Någon som sett Motogp live?

Godfather

Burn Dust, Eat My Rubber.....
Gick med
15 Jul 2003
Ort
småLAND
Hoj
Honda CBR 954 RR -02
Var på Sachsenring 2005, helt suverän upplevelse. Hade perfekta platser med en stor bildskärm rakt framför oss så man missade inget. Ljudet var något alldeles extra... Fick se all dramatik på sista varvet på första parkett och sen firade Rossi precis nedanför!

Kolla: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1861323&postcount=11


Satt ni efter första svängen efter rakan??

Vi tänkte boka biljetter vid start/mål rakan, ngt att rekommendera?
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Tog min hoj ner till Assen förra året med killen. Det var kul, Otroligt ljud och att se det live ,mycket folk. Fest absolut, Hitta hojen sen efter det var slut var PITA. Största hojparkering jag sett i mitt liv:D :gnissla :)

Du menar den här? http://family.webshots.com/photo/1384632021056296270TNaNex
Satt på start/mål på Assen -05,http://family.webshots.com/photo/1384632229056296270ISwnnR var sådär, ett jäkla liv men inte så mycket liverace. Lite coolt att ta sig därifrån, det är värsta folkfesten även runt motorvägen, tog 2,5 tim. att köra från Assen till Zwollen (7,5 mil)

Sektion P på Catalunya-06:http://rides.webshots.com/photo/2429543620056296270OZdvSM bra plats, 2 schyssta kurvor och en härlig bana att knalla runt på när det var dötid.

Annars kan jag varmt rekommendera Superbike på Misano, mycket race för pengarna, läktare med tak är fint när det är +30 och man ser ganska mycket av banan.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Satt ni efter första svängen efter rakan??

Vi tänkte boka biljetter vid start/mål rakan, ngt att rekommendera?

Jag satt vid start/mål och de har Eurosports sändning på storbildsskärmar överallt så det går bra att följa loppet vart man än sitter men det är ju kul att se starten och målgången live så att säga.
 

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Jag har planer på att åka ner till Sachsenring i år.Jag har inte varit på moto gp tidigare men jag har varit på F1 och det var en upplevelse.
Någon som kan rekomendera något bra hotell i närheten av banan(Chemnitz eller Zwickau.I Hohenstein-Ernstthal är det nog fullt redan).
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Jag har planer på att åka ner till Sachsenring i år.Jag har inte varit på moto gp tidigare men jag har varit på F1 och det var en upplevelse.
Någon som kan rekomendera något bra hotell i närheten av banan(Chemnitz eller Zwickau.I Hohenstein-Ernstthal är det nog fullt redan).

Jag var på Sachsenring i somras, vi var fem pers som tog hojarna ner och tältade på campingen runt banan. Jag skulle rekommendera att bo på campingen, det är fest hela helgen. Ren idioti under en hel helg: burnout tävlingar, galna tyskar som åker runt i trabantcabbar utan ljuddämpare, fyrverkeri mitt på ljusa dan, gratis cafe latte glass i extrema mängder, tokvarvande mot varvtalsspärren... ... Det är bara att ta med öronproppar och köpa öl, sen är man redo. (det är väl ganska speciellt, men klart sevärt). Att själva racet var underbart behöver inte ens poängteras:D .
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA


Trots att det var drygt 200.000 pers så var det ingen kö att prata om förutom tåget tillbaka till Valencia..Då var det KAOS!

du skulle gjort som jag,
satte mig i sunkbaren på andra sidan vägen med ett gäng italianos och britter tills det lugnat ner sig lite :hihi
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Japp, var på Assen förra året, lätt coolaste upplevelsen. I år blir det antingen Assen igen eller Brno.
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
ja va på näst sista racet i estoril 2006, det va coolt som fan
specielt när pedrosa körde ner hayden, vilket liv det blev på läktaren
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Okej jag tror nog att det blir Assen för min del i alla fall! :) Det kommer lätt bli sommarens höjdpunkt!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag var på Sachsenring i somras, vi var fem pers som tog hojarna ner och tältade på campingen runt banan. Jag skulle rekommendera att bo på campingen, det är fest hela helgen. Ren idioti under en hel helg: burnout tävlingar, galna tyskar som åker runt i trabantcabbar utan ljuddämpare, fyrverkeri mitt på ljusa dan, gratis cafe latte glass i extrema mängder, tokvarvande mot varvtalsspärren... ... Det är bara att ta med öronproppar och köpa öl, sen är man redo. (det är väl ganska speciellt, men klart sevärt). Att själva racet var underbart behöver inte ens poängteras:D .

Tyskar e fantastiska.... Tavlingen med folkamotor staende pa stativ idiotvarvandes tills det rasar ar alltid lika givande. For ovrigt ar jag dock sucker for hotell, en dusch och bekvam sang e guld efter en het dag pa graskullarna. Det ar inte sa omojligt att fa tag pa hotell till de flesta GP aven pa plats, i fjol bodde jag i Assen city utan att ha forbokat.

Till sommaren blir det Brno och Sachsenring skolan tillater tyvarr inte Assen eller Catalunien...:huvet
 

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 SuperSport
Jag kommer nog att åka ner till Jerez och kolla den 25 mars.
Någon som kan rekommendera bra platser? Och gärna ett bra hotell till bra pris.
Hur får man tillträde till depån, tittade lite på motogpticket men hittade inget om det där. Kostar depåbiljetter en förmögenhet eller?
 

Bifogat

  • motogpESP.gif
    motogpESP.gif
    28.8 KB · Visningar: 48

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Fast inte parkeringen om man hade egen bil med sig, då var det katastrof.

Minns inte att vi hade några större problem att ta oss därifrån. Beror väl säkert på var på parkeringen man hamnar. Dom enkelriktade även en väg ut från banan på eftermiddan för att underlätta. Var rätt kul att se italienarna som kampade där också som buade när tyska bilar åkte förbi och skrek och vinka när vi kom med en svensk bil! :D

Fast nu när jag tänker efter så var det nog kö till banan på söndan, började i närheten av avfarten från motorvägen. Det var ju inte jätteskoj förståss. :rolleyes:
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Assen 2006

Hej,

det blev Assen för min del förra året. Helt suveränt.
Vi är ett gäng killar som träffades på resa till isle of Man med SMC 2004 som åkte ner för att kolla motoGP.

Grymt ljud! Kan verkligen rekommendera att se det live.:tummenupp

http://www.tt-assen.com/ finns det länkar till vandrarhem, hotell och biljetter.
 

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Valencia
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Var i Jerez -05 och såg rossi peta av sete i sista böjen. En riktigt mäktig upplevelse.
 

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
polka r1 -98
Nån som vet när/var det går att beställa biljetter till Assen? Är sugen att ta hojen ner i sommar.

Var inne på deras hemsida men där verkar det inte gå att beställa biljetter..än iaf.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nån som vet när/var det går att beställa biljetter till Assen? Är sugen att ta hojen ner i sommar.

Var inne på deras hemsida men där verkar det inte gå att beställa biljetter..än iaf.

Det finns ingen anledning att forkopa biljetter pa Assen det ar bara att handla i entren pa raceday. Undantaget ar om man vill ha laktarplats men det finns ingen anledning da jag tycker man sitter bast pa graskullarna i stadionomradet
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top