Någon som söker jobb i Sthlm? AD expert, med SMS och paketeringskunskaper.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Behöver en bra person på mitt jobb och hojåkare är ett krav :) så jag testar Sporthoj. Meriterande är om jag träffat dig på bandagar och du är en trevlig prick.:yoparty

Du bör ha jobbat med detta i flera år och vara extremt noggrann och kunnig. Du ska vara bäst! Inget annat är det minsta intressant. Höga krav! Ytterligare ett måste: flytande i tal och skrift engelska, fler språk är ett plus.
Inget konsultjobb utan det handlar om att serva internt på vårt företag.

Jag lovar inget, säger inte bu eller bä om du ska få jobbet men du får in din CV direkt till min chef om jag tycker du verkar intressant. Omgående, 6mån provanställning. Centralt i Sthlm. När det är bandagar har jag förtur att ta ledigt :)

Speep3

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Triumph Speed Triple
Klart intressant!

Hur stort nät, antal användarkonton, datorkonton, siter och domäner?
Ska AD styra åtkomst av program och rättigheter på lokala datorer via grouppolicys? Ska AD distribuera program parallellt med SMS?

Jag har byggt upp stora AD nät, 20 000 användare i ett av dom jag byggt och där styrde jag det mesta via grouppolicys, åtkomsträttigheter beroende på användare osv.

Vad ligger lönenivån på för tjänsten?

/Andreas

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Måste vara rejält bra betalt om någon ska tvingas jobba med AD och dessutom vara skicklig på det :arsele :D

(Nä, inget för mig - känner iofs några AD-ekvilibrister på jobbet men ingen som gillar hojåkning, trist men så är det...)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Klart intressant!

Hur stort nät, antal användarkonton, datorkonton, siter och domäner?
Ska AD styra åtkomst av program och rättigheter på lokala datorer via grouppolicys? Ska AD distribuera program parallellt med SMS?

Jag har byggt upp stora AD nät, 20 000 användare i ett av dom jag byggt och där styrde jag det mesta via grouppolicys, åtkomsträttigheter beroende på användare osv.

Vad ligger lönenivån på för tjänsten?

/Andreas

pmat

Måste vara rejält bra betalt om någon ska tvingas jobba med AD och dessutom vara skicklig på det :arsele :D

(Nä, inget för mig - känner iofs några AD-ekvilibrister på jobbet men ingen som gillar hojåkning, trist men så är det...)

:D

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Ni söker någon med elitkunskaper AD/SMS/GPO, och erbjuder provanställning?

Jag skulle tro att det blir svårt att hitta någon.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Man får ju förutsätta att när tjänsten kräver den som är BÄST med stora bokstäver så är väl lönen därefter annars är det inte det minsta intressant.

Stämmer. Sen är det viktigt att rätt person blir intresserad. Du ska inte veta vad det är bara utan du ska kunna det i sömnen hängandes upp och ner.

Inte kul för någon part om en ny anställd inte lever upp till förväntningar. Den personen får det bara jobbigt och kommer antagligen sluta självmant när man inser att man tagit sig vatten över huvudet alt får lite hjälp med en känga i röven :D

Ni söker någon med elitkunskaper AD/SMS/GPO, och erbjuder provanställning?

Jag skulle tro att det blir svårt att hitta någon.

Precis alla vi anställer oavsett på vilken nivå du kliver in på har 6mån provanställning. Är du en vettig person och kan det du säger har man ju inget att oroa sig för? Personligen tycker jag det är en bra policy samt att det är lika för alla chef som vaktmästare :tummenupp

Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Precis alla vi anställer oavsett på vilken nivå du kliver in på har 6mån provanställning. Är du en vettig person och kan det du säger har man ju inget att oroa sig för? Personligen tycker jag det är en bra policy samt att det är lika för alla chef som vaktmästare :tummenupp

Det må vara hänt att det är bra i det stora hela, men tillhör man Sveriges AD-elit har man troligtvis redan ett jobb, och vem säger upp sig för en provanställning?

Hur som helst, hoppas att ni hittar någon. :)

Speep3

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Triumph Speed Triple
Det må vara hänt att det är bra i det stora hela, men tillhör man Sveriges AD-elit har man troligtvis redan ett jobb, och vem säger upp sig för en provanställning?

Hur som helst, hoppas att ni hittar någon. :)

Kan vara en som har en anställning på ett bolag som har fått ny chef och ledning som inte har det minsta IT-intresse samt att det ligger stora besparingskrav från ägarna då bolaget går back.:rolleyes:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har ADHD är det en merit?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...