Någon som ställer upp på en intervju om RR?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Hej, jag heter Henrik och ska skriva ett projektarbete under våren om valfritt ämne. Ämnet jag valde blev Roadracing med inriktning på Rookie 600/1000 klasserna eftersom motorsport ligger mig varmt om hjärtat och att jag själv kör hoj. Men jag har själv ingen egen erfarenhet av RR så jag kan inte ge en heltäckande bild av sporten och ge den en rättvis återgivning. För att få projektet godkänd behövs det minst en intervju med någon som är väl insatt i sporten och gärna med en hel del erfarenhet. Är det någon här som frivilligt vill hjälpa mig att göra reklam för vad ni sysslar med och känner sig tillräckligt insatt och välinformerad för att ställa upp på att besvara ett antal frågar via e-mail eller PM? Även gärna berätta målande om hur det går till under en tävlingshelg? Kanske ni gammelrävar kan säga lite om hur sporten har utvecklats de senaste åren och annan information som man inte kan hitta i böcker och tidningar.

Det andra jag behöver hjälp med är att komma på en bra rubrik och underrubrik till arbetet, något som med få ord ger en heltäckande bild.

Hoppas ni kan hjälpa mig
Med vänlig hälsning Henrik

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag ska börja.. i år.. e de intressant så berättar jag gärna..

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
miffo skrev:
Hej, jag heter Henrik och ska skriva ett projektarbete under våren om valfritt ämne. Ämnet jag valde blev Roadracing med inriktning på Rookie 600/1000 klasserna eftersom motorsport ligger mig varmt om hjärtat och att jag själv kör hoj. Men jag har själv ingen egen erfarenhet av RR så jag kan inte ge en heltäckande bild av sporten och ge den en rättvis återgivning. För att få projektet godkänd behövs det minst en intervju med någon som är väl insatt i sporten och gärna med en hel del erfarenhet. Är det någon här som frivilligt vill hjälpa mig att göra reklam för vad ni sysslar med och känner sig tillräckligt insatt och välinformerad för att ställa upp på att besvara ett antal frågar via e-mail eller PM? Även gärna berätta målande om hur det går till under en tävlingshelg? Kanske ni gammelrävar kan säga lite om hur sporten har utvecklats de senaste åren och annan information som man inte kan hitta i böcker och tidningar.

Det andra jag behöver hjälp med är att komma på en bra rubrik och underrubrik till arbetet, något som med få ord ger en heltäckande bild.

Hoppas ni kan hjälpa mig

Jag vet en snubbe du kan fråga. Tror han heter Rossi eller någt liknande. Han skall vara kunnig på ämnet har jag hört!

JB

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
AleX skrev:
Jag ska börja.. i år.. e de intressant så berättar jag gärna..
Visst är det intressant, vill du att jag PM:ar över frågor eller?

Kamikaze kid skrev:
Tävlade i början på 90 talet i 750...
Vurpade mest förvisso! :näsblod
Det var ju en annan sida av sporten, men visst!

Jas-95 skrev:
Jag vet en snubbe du kan fråga. Tror han heter Rossi eller någt liknande. Han skall vara kunnig på ämnet har jag hört!

JB
:rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
miffo skrev:

Hoppas ni kan hjälpa mig

Vilken blir din vinkel/story?

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nyteknik skrev:
Vilken blir din vinkel/story?

Tänkt lyfta fram en sport som få ens vet om, en sport som inte syns. Eller har du något bra förslag?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
miffo skrev:
Det var ju en annan sida av sporten, men visst!

:rolleyes:

Va?
Hade inte så mycket stålar så det räckte till bra däck!
Och åkte på en GSX 750 R -86 med 18 tums hjul..
Inga beggade mackor att köpa!

Så då gick det som det gick men skoj va det!!! :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
miffo skrev:
Tänkt lyfta fram en sport som få ens vet om, en sport som inte syns. Eller har du något bra förslag?

Sporten i sig är nog inte så intressant för andra än oss som gillar motorcyklar. Däremot kan nog ett personligt porträtt av en hängiven aktiv vara intressant för vem som helst. Bakgrunden till tävlandet/intresset, uppoffringarna, den egna synen på sporten, kretsen av andra aktiva etc.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nyteknik skrev:
Sporten i sig är nog inte så intressant för andra än oss som gillar motorcyklar. Däremot kan nog ett personligt porträtt av en hängiven aktiv vara intressant för vem som helst. Bakgrunden till tävlandet/intresset, uppoffringarna, den egna synen på sporten, kretsen av andra aktiva etc.

Den var bra, man skulle kunna göra så att man tex väljer ut 3st frivilliga förare och intervjuar dem om sin racingkarriär. Tack för tipset :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bäst är väl att höra med någon/några som varit med ett tag, och kanske även vet lite mer om hur saker är organiserade än de som är helt gröna.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nyteknik skrev:
Absolut. Chrille är nog ett bra val - till exempel.

Okej
Tänkte så här:
1 Nybörjare, 1 kvinnlig syn och 1 gammelräv.

Då borde det täcka ganska stort område. :)

(de som hittlis har fått intervju PM är AleX, Miss Brink och GSXR1100R)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
miffo skrev:
Okej
Tänkte så här:

Inte för att vara elak mot GSXR1100 då. Visst är han gammal, och en räv, men inte inom RR..
Då är det bättre att höra med Nordgren, eller någon annan som tävlat lite längre.. Eller varför inte #44, sveriges snabbaste förare som också finns på forumet här ibland..

edit: Sen bör man kanske om man ska intervjua en nybörjare åtminstone vänta till efter de kört sin första tävling.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Kan ju även tipsa dig att ta kontakt med CA eller Xenomorf här på forumet, gick väldigt bra för dom i R1000 förra året :)

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Miss BrInk har fullt i sin PM låda :7peta

Tack för alla tips, kanske ska ta och tänka om lite hur jag ska lägga upp det. Skickar i väg flera intervju PM å så får man se vilka som svarar. :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
miffo skrev:
Okej
Tänkte så här:

Blanda inte in mig i detta :D

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...