Några kunniga? BRF äger ej tomträtten, stort problem?

Håller med Boris i det mesta, dock att det skulle bli en räntechock på ett lån på 800 000 kr ser jag inte. Skulle räntan gå upp 3% så innebär det alltså 2000 i månaden så nån räntechock kan jag inte påstå att det blir.
I övrigt har föreningen förhållandevis låga avgifter, men när jag kollar igenom utgifterna så blir jag direkt allergisk mot många saker som kan förbättras och framförallt bli billigare.
Som Boris skriver är det 25% avgiftshöjning som är på gång vilket kommer sänka värdet på den, men med tanke på vart den ligger tycker jag ändå att priset verkar vara okej.
Säg till när du har köpt den så kommer jag o gör en dragning för er styrelse vart de kan sänka sina kostnader.

Instämmer att ett flertal saker kring förvaltningen verkar väl dyra. Min tanke var mest att om styrelsen kör på en rörlig ränta policy och man skall låna upp 25millar för att byta fasad + fönster så kan räntan bli kännbar. Deras lånekalkyl är en sann glädjekalkyl, snittränta 3,5% och 2% inflation på 40 års sikt.

Innan du köper ställ dig frågan om du är beredd att betala det nuvarande priset fast med 25-30% högre månadsavgift. Tycker du fortfarande att det är prisvärt så slå till.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick