Några kommertarer på nyaste 125:an

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Sjukt snygg enligt mig. Skulle lätt kunna tänka mig att ha en sån.

4 takt, akta. :gnissla

Trådstartaren: hur ska vi kunna veta kvalitén om vi inte har prövat hojen ifråga?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:

Jo sant.

Något mindre effekt men men.. Inte för jag har planer på att införskaffa en sån men jag skulle nog kunna tänka mig att ha en sån. Ser jälla tuffa ut (tycker jag). Säkerligen lika rolig sommar hoj som vilken annan 125a som helst.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Har sagt det innan, säger det igen:
Jävla härmapor :D

Orginalet, ser ni några likheter? :gnissla
1_2_81095347515

Finns även som motard! Och ingen töntig fyrtaktsmotor här inte.
Ljudämparen är dock rätt lång o ful, tur att man råkar ha endurohojen med riktigt ljud i ;)
1_3_21095346381

Bladman

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
går på bensin
Kan bero på att CH Racing byggs på Husqvarnas racingavdelning i Varese, Italien.

Ta reda på fakta innan du dömmer :huvet

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Bladman skrev:
Kan bero på att CH Racing byggs på Husqvarnas racingavdelning i Varese, Italien.

Ta reda på fakta innan du dömmer :huvet
Racingavdelning? HAHA :D
Var har du fått dom uppgiterna ifrån? Racingavdelning, ja säger då det, vad kallar dom den "riktiga" avdelningen isf? Superdupermegadunderracingavdelningen?

Det är möjligt, hursomhelst ser det ut som nån härmad budgethoj med sketen fyrtaktsgrunka, inget som faller mig i smaken. Då köper jag helldre en begagnad landsvägsreggad enduro....

EDIT: Ytterligare haha, efter lite sökande på vad du skrev så ledde det mig till blocket, är det därifrån du tagit faktan? :hihi

Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Den är.. läcker :tuttar

Men just ja.. det är en fyrtaktare så enligt mig går den fetbort!

Edit: Kollade lite info om den nu, 130 bredd på bakhjulet, på en motard?!

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:

Ahh vet inte om jag tycker mer om WSMén än Husqvarnan i desigenen.

Men det är ju lite nackdel att det är fyrtakt, Har ju inte alls den effekten. Men som transport hoj skulle den nog fungerat kanon. Nästan bud på att sticka upp till Helsingborg och prov köra hojen.

Paradoxy

Guest
Padde skrev:

Men det är ju lite nackdel att det är fyrtakt, Har ju inte alls den effekten. Men som transport hoj skulle den nog fungerat kanon. Nästan bud på att sticka upp till Helsingborg och prov köra hojen.

Japp, det stämmer ju. Men är det någon som vet effekten på tvåtaktaren?
Det är ju bajs att dom inte finns i sverige. Finns ju bara fyrtaktaren.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:

Sen är ju kortet på den taget i en uberhäftig vinkel ;)

Skulle tippa på att WR har dryga 40 hk, min ska enligt uppgift ha 41, men då är väll säkert effektsystemet inräknat (tror iaf inte röret är orginal.), motarden lite lägre kanske, men den rör nog på sig.

14 eller runt 40 hk, det är frågan det ;)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:

Jupp sant alla märken släpper ju alltid sååå fina bilder på sina hojar.

Kan vara annorlunda att se den i verkligheten. Men som sagt sticker jag upp till Helsingborg ska jag ge er en recension om vad jag tyckte.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Den e snygg iaf. :tummenupp

4t på 14 hk går ju faktist rätt bra det med, de brukar ju va på 9-10.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
whitesnake skrev:
Den e snygg iaf. :tummenupp

4t på 14 hk går ju faktist rätt bra det med, de brukar ju va på 9-10.

4 - takt suger om det är 125cc.. det är aldelles för liten volym. Fattar inte hur man kan göra en 50cc 4-takt heller :D

2-takt rockar :yoparty så jävla mycket mer effekt

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
NSR_Martin skrev:

Skulle tippa på att WR har dryga 40 hk, min ska enligt uppgift ha 41, men då är väll säkert effektsystemet inräknat (tror iaf inte röret är orginal.), motarden lite lägre kanske, men den rör nog på sig.

14 eller runt 40 hk, det är frågan det ;)
Tror inte det, för ett tag sen i bike när dom hade master cross så hade dom flesta 125:eek:r ca 30 hästar på bakhjulet, och endurohojarna ska ju vara något svagare.. Det var ju dessutom 05:eek:r, och din är ju en 99:a.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
KalleNorton skrev:
Tror inte det, för ett tag sen i bike när dom hade master cross så hade dom flesta 125:eek:r ca 30 hästar på bakhjulet, och endurohojarna ska ju vara något svagare.. Det var ju dessutom 05:eek:r, och din är ju en 99:a.
Hehe låter rätt konstigt de, för i min lillebrorsas mekhandbok till sin cross (Kawa 80cc) så står de att den ska ha 27.5 hk sen har han effektblås på så de går upp emot 30 hk i den...o de är en 80cc varför skulle 125:eek:rna ha lika mycket.....?

Paradoxy

Guest
zpeppy skrev:
Hehe låter rätt konstigt de, för i min lillebrorsas mekhandbok till sin cross (Kawa 80cc) så står de att den ska ha 27.5 hk sen har han effektblås på så de går upp emot 30 hk i den...o de är en 80cc varför skulle 125:eek:rna ha lika mycket.....?

För dom har inte samma miljökrav.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
zpeppy skrev:

han sa på bakhjulet tro nu inte din bror har 30 hk på bakhjulet..

yz 125 är det uppmätt på veven 39 hk vid ca 11500 vet inte hur många % som går bort påvägen till hjulet men man brukar väll köra med 14 då blir det 33,5 hk på hjulet

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Paradoxy skrev:
För dom har inte samma miljökrav.
Jamen de är ju renrasig enduro vi snackar husky wr......bara för att de sitter nummerplåt och lyse på gör ju inte att den går sämmre.......

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
RS "Alex" skrev:
han sa på bakhjulet tro nu inte din bror har 30 hk på bakhjulet..

yz 125 är det uppmätt på veven 39 hk vid ca 11500 vet inte hur många % som går bort påvägen till hjulet men man brukar väll köra med 14 då blir det 33,5 hk på hjulet
Jamen de är inte de jag menar....skiter väll i vad min lillebrorsas cross har på bakhjulet de jag snackar om är att martins wr har inga 30 hk utan de är 40 hk i den.......

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...