, det behöver man inte. Den är ungefär lika stor som den laptimer jag hade i år. Satte den bredvid startnyckeln.

Som du ser på bilden är den inte speciellt stor.

Hand-Athon.jpg

Hur var den då?

Den va bra faktiskt.. Lite ovant i början när allt bara blinkar och lyser, hehe..

Det svåra är att få den att funka. Jag tror att vi var det första teamet i vm som fick den att funka på en cbr 600.. Men när allt funka och var ok, så var allt kanon bra! GPS'n funka bra , datorloggen funka bra etc.. Allt var kanon!

( När det funkade )

Såg det. Spännande med Ducce. Hur bra stöd får du från dem?

Jag? OM det går bra så kommer gubben vingla runt på LMS B-race och KM. Vingla alltså. :5sure

Hehe, mm, ska bli intressant! Jag har faktiskt ingen aning. Jag har valt att hålla mig utanför den biten, och låta dom lite kunnigare styra det där :) Jag vet iaf att vi snart får hem en 1098 xD..

Haha, det blir nog skit bra på b-racen ska du se! ;) :yoparty

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...