Jag har suttit och grubblat lite på var min hoj kan vara strypt. Det är en FZS1000. På tomgång varvar den utan problem upp till ca. 7000 rpm. (efter det ökar den fortfarande i varv, men dock lite långsammare). När den ligger i växel är det samma sak, varvar upp till ca. 7000 rpm (på alla växlar utom de 2 sista), sen vill den gärna stanna där om man inte pressar den rejält. Trottelstopp tror jag inte jag att jag har (jämförde hur långt jag kan vrida mitt gashandtag med en R1'a och det var lika mycket), och strypning i insuget har jag hört är en liten nackdel p.g.a. att bensinen delvis fungerar som en kylande del till ventiler och så (dock vet jag inte om detta stämmer).
Vad tror ni? Kan den vara strypt med brickor i avgasportarna?
PS: Jag är inte inne på att plocka bort strypningarna då jag inte tycker att det är värt att riskera lappen bara för att få köra på fulleffekt lite tidigare än vad som står i lagen (dessutom gäller ju inte försäkringen om något skulle hända ), men det kan ju vara kul att veta hur den är nedstrypt
Vad tror ni? Kan den vara strypt med brickor i avgasportarna?
PS: Jag är inte inne på att plocka bort strypningarna då jag inte tycker att det är värt att riskera lappen bara för att få köra på fulleffekt lite tidigare än vad som står i lagen (dessutom gäller ju inte försäkringen om något skulle hända ), men det kan ju vara kul att veta hur den är nedstrypt
Last edited: