jag bor ju i kungsbacka, och på brukshundsklubben här verkar det som om de satsar mer på agility än på brukset, och jag misstänker att de riktar in sina valpkurser mer på förberedande agility än på skogsarbete. jag var och frågade runt på en öppen tisdagsträning och det var mest agility folk där då iallafall. jag är lite petig, men det är ju på en valpkurs man får hjälp att lägga grunden för hela hunden. råkar man lära in fel blir det jobbigt att träna bort sedan. Pappa började sin hundkarriär på GMBK, och på den tiden var dom bra så jag tänkte åka dit nån gång när det är öppen träning för att se vilka det är som tränar osv.
Jag tänkte inte på det förens du sa det men hos oss har vi inte så mycke av agillity utan massor av ekipage som sysslar med bruks och lydnad medans grannklubben har enorm verksamhet på agilityn. Tycker du gör rätt i att välja en klubb som har många aktiva innom det du vill syssla med så du lätt kommer med i en träningsgrupp utanför kurserna. Alltid bra att ha duktiga klubbkompisar att träna med och fråga om råd.