Någon som tappat bort en sten?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
http://www.blocket.se/stockholm/Borttappad_sten_funnen_50511391.htm?ca=11&w=1

20:-
Återfås och hämtas mot beskrivning!

Hittades på E4 norrut i höjd med Karolinska, Solna när jag färdades på min MC i 70 km/h.

99,99% säkert att den är borttappad av lastbil med last från vägbygget och dåligt/obefintligt surrad last, så om någon känner någon som saknar en sten, tipsa dom/han/hon om detta meddelande.

Stenen låg först i en av mittenfilerna där en röd bil med en yngre dam (tjej) körde på stenen (varvid hennes bil flög en ½-meter upp i luften men körde vidare). Stenen sköt som en raket över till mitt körfält och stannade 2-3 meter framför min MC. I sådana lägen är 4 hjul bättre än 2.

Om ingen skulle kräva stenen som "sin" gäller högstbjudande bud med början från 20 SEK (Euro går bra det också).

Alla "inkomster" från denna budgivning (den som vinner den) går till välgörande ändamål, dvs en ny MC till mig, då min hamnade på skroten.

/Herr B. Itter

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag hade en sten som smet ifrån mig i somras.

Men det var på rätt sida Sverige, någon som vet hur långt en sten kan vandra på några månader? Jag har alltid levt i tron att de är revirhävdande inom ett relativt litet område, och bara söker sig bort från det om populationen blir för tät.

Jag införskaffade iof en hel del 16-32, men jag kunde aldrig ana att det skulle bli ett hot mot sten. Det är inte utan att man känner lite dåligt samvete om det nu är sten, jag menar, blivit påkörd av både bil och en jäkla motorcykel.

Det enklaste sättet för att identifiera sten är att kasta honom mot ett skyltfönster, sten är nämligen ytters försiktig och timid till den grad att han skulle stanna före glaset och inte orsaka någon skada på det.

Beaktas bör att sten inte gillar vatten, han klarade tyvärr aldrig simskolan som liten. Så inga badutflykter eller andra vattensporter är att rekommendera, ifall några sådana tankar finns i ett försök att lugna honom från den stressfyllda upplevelse detta måste varit för honom. Vi brukade skämtsamt antyda att sjönk som en sten på den tiden han gick i simskolan, nu i efterhand inser jag att det kanske var en bidragande faktor till att han begav sig iväg.

Nåväl, gamla synder, om det nu är sten är jag övertygad att han har det bättre där han är nu. Kanske kan han tom kan uppnå sin vision om att bli politiker, han besitter trots allt alla allmänt eftertraktade egenskaper.

Ta väl hand om honom.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
GVWYWBt.jpg

:tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag hade en sten som smet ifrån mig i somras.

Men det var på rätt sida Sverige, någon som vet hur långt en sten kan vandra på några månader? Jag har alltid levt i tron att de är revirhävdande inom ett relativt litet område, och bara söker sig bort från det om populationen blir för tät.

Beror väl på om det är ett flyttblock eller inte?

De är ju dessutom jävligt vassa på att gömma sig och smyga sig på intet ont anande motorcyklister...

image.jpg

Edit; rullgrus kan väl också ta sig rätt långt?

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
De är ju dessutom jävligt vassa på att gömma sig och smyga sig på intet ont anande motorcyklister...

View attachment 394572
Fack! Hade du inte sagt det så hade jag inte sett att det stod en sten och smög bakom trädet. Och så är folk i trakten rädda för björn när de går på promenad, de skulle bara veta hur mycket sten det finns. :gnissla

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Fack! Hade du inte sagt det så hade jag inte sett att det stod en sten och smög bakom trädet. Och så är folk i trakten rädda för björn när de går på promenad, de skulle bara veta hur mycket sten det finns. :gnissla

De är perversa stenjäklarna också. :)

runkesten.jpg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det bara jag som funderar hur det kommer sig att Blocket släpper igenom den typen av annonser gång på gång? Frågan är om det inte är de själva som sitter och lägger ut den typen annonser bara för att de vet att de sprider sig på sociala media som här och andra ställen. Bra reklam om inte annat för Blocket.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Är det bara jag som funderar hur det kommer sig att Blocket släpper igenom den typen av annonser gång på gång? Frågan är om det inte är de själva som sitter och lägger ut den typen annonser bara för att de vet att de sprider sig på sociala media som här och andra ställen. Bra reklam om inte annat för Blocket.

Han försöker ju faktiskt sälja något som inte tillhör han själv.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Han försöker ju faktiskt sälja något som inte tillhör han själv.

Sant. Bortsett från det. Hela texten är ju överdriven. Granskningen borde så klart aldrig släppa igenom en sådan annons. Därav misstanken att man själv sitter och lägger ut den här typen av annonser ibland. Eller så låter man dem med glimten i ögat slinka igenom. Det lär ju ändå aldrig vara någon som tar en annons som denna seriöst.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Precis, det är helt fel försäljningsforum. Den här typen av varor skall såklart säljas via stenblocket.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Absolut, de borde verkligen se till att kunna blocka sådana där annonser och grusa deras onda planer på att få uppmärksamhet.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!