Det ni sysslar med är ju amatör trimning!!!
Men om du nu ska ändra på dreven så måste du ju ta dom avkapade tänderna från framdrevet och svetsa på bakdrevet. Då har du gjort en win win situatijon, du slipper "huggen" eftersom du jämnar ut dom "missade" tänderna där fram med fler där bak. Samtidigt har du ju drevat ner den fram och upp där bak
Ska du sen plocka ut lite mer power ur maskinen så bör du plocka bort tvärböjs kanalen i förgasaren, denna orsakar ofta att micropartiklar och avlagringar täpper till insugsflänsarna!!!
Om du kör med insprut, så bör du slå lite symaskinsolja eller annan mycket bra smörjande konsistens i bensinen. För som alla vet är bensinen uttorkande och gör att man inte får samma "glid" genom fuelrailen! Kommer bränslet ner för långsamt i en förbränningsmotor finns risken att kolven är i övre dödläge då, detta medför att motor kommer rotera vevaxeln baklänges och vips, plötsligt har din mc börjat backa vid varv över 6000rpm.
För att kringå detta dilemma utan att använda oljeprincipen, kan man göra en s.k "tak jackning" i kolven, detta gör du med ett mindre stämjärn som du slår i 35 graders vinkel genom toppen på kolven.
Detta gör att bränslet som annars kommer in under kolven trycks upp till sin rätta plats igen och antänds av stiften.
Detta ingrepp bör dock inte göras av ovana!!!
Här har du nu plockat ut såpass mycket effekt att du kan köra 8
r runt eporna vid lokala korvmojjen