Det finns väl några som kör både vanlig RR och RRR, de borde kunna ge en fingervisning om hur de ligger till. Josh Brooks kör ju BSB med hyfsad framgång till vardags och han placerade sig väl hyfsat i TT:t i år på hans första försök. Mcguiness kör väl främst endurance när han inte vinner TTn men jag tror inte han är så himla snabb på kortbana om du jämför med vem som helst i MotoGP, han är väl dessutom över 40 vid det här laget och inte riktigt i samma fysiska form.
Jag tror som du säger att TT handlar mycket om att ha stora, håriga och inte göra för många misstag om man vill ha en längre karriär. Jag tror inte att den som är snabbast på kortbana nödvändigtvis är snabbast i TT:t även om de naturligtvis är fantastiskt duktiga på att köra hoj, vilket bevisats i otaliga filmer redan.
Om du med "mod" menar att ligga så länge och nära döden som möjligt så tycker jag absolut TT-förare är modigare än RR-förare men inget av de är ju ofarligt, som både Kato och Simonchelli bevisar för RR:ens sida. Att påvisa att TT:t är farligt känns överflödigt, där stryker väl folk med i stort sett varje år? Det känns lite som motorsport var för 50 år sedan eller mer, när det var framförallt modiga män som körde och inte toppatleter. Var det inte en gång i tiden när typ hälften av alla F1-förare strök med i olyckor istället för att avsluta sin karriär genom att pensionera sig? Jämför bara hur många som omkom under 50- till och med 70-talet jämfört med 80-talet och framåt (de två under 2000-talet var när någon framförde en F1 bil men inte under ett officiellt F1-arrangemang);
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_Formula_One_accidents
Bara en sådan sak som att man på 70-talet körde F1 och GP på nordslingan känns helt galet om man tittar på hur motorsporten är idag.