Några bilder från Rörken 26/5

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Mav skrev:
Filmjäveln sög riktigt kraftigt och inte fick jag hålla den söta tjejen bredvid i handen under filmen heller. :(

Så går det när man inte kör på Rörken. Hade du kört hade du fått med henne hem efter filen också. :fakta

Satt på ett kontor i Stockholm och längtade till Rörken. Det gör ont i själen att man inte får vara med och leka.

Om det är till någon tröst så körde jag ett par varv enbart för din skull Goodstuff! :D

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Penguin skrev:
Alla kör inte med ap-häng. Vissa är stelopererade!

Häng av unge man! ;)

Har ju lovat min handledare att inte slita på puckarna innan jag har kortet i handen... :crash

Måste våga... :( :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:
Öhhhh.....nej tack! Det får du fixa själv senare i sommar! ;)

Jag visste att du bara körde för ditt eget höga nöjes skull.
Det får vara slut på asfaltssmakning för min del. FAst jag kör ifrån dig ändå. :eek:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hehe säg inte det du Gubbstrutt! Jag fick igång ett bra tempo ett tag där igår även om jag var långt ifrån snabbast på banan.

Ett par av Gävlekillarna var riktigt snabba, bl a Rigge. Vissa andra av dem tog lite väl mycket risker också. Om man trängs och kör allmänt oansvarigt gentemot andra så får man tåla vissa gester men det fick jag igår erfara att inte alla gör.

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Penguin skrev:
Hehe säg inte det du Gubbstrutt! Jag fick igång ett bra tempo ett tag där igår även om jag var långt ifrån snabbast på banan.

Ett par av Gävlekillarna var riktigt snabba, bl a Rigge. Vissa andra av dem tog lite väl mycket risker också. Om man trängs och kör allmänt oansvarigt gentemot andra så får man tåla vissa gester men det fick jag igår erfara att inte alla gör.

Var det nära kollision sen när vi dragit?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:

Jag snackar bara tufft, som man ska göra har jag lärt mig. :D
Med tanke på hur jävla rostig jag kände mig på hojen igår så kör du garanterat ifrån mig. Klart Rigge är snabb, han har ju inget att förlora. ;)
Fick höra från en kompis som var där att det var lite buffligt igår - tråkigt. Det går ju att köra fort utan att buffla sig och det är ju ingen tävling.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det gick väl lite för hett till i en kurva. Det är ju ändock bara Rörken och ingen RR-bana.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Penguin skrev:

Lite småbuffligt emellanåt, men så värst fort gick det inte. Jag klockade några varvtider på de som såg snabbast ut och när de hade fritt fram, men de kom inte i närheten av vad jag sett sporthojar åka runt på. Visserligen ska man inte jämföra fjolårets tider mot nu, då greppet i banan är sämre än tidigare, men det var alldeles för yxig körning för att kunna få låga varvtider. Det finns de som kör långsammare som har finare spårval och kör mjukare - skulle de bara våga mer, så skulle de kunna åka ifrån vildhjärnorna.

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Penguin skrev:
Krypto mumlade nåt om att hans ZXR ville svänga mer än vad han ville! Undra på det med framhjulet pekandes åt alla håll och kanter! :eek:

På bilden även Jimmy den rastlöse! :D

Jo, nog verkade den där Jimmy rastlös nog. :D
Nästan så man trodde han fick gashäng i kurvorna
ibland -- om man jämförde med de andras hastighet
genom demsamma. :cool:

Själv slog jag familjerekord i bönpallsåkning på vägen
hem. (Mav var ju sen till filmen som jag redan förklarat
för honom var dålig)

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
[Akryl]*Amid skrev:
Jo, nog verkade den där Jimmy rastlös nog. :D
Nästan så man trodde han fick gashäng i kurvorna
ibland -- om man jämförde med de andras hastighet
genom demsamma. :cool:

Själv slog jag familjerekord i bönpallsåkning på vägen
hem. (Mav var ju sen till filmen som jag redan förklarat
för honom var dålig)

Det var välan kul att det gick fort på vägen hem. :D Blev några ofrivilliga meter på bakhjulet också + att jag glömde växla i ca. 190 för att jag bet mig i kinden (tuggar alltid tuggumi när jag kör). Tryckte in kopplingen men förde aldrig up växelpellen.

//Mav

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Mav skrev:
Det var välan kul att det gick fort på vägen hem. :D Blev några ofrivilliga meter på bakhjulet också + att jag glömde växla i ca. 190 för att jag bet mig i kinden (tuggar alltid tuggumi när jag kör). Tryckte in kopplingen men förde aldrig up växelpellen.

//Mav

Klart det var skoj när det gick fort, annars hade jag väl klivit av... ehm... :rolleyes:
Det där bakhjulsåkat märkte jag ju inte ens av.. *uppmärksam som få* =)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Penguin skrev:

Igår va det inga incidenter för mig, jag höll mig ganska långt ifrån alla närkamper tyckte iaf jag. (nu vet jag att det inte är mig du menar utan en annan).

Det tråkiga är på rakan eftersom kurvan efter är det bästa stället att bromsa förbi folk på. När man legat i bakhjulet efter en R1 eller nå annat vasst som nästan står still i kurvorna ett helt varv så kommer man ut på rakan så har man inget att hämta med min gamla hoj som har en kaputt 2:a. Den är inte så vass på 3:an så när min precis har börjar dra lite så är den andra framme i kurvan redan.

Penguin, jag hade ett fint jag på dig ett par varv innan det kom trafik i vägen :D Sen ett annat pass så kom jag efter dig så åkte du in i depån :whip , jag som var rejssugen.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Rigge skrev:
Igår va det inga incidenter för mig, jag höll mig ganska långt ifrån alla närkamper tyckte iaf jag. (nu vet jag att det inte är mig du menar utan en annan).

Penguin, jag hade ett fint jag på dig ett par varv innan det kom trafik i vägen :D Sen ett annat pass så kom jag efter dig så åkte du in i depån :whip , jag som var rejssugen.

Precis, det var inte dig jag menade, utan han vet nog själv vem han är. Jag kanske överreagerade en smula också, men tanken på att vi båda skulle repa våra hojar genom att köra ihop gjorde mig förbannad. No hard feelings iaf så här efteråt.

Jag såg dig allt i backspeglarna några gånger. Det var lite för trångt igår för att det skulle flyta på bra i de sista omgångarna. Då när jag gick in i depån så gjorde jag det för att dryga ut avståndet till framförvarande R1:eek:r. Även om de inte är så snabba i böjarna så är de flesta ganska sena på bromsen och därmed svåra att ta sig förbi på ett säkert sätt.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Några fler bilder kommer här. Här är det väl Race som leder två Rettor ut på rakan!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Om jag nu inte fått allt om bakfoten så är det här Janne F som förföljer en styck Lasse:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Janne jagades i sin tur av Krypto som jagade de flesta enligt min a kort i alla fall! Janne var förresten tillsammans med mig den ende som körde Fireblade bland alla dussinhojar (R1 menar jag då :p ). Det var minst tio Rettor på Rörken igår......

I bakgrunden syns en rakryggad JoS! :D

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj