Något tips???

YZF600R R=Rules

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
"Ystad"
Hoj
Yamaha YZF600R ThunderCat
Jag har en Yamaha YZF600R Thundercat och jag jobbar med mina wheelies..

Är fortfarande ganska orutinerad :(

Det jag vill göra nu är att kunna plocka upp hojen på tvåan. Har väldigt svårt för att göra långa wheelies nämligen. Ettans växel är ju så fruktansvärt känslig..

Några bra tips?? Det är ju ingen superhoj man har..

En liten parentes också bara.. Om man ska köpa sig något rejält, vilken ska man då satsa på?? Har hört att r1 går upp på baken alldeles för lätt.. Men det har jag också hört om gsx-r 1000..

Tackar
 

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Skåne
Hoj
----SÅLD----
YZF600R R=Rules skrev:
Jag har en Yamaha YZF600R Thundercat och jag jobbar med mina wheelies..

Är fortfarande ganska orutinerad :(

Det jag vill göra nu är att kunna plocka upp hojen på tvåan. Har väldigt svårt för att göra långa wheelies nämligen. Ettans växel är ju så fruktansvärt känslig..

Några bra tips?? Det är ju ingen superhoj man har..

En liten parentes också bara.. Om man ska köpa sig något rejält, vilken ska man då satsa på?? Har hört att r1 går upp på baken alldeles för lätt.. Men det har jag också hört om gsx-r 1000..

Tackar

Ställ dig upp ligg på ca 7-8000 varv gunga ner en gång sen ryck upp och ge full gas samtidigt.... går på min gixxer600 iallafall
 

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Har en polare som kör en ninja 6:a. Han kopplar upp den på ettan och sen i med 2:an direkt och kan köra så tills han slänger i 3:an. På frågan om han får upp den på 2:an direkt va det mer tveksamt. Då fick han stå upp, och gunga/rycka upp den, inte lika lätt.

Så mitt tips är att ta upp den på ettan och få i 2:an direkt, så den blir mindre rivig, sen gäller det bara att hitta den där balanspunkten och köra på som attan :tummenupp
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Angående det med att R1:an går upp för lätt så drevade jag ner min 3 kugg fram + att jag drevade upp den 5 kugg bak för att den skulle bli starkare men skall sanningen fram så ligger det inte i motorstyrka eller drevning utan på föraren. Så mitt svar blir att öva, men ta det försiktigt i början.

Lycka till mvh Kleiv.
 

YZF600R R=Rules

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
"Ystad"
Hoj
Yamaha YZF600R ThunderCat
Tackar..
Ska ut och testa..

Tyvärr är man en fattig student så händer något så lär hojen få stå ett bra tag.. Gör väl att man är lite extra feg men det är väl på både gott och ont..

Problemet är att man är ensam på att köra här omkring :( Inte så många som har kort i min ålder så man får pröva sig fram hela tiden. Svårt att veta hur högt man är också..

Bara att köra på antar jag...
 
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top