Vem här skulle publicera ett säkert sätt att vinna på Lotto?? Faktum är att det är en rätt viktig fråga att fundera äöver innan man tror på oliak typer av beräkningar.
Jag får säga att det är otroligt empatiskt om man har löst problemet och sedan vill dela med sig av vinsterna!
Dessutom har ju slumpen inte något minne eftersom det då inte skulle vara en slump... så nej det är omöjligt att förutsäga slumputfall även om det finns många som tror sig klara det.
Faktum är att vad detta handlar om är att de felsta av oss, inkl. mig, inte är så hemma på statistik coh sannolikhet och därför gär en del feltolknignar av utfallen. Bl.a det som konsekutiva talpar som bara är en räökridå! Det är lite som att gissa hur många personer som behöver vara på en fest för att det ska vara naturligt, d.v.s. över 50 %, att det finns två med samma födelsedag. (svaret är 22)
För de som vill läsa om detta så hänvisar jag till Kahneman och Tversky som skrivi en del bra och läsbara böcker om just detta ämne, bl.a då om grunderna till att folk går på sådananhär bluffar. På toppen fick de Nobelpris i ekonomi för två år sedan...